X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המאמן המעוטר יכול להיות פתרון מעניין לקבוצה שמחפשת שם גדול, שיוביל אותה לתקופה חדשה עבורו יהיה זה צ'אנס לסיים את העונה בטעם טוב
▪  ▪  ▪
פיני גרשון [צילום: AP]

הנה הזדמנות טובה לפיני גרשון לסיים את העונה במקום נהדר, אחת הערים היפות באירופה ואחד המועדונים המצליחים בכל הזמנים. אחרי שנקטעה דרכו באולימפיאקוס, מה דעתכם על גרשון כמאמן ברצלונה?
אתמול אימן עוזר המאמן, צ'אבי פסקאל, את ברצלונה במשחק היורוליג שלה נגד מלאגה כמאמן חרום. זה קרה שעות ספורות בלבד לאחר שהקבוצה הודיעה למאמן שלה בשנתיים וחצי האחרונות, דושקו איבנוביץ', כי היא משחררת אותו מתפקידו.
בעונה שעברה, למי שזוכר, היה מקרה מעניין בטאו ויטוריה בו רשם עוזר המאמן שורה של ניצחונות גדולים עם הקבוצה, ברגע שהמאמן ולימיר פראסוביץ' השתחרר מתפקידו בגלל בעיות בריאותיות. העוזר, נאצ'ו לסקאנו, לקח את טאו לניצחונות כמעט בכל המשחקים שהדריך, כולל שניים נגד מכבי ת"א ביורוליג.
בסופו של דבר, ההנהלה לא השתכנעה שהוא מספיק טוב להצעיד אותה קדימה. בוז'ידאר מאלקוביץ' הוחתם עד תום העונה, אבל הקבוצה לא הצליחה לעלות לגמר הפלייאוף בספרד ובעונה הנוכחית כבר יש לה מאמן חדש, נבן ספאחיה.
לא מן הנמנע שזה מה שיקרה גם בברצלונה בשעות הקרובות, אולי בימים הקרובים. בקבוצה כבר הודיעו שמדובר במינוי זמני. גרשון, שבו כבר התעניינה ברצלונה בעבר, יכול להיות אחד הפתרונות המעניינים לקבוצה שמחפשת מאמן מהדרג הראשון שיוביל אותה לתקופה חדשה. משהו בדומה לימים של סווטיסלב פשיץ' במועדון, שהוביל אותה לזכייה ביורוליג ב-2003 כששילב כוחות בין דיאן בודירוגה לשרונאס יאסיקביצ'וס.
שוב המציאות הוכיחה את עצמה כמתיישרת נהדר עם הקלישאה, לפיה מתן גיבוי הוא תחילת הסוף. ביום שלישי התייצב נשיא ברצלונה, חואן לאפורטה, בחדר ההלבשה באולם של ברצלונה ביחד עם גורמים בכירים נוספים במועדון.
הוא אמר לשחקנים ולמאמן, כי הוא סומך עליהם, מאