X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
'עבריין סדרתי' שזכה עד כה רק לעונשים קלים ואף למסגרת טיפולית, ירק על שופטת וקרא לה "דפוקה". הפעם ביהמ"ש החליט לא לעבור על זה בשקט
▪  ▪  ▪
"הנאשם לא הביע חרטה" [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]

בית המשפט גזר שלשום (ג') ארבעה חודשי מאסר בפועל, בנוסף למאסר על תנאי, על נאשם שהורשע בהעלבת עובד ציבור, כשקילל וירק על שופטת.
בחודש יוני 2006 בביהמ"ש לתעבורה בנתניה, במהלך הקראת החלטה בעניינו ע"י השופטת רבקה בן ישככר שוורץ, החל הנאשם להתפרע באולם הדיונים, קילל את השופטת וירק לעברה. הנאשם הוצא ע"י מאבטחי ביהמ"ש אל מחוץ לאולם הדיונים.
מיד לאחר שהושב, גם העליב הנאשם את ביהמ"ש, בקראו לעבר השופטת: "דפוקה אחת , מה את רוצה מחיי, הרסת לי את החיים". יש לציין כי לנאשם בן ה-21 עבר פלילי נכבד עוד מהיותו קטין, הכולל עבירות של התפרצות וגניבה, אחזקת נשק קר, הסגת גבול, תקיפת בן זוג, איומים, גניבת רכב, חבלה במזיד, נהיגה ללא רישיון, עבירות סמים חמורות ותקיפת עובד ציבור.
מתסקיר שירות המבחן עולה כי הנאשם מוכר לשירות המבחן, שכן לאחר פסילת רישיונו ע"י בית המשפט לתעבורה (באירוע נשוא התיק דנן), נתפס הנאשם כשהוא נוהג באופנוע, והושם במעצר.
בהמשך, הוקלו תנאי מעצרו, כשהושם באיזוק אלקטרוני ובפיקוח שירות המבחן, במסגרתו שולב בסדנא לטיפול באלימות. בנוסף מבצע הנאשם עבודות שירות לציבור, שהוטלו עליו במסגרת תיק התעבורה דלעיל. חרף כך, מצטיירת מן התסקיר תמונה שלילית של נאשם אלים ושלוח רסן. בנוסף, ציין שירות המבחן את העדר יכולת שיתוף הפעולה וביצוע שינויים מיטיבים בחיי הנאשם.
על ביהמ"ש להעביר מסר של הרתעה
בפסק הדין שניתן בעניינו בעקבות העלבת השופטת ביום 12.2.08, קבע השופט חנון פדר כי "מעשיו הנלוזים של הנאשם מהווים קריאת תגר על אושיות שלטון החוק. פגיעה שכזו יורדת לשורשי היסודות הדמוקרטיים - עליהם אנו מחויבים לשמור מכל משמר [...] על ביהמ"ש להעביר מסר של הרתעה, אשר יבטא את האינטרס הציבורי ואת שאט הנפש שיש לגלות אצל התנהגות הנאשם, בהוקעת המעשים האמורים, הן כלפי הנאשם עצמו, והן כלפי עבריינים בכוח".
בית המשפט בהחלטתו ציין, כי היה לצפות מנאשם שכזה, "כי יאחז ביד המושטת לו מצד הגורמים הטיפוליים וישתף עימם פעולה. אלא שנראה, כי הנאשם אינו נוטל את האחריות המתחייבת שתביאו לשינוי דפוסי חייו. ניכר, כי המדובר בנאשם אשר לא הפנים את חומרת העבירות בהן הורשע, והוא בבחינת פגע רע.
"יתרה מזו, הנאשם לא הביע חרטה, לא בפני שירות המבחן וגם לא בעת שעמד בפני בשעת הטיעונים לעונש. עד היום ניסו בתי המשפט לנוער להרתיעו - ולא צלח בידם. גם שליחת הנאשם למעון סגור ל-14 חודשים לא צלח לרסנו - והוא שב לסורו".
ביהמ"ש נתן משקל מתאים לנסיבות האישיות המקלות, שציין בפניו הסנגור, ובדבר היות הנאשם נקי כיום מסמים. עוד זקף ביהמ"ש לזכות הנאשם את הודייתו בעובדות כתב האישום, הגם שממנה לא ניתן להסיק חרטה של ממש, ובכך שחסך זמן ומשאבים לביהמ"ש, כמו גם לתביעה ועדיה, וכן את חלוף הזמן מעת ביצוע העבירה.
עם זאת, על הנאשם היה לדעת כי נוכח עברו הפלילי, העדר המוטיבציה הטיפולית, וחומרת העבירות נשוא כתב אישום זה, ביהמ"ש לא יוסיף לילך עימו בענישה צופה פני עתיד בלבד, כיון שהוכיח שאינו ראוי לכך. ביהמ"ש סבר שמאסר בפועל ראוי שיוטל על נאשם זה, לפי שהאינטרס הציבורי תובע את שלו ובצדק; מה גם שבשל כתב האישום המינורי, לא ימוצה עמו הדין גם בזו הפעם.

ת"פ 1275/07, מדינת ישראל נ' יפרח אהרון
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  14/02/2008   |   עודכן:  14/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
4 חודשי מאסר בפועל על העלבת עובד ציבור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באמת דפוקה
ע.ג1  |  22/02/08 09:51
2
אדם דוחה עד היום עושה עבירות
יודע  |  4/06/20 02:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל קונפורטי
בניגוד לפרויקטים אחרים, השכונות החדשות הנבנות בימים אלו ביישובים אביעזר, אדרת ולוזית, מוקמות לצד מהטבע והקמתן לא פוגעת בנוף ובפריטים המיוחדים באזור    עלות השינויים הסתכמה בכ-170 אלף שקלים
מיכל קונפורטי
באירוע ישתתפו יתומי צה"ל, בעלי סיפור אישי מרתק, אשר נמצאים בתהליך שיקום אישי    בין היתומים ניתן יהיה למצוא גם את סחאר אבו ריש, בתו של הנהג של תת-אלוף ארז גרשטיין שנהרג יחד עימו כשעלו על מטען חבלה בלבנון
דרור מרום
החלטה של קרן המטבע העולמי    השיפור במעמדה הכלכלי העולמי של ישראל מתאפשר בין השאר תודות לשיחות שערך באוקטובר האחרון הנגיד פישר בהנהלת קרן המטבע בארה"ב    נזכיר - כי לפני מינויו לנגיד היה פישר המשנה למנכ"ל הקרן והכלכלן הראשי שלה
ONE
הצרפתי ששימש בעבר כמאמן הכושר של בית"ר ירושלים יגיע לישראל בשבוע הבא וייפגש עם ראשי הצהובים לגבי אפשרות שיצטרף לצוות המקצועי בעתיד
שרון קביליו
חוקרים מהאוניברסיטה העברית מצאו: נשים יודעות טוב יותר מגברים מה בני הזוג שלהן חושבים עליהן    אז האם אתה באמת יודע מה בת הזוג שלך חושבת עליך?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il