X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פסטיבל הפדרציה מגיע לשיא. ב-11:00 יעלו פאר וסאפינה למשחק הראשון, אחריהן יתמודדו אובזילר ושראפובה שי אלון עם ניתוח מלא לקראת ההתמודדות
▪  ▪  ▪
מחזיקים אצבעות לפאר ואובזילר [צילום: ישראל סאן]

זהו זה. הבוקר ב-11:00 (שבת, 02.02.08), יעלו למשטח ברמת השרון נבחרות ישראל ורוסיה, לעיני כ-6,000 צופים נלהבים וקולניים, שידחפו את הטניסאיות שלנו בקרב שאין בו מה להפסיד.
תזכורת: נבחרת רוסיה היא אלופת העולם בגביע הפדרציה, נבחרת ישראל עם הופעה היסטורית בטופ 8. הבדלי הרמות עצומים. רוסיה היא מעצמת הטניס הגדולה בעולם, עם 6 טניסאיות בטופ 20, כששלוש מהן בטופ 10, לנו יש רק את שחר פאר וציפי אובזילר.
למרות שהקרב הזה מצטייר כמקרה מעט אבוד, יש סיכוי להפתיע, במיוחד לאור העובדה שפאר פותחת מול סאפינה. שחר כבר ניצחה העונה במשחק דרמטי את דינארה ותמודד טוב יותר עם הלחץ של תחילת המאבק.
ניצחון של פאר יכניס את הקהל ברמת השרון לטירוף, ציפי תספיק להשתחרר בזמן שתחכה לשחק שלה נגד שראפובה, ואם תצליח להתיש ולעצבן את מריה, היא כבר עשתה את שלה והכל יהיה פתוח לקראת יום השמחקים השני.
שחר פאר - דינארה סאפינה
שחר פאר פגשה בדיאנרה סאפינה בפעם הראשונה, בטורניר דשא בהולנד ביוני 2005. פאר, אז 64 בעולם, הגיעה לטורניר הדשא ביחד עם אנה סמאשנובה, שדורגה לפניה בדרוג העולמי.
סאפינה בת ה-19, אז 33 בעולם, היתה מנוסה הרבה יותר מפאר בת ה-18 והביסה אותה בקלות 2:6 ו- 1:6. גם סמאשנובה חטפה תבוסה במקביל ושתי הישראליות סיימו את הטורניר בסיבוב הראשון.
שנה לאחר מכן, נפגשו השתיים בפעם השניה על החימר האדום של אמיליה איילנד בארצות הברית. פאר כבר 36 בעולם, סאפינה כבר במקום ה-20. והתוצאה? תבוסה נוספת לישראלית והפעם, 2:6 ו-0:6 בסיבוב השני.
ההפסד המרגיז לא מנע מפאר להמשיך לעונת חימר מצוינת, עם תואר באיסטנבול ושמינית גמר ברולאן גארוס. חלפה חצי שנה, והשתיים החלו את עונת 2007. פאר לראשונה נועלת את הטופ-20, סאפינה שמתקדמת במקביל מדורגת 11. הפגישה השלישית היתה שונה מאוד מהפעמיים הראשונות. המקום: טורניר הגולד קוסט, שלב חצי הגמר.
פאר, שהיתה אז מסתבר בעונת השיא שלה עד כה, באה למשחק אחרי נצחון ענק על אנה איבנוביץ'. עם הביטחון הזה פאר זכתה במערכה הראשונה עם 4:6 ועלתה ל-1:5 בדרך לנצחון גדול. אממה, גנרל חורף, לא רצה כנראה בנצחון של פאר והפסיק את המשחק. כשחזרו השתיים למגרש, עלתה סאפינה על דרך המלך, עשתה קאמבק מדהים לשובר שוויון במערכה השניה והביסה את פאר 1:6 במערכה השלישית.
