X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיקת TheMarker ואתר "כמה זה?": איזו חברת טלפוניה קווית היא המשתלמת ביותר? רמז: בזק לא יוצאת פה טוב בשום מקרה
▪  ▪  ▪

זה לא קרה בן לילה, אך שוק הטלפוניה הקווית מתחיל סוף-סוף להתעורר. רפורמת ניידות המספרים, שהחריפה את התחרות בשוק הסלולר חודשים לפני שיצאה לדרך, מתחילה לתת אותות ראשונים בשוק הטלפוניה הקווית המנומנם יחסית: הוט קולטת אלפי מנויי בזק, 012 קווי זהב מנסה להגיע לתודעה הצרכנית בעזרת מסלולים אטרקטיוויים, ובזק יוצאת עם מסלולים חדשים וקמפיינים מושקעים כדי לשכנע אותנו שלא כדאי לעזוב, כי "הכי טוב בבית". בנוסף, תוך חודשיים תיכנס לשוק חברת אקספון 018, שמבטיחה כי "תעשה לשוק שיחות הפנים הארציות את מה שעשתה לשוק השיחות הבינלאומיות" - במלים אחרות היא מתכוונת לשבור את רמת המחירים הקיימת.
הקלות שבה ניתן להתנייד מחברה לחברה תוך שמירה על מספר הטלפון כבר הביאה למעבר של כ-24 אלף לקוחות, מהם כ-95% מבזק להוט. אומנם בזק היא עדיין השליטה בממלכת הטלפוניה הקווית, עם 2.7 מיליון מנויים (לעומת מתחרותיה: יותר מ-300 אלף בהוט וכ-30 אלף ב-012 קווי זהב), אך נראה כי היא כבר אינה מתנהגת כחברה מונופוליסטית שאננה. למעשה, שלוש החברות מגבירות ערנות למהלכים השיווקיים של המתחרות ומציעות מסלולים שיתאימו יותר לדפוסי השימוש של לקוחותיהן.
TheMarker בשיתוף עם "כמה זה?" (kamaze.co.il), אתר השוואת מחירי אינטרנט, סלולר, טלוויזיה, שיחות לחו"ל וטלפוניה בישראל, יצאו לבדוק מה קורה בשטח כדי לעשות קצת סדר במסלולים המוצעים כיום בשלוש החברות. לאחר ניתוח כל המסלולים נראה כי מבחינה כלכלית התחרות מתנהלת בין הוט ל-012 קווי זהב, בהן משתלם יותר לבצע שיחות בהשוואה לבזק. ואולם כדי להחליט מי מהחברות מתאימה לכם יותר, עליכם להכיר את דפוסי השימוש האישיים שלכם.
התחשיב שערכנו מתייחס לכל מרכיבי המחיר, פרט לעלות ההתקנה (ראו מסגרת), אך הבדיקה לא מתייחסת כלל לשירות או לאיכות הקו. החיסרון של קווי זהב והוט מול בזק הוא לעתים באיכות שמע פחות יציבה, ובכך שהקווים בהוט ו-012 אינם פועלים בזמן הפסקת חשמל. בנוסף, חשוב לציין כי קו של 012 מחויב בהתחברות לאינטרנט (לאו דווקא דרך 012) וקו של הוט זול יותר אם מתחברים דרכה גם לאינטרנט ו/או לכבלים.
הדברנים (678-2,208 דקות בחודש)

הכי משתלם לשוחח עם הוט, בתנאי שתתחברו גם לטלוויזיה או לאינטרנט של החברה
החל מכ-11 שעות (678 דקות) ועד כ-37 (2,208 דקות) המסלול הכי זול הוא של הוט - "דבר חופשי", בתנאי שאתם מחוברים גם לאינטרנט או לכבלים של החברה. כך למשל, למשוחחים 1,000 דקות יהיה התעריף בהוט 59 שקל בחודש, לעומת 68.9 שקל בקווי זהב; 79 שקל בהוט ללא חיבור לאינטרנט או לכבלים ו-127.6 שקל בבזק. ראוי לציין כי הוט ו-012 מציעות גם מסלולי ביניים, אך ב"כמה זה" מציינים כי מסלולים אלה, אף שהם נראים אטרקטיוויים, לרוב משתלמים פחות: מסלול 077Light של הוט אינו משתלם בהשוואה למסלול "לא דיברת - לא שילמת" של 012, ומסלול "500 דקות ב-39 שקל" של 012 משתלם רק אם אתם מתכוונים לשוחח בשעות השיא בלבד.

כך בדקנו

כדי לבדוק אילו מסלולים משתלמים לפי דפוסי שימוש, לקחנו בחשבון את כל המסלולים של הכוללים טלפון קווי של שלוש החברות - בזק, הוט וקווי זהב 012.
התקנת קו של הוט ו-012 דורשת רכיב מתאם שיחות, שבהוט מתקבל בחינם וב-012 עולה 356 שקל או 9.9 שקלים לחודש במשך 36 חודשים (ללא התחייבות). לקחנו בחשבון מחיר חודשי זה בשקלול כדאיות המסלולים.
גורמים בענף מעריכים כי ממוצע התפלגות השימוש ללקוחות פרטיים הוא מחצית בזמני השיא ומחצית בזמני השפל. על-פי התפלגות זו ערכנו את חישוב כדאיות המסלולים (זמני שיא: 7:00 עד 19:00 באמצע השבוע ועד 13:00 בסוף שבוע וערבי חג).
תעריפי הדקות בהתקשרות לסלולר דומים בשלוש החברות (כ-37 אגורות לדקה), ולכן לא נכנסו לשקלול. גם עלות ההתקנה החד-פעמית לא נכנסה לשקלול בשל השונות בעלות בתוך החברות: ב-012 עלות ההתקנה היא 99 שקל ללקוח טלפון בלבד, 50 שקל ללקוח המחובר לקווי זהב באינטרנט וחינם לחברים במסלול שיחות לחו"ל ולאינטרנט. עלות ההתקנה בהוט היא 228 שקל, או חינם למתחייבים לחצי שנה למסלול "דבר חופשי". עלות ההתקנה בבזק היא 179 שקל.
יצוין כי לקוחות 012 מדברים חינם בינם לבין עצמם, אך בשל מיעוט יחסי של לקוחות בחברה, לא שיקללנו שיחות חינם אלו בחישוב כדאיות המסלולים.

לא סותמים את הפה (החל ב-2,209 דקות בחודש)

הכי משתלם בקווי זהב
לדברנים הכבדים באמת משתלם לדבר מקווי זהב במסלול "מדברים חופשי". מסלול זה מתחיל להיות עדיף מהמסלול המקביל בהוט החל ב-37 שעות שיחה בחודש לטלפונים קוויים. כך למשל, 3,000 דקות שיחה בחודש יעלו לכם בקווי זהב 141.4 שקל. זאת לעומת 199/179 שקל בהוט ו-289.6 שקל בבזק.

מנזר השתקנים (עד 55 דקות בחודש)

הכי כדאי להתחבר לטלפון של הוט (בתנאי שתתחברו גם לכבלים או לאינטרנט) למתקשרים מעט או כלל לא, ש-012 והוט מציעות להם מסלולי "לא דיברת - לא שילמת". ב-012 מסלול זה מקנה הטבה בחודש הראשון של 500 דקות חינם בשיחות לקווי בזק והוט. לאחר מכן תעריפי השיחה לקווים אלה הם 4.6 אג' לדקה בשעות השפל ו-9.9 אג' לדקה בשעות השיא. יצוין כי בכל המסלולים ב-012 כל השיחות בין לקוחות קווי זהב הן בחינם. למרות הטבה זו, כשכוללים את עלות המתאם שיש לרכוש ב-012 (356 שקל או 9.9 שקלים בחודש במשך 36 חודשים), לא בהכרח כדאי לדבר בקווי זהב. אם אתם לא מדברים יותר מ-55 דקות בחודש, משתלם לכם יותר להשתייך להוט במסלול "הוט נטו" - תעריף של 25 אג' לדקה לטלפונים קוויים.
במספר דקות שיחה אלה, מסלול "לא דיברת - לא שילמת" ב-012 עדיף רק אם אינכם מחוברים לכבלים ו/או לאינטרנט דרך הוט. במקרה זה, הוט אינה מציעה את המסלול "הוט נטו", המשתלם למדברים מעט.
כך למשל, אם תשוחחו 30 דקות בחודש, התשלום הנמוך ביותר שלכם יהיה להוט (עם חיבור לכבלים או לאינטרנט) - 7.5 שקלים בחודש בלבד. בקווי זהב תדרשו לשלם כבר 12.075 ובבזק 32.5 שקל. הכי פחות משתלם במקרה כזה לדבר דרך הוט ללא חיבור לכבלים או לאינטרנט: 30 דקות שיחה יעלו לכם 43.5 שקל לחודש.

קשקשנים לייט (בין 56 ל-677 דקות בחודש)

הכי משתלם לשוחח עם קווי זהב במסלול לא "דיברת - לא שילמת"
אם אינכם מדברים כל כך הרבה בטלפון הקווי, אלא משוחחים מדי חודש בין כשעה (יותר מ-56 דקות) ל-11 שעות (677 דקות), הכי משתלם לכם מסלול "לא דיברת - לא שילמת" של 012.
כך למשל, 200 דקות שיחה בחודש יעלו לכם רק 24.4 שקל בקווי זהב, לעומת 63.9/43.9 שקל בהוט (תלוי אם אתם מחוברים גם לאינטרנט ולכבלים) ו-65 שקל בבזק. 400 דקות שיחה יעלו לכם רק 38.9 שקל בקווי זהב, לעומת 79/59 שקל בהוט ו-79 שקל גם בבזק.

תאריך:  31/01/2008   |   עודכן:  31/01/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור מרום
הזכייה מצטרפת לפרויקט אספקת שירותי אינטרנט במשרדיה הראשיים של הרשות, בטרמינל 3 ובמעברי הגבול השונים שהיא מנהלת בישראל
דרור מרום
‏משלחת בכירים מעיריית בנגקוק בראשות סגנית מושל בנגקוק מבקרת השבוע בישראל - כדי לבחון דרכים לשיתוף פעולה עם חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות המים
דרור מרום
לפני שמונה שנים מינתה הכנסת ועדת מומחים מיוחדת כדי להמליץ כיצד להגדיר מחדש את הקריטריונים לגבי הזכאות לקבלת קצבת ילד נכה    מאז לא מיושמות ההמלצות לשינוי הקריטריונים שיבטיחו הכללתם של כ-4,000 ילדים עם נכויות קשות בקצבאות
רותי אברהם
ביהמ"ש קבע כי סגן מנהל מח' אורטופדית בבי"ח נהריה ירצה עונש מאסר בפועל    נדחה ערעור על הרשעתו    השופטים: תחקירניות כלבוטק יפוצו
דרור מרום
כך עולה מסיכום הפעילות בשנת 2007 של חברת רמות השייכת לאוניברסיטה    בתוך 3 שנים צמחו הכנסות החברה המנהלת את העברת הטכנולוגיות הנוצרות במסגרת המחקר האקדמי לתעשיה ביותר מ-640%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il