סאפינה, אגב, המשיכה לזכיה בטורניר אחרי שניצחה בגמר את מרטינה הינגיס. עם מאזן של 0:3 לרוסיה, נפגשו השתיים בדיוק שנה מאוחר יותר, שוב בטורניר הגולד קוסט, והפעם בשלב רבע הגמר, ממש לפני חודש. הפעם הדירוג שלהן צמוד, פאר מדורגת 17, סאפינה 16.
סאפינה ניצחה במערכה הראשונה 4:6, פאר חזרה עם מערכה מצוינת 1:6, והשתיים הגיעו שוב למערכה מכרעת צמודה. לזכותה של הרוסייה כבר עמדו חמש נקודות משחק, אבל פאר בפייט ענק ניצחה 8:10 בשובר השוויון וחגגה נצחון גדול ראשון ב-2008.
המפגש החמישי בינהן, מחר ברמת השרון, צפוי להיות צמוד כמו שני קודמיו. סאפינה לא הרשימה בתחילת 2008 ועפה בסיבוב הראשון מאליפות אוסטרליה. פאר חזרה ממלבורן עם טורניר יחידות לא מוצלח, אבל עם גמר זוגות. ללא ספק זה יהיה מפגש המפתח של המפגש כולו.
אובזילר - שראפובה
לא בטוח שמריה שראפובה, האלופה הטריה של אוסטרליה, שמעה פעם על ציפי אובזילר שלנו, עד לפני שבוע. בעוד פאר משחקת באופן קבוע בטורנירים הגדולים, הרי אובזילר שכיום נמצאת בתקופת שיא מבחינת הטניס שלה, נכנסת לטורנירים האלה רק בשנה האחרונה וגם זה לא על בסיס קבוע. השתיים לא נפגשו מעולם ולכן תצטרך הרוסייה ללמוד את הנקודות החזקות והחלשות של הישראלית בת ה-35 תוך כדי משחק.
פאר - שראפובה
הן כמעט באותו גיל. מריה שראפובה גדולה בחודש ימים מפאר, אבל כששתי בנות ה-18 נפגשו בפעם הראשונה בקיץ 2005 בטורניר בייג'ין, כבר היתה שראפובה ראשונה בעולם. פאר שהתה עדין במקום ה-48 בעולם.
במערכה הראשונה היתה זו הרוסיה ששלטה עם 0:6 מוחץ, אבל עולם הטניס והגברת שראפובה למדו כבר אז את יכולתה המנטלית של הישראלית, שלמרות התבוסה במערכה הראשונה, חזרה למערכה השניה בראש מורם נתנה פייט צמוד והמצב של 5:5 שברה את הראשונה בעולם ובסופו של דבר עשתה מה שמעטות זוכות, לקחת מערכה מהראשונה בעולם, 5:7. אז נכון, שראפובה חזרה במערכה השלישית עם 2:6, אבל חובבי הטניס שצפו במשחק שמינית הגמר באתר אינטרנט סיני, כבר ידעו שצומחת כוכבת טניס מהשורה הראשונה.
כשבעה חודשים מאוחר יותר, נפגשו השתיים בפעם השניה על המגרשים הקשים של אינדיאן וולס 2006 בשלב שמינית הגמר. פאר שהגיעה עם הביטחון של המשחק הקודם, דורגה 35 בעולם, שראפובה חמישית. במערכה הראשונה נתנה הישראלית פייט מרשים ומשכה את הרוסייה לשובר שוויון, בו ניצחה הרוסיה 2:7. לאחר ההפסד של המערכה, נחלשה פאר ומריה זכתה במערכה השניה בקלות עם 1:6.
גם הפגישה השלישית בין השתיים בסוף עונת האולמות 2006, בסיבוב השני של טורניר ציריך היתה מרתקת וצמודה. שראפובה אומנם ניצחה 4:6 ו-6:7, אבל הישראלית נתנה לה פייט שלא ישכח ושכל עם ישראל ראה בשידור חי ביורוספורט.
אחד הרגעים שיחרטו לנצח באותו משחק, היתה כשפאר הגישה סרב שני, שראפובה נראתה מניפה יד לעצור את ההגשה, פאר החטיאה את הסרב וטענה ששראפובה הרימה את ידה. הרוסייה, בלי למצמץ שיקרה במצח נחושה לשופטת הקו ואמרה: "אני הייתי מוכנה", כשכל המצלמות מעידות נגדה.
שלושה הפסדים צמודים הפסידה הטניסאית מספר אחת של ישראל, לטניסאית מספר אחת של רוסיה. שראפובה, לבטח זוכרת את העקשנות של פאר, אבל מצד שני, היא מגיעה עם ביטחון שיא, אחרי שבאליפות אוסטרליה ניצחה בזו אחר זו את הטובות בטניסאיות העולם, כולל שתי סרביות והנין אחת.
אובזילר - סאפינה
המחבט השני של ישראל ודיאנרה סאפינה נפגשו רק פעם אחת, ב-2007. על החימר האדום בסיבוב השני של הרולאן גארוס. הישראלית דורגה 95 בעולם, סאפינה כמעט בשיאה, 11 בעולם.
אובזילר, שעברה סיבוב ראשון בגראנד סלאם, דבר שלא קורה כל יום, נתקלת בחומה בלתי עבירה והפסידה במהירות 1:6 ו-0:6.
הסיבה העיקרית להפסד, חוסר נסיונה של אובזילר מול הטניסאיות מהשורה הראשונה בעולם. מאז צברה אובזילר קילומטרז' נאה בסבב, ואף הגיעה לגמר WTA ראשון. סאפינה נסוגה מיכולת השיא שלה. עובדה אחת בטוחה, התוצאה מהרולאן גארוס לא תחזור.
נתונים כלליים:
שחר פאר, בת 20: 17 בעולם. דירוג שיא:15, תארים:3, מאזן: 194 נצחונות - 85 הפסדים, רווחים: 1,691,432 דולרים.
ציפי אובזילר, בת 34: 85 בעולם. דירוג שיא:75, תארים:אין, מאזן: 385 נצחונות - 220 הפסדים, רווחים: 505,794 דולרים.
מריה שראפובה, בת 20: 5 בעולם. דירוג שיא:1, תארים:17, מאזן: 280 נצחונות - 66 הפסדים, רווחים: 11,376,478 דולרים.
דינארה סאפינה, בת 21: 16 בעולם. דירוג שיא:9, תארים:5, מאזן: 228 נצחונות - 116 הפסדים, רווחים: 2,952,543 דולרים.

תאריך:  02/02/2008   |   עודכן:  02/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
זוכה מעבירות מרמה שעליהן היה צפוי לשבת בכלא 16 שנה, אך גם על העבירות שבהן הורשע מוטל עונש של עד שלוש שנות מאסר
משה ריינפלד
לפי סקר גלופ האחרון שנערך לפני העימות הטלוויזיוני מובילה כעת קלינטון בכל ארה"ב בהפרש של 4% מול אובאמה, לעומת 11% בשבוע שעבר
מיכל קונפורטי
סגרו את לשכת הרווחה לקבלת קהל בשל התנהגות אלימה של עובד עיריה בכיר כלפי עובדת סוציאלית    בודקים אפשרות חוקית להכרזת סכסוך עבודה מיידי
משה ריינפלד
החגיגות יימשכו 5 ימים ברחבי המדינה, למרות הסנקציות של השוטרים, ויגיעו לשיאן בתחרות בתי הספר לסמבה בריו בימים א' וב'
מחלקה ראשונה
ההפגנה התקיימה בסכנין והתפזרה בשקט    המפגינים קבלו על סגירת התיקים והאשימו את היועמ"ש במתן לגיטימציה להריגת ערבים-ישראלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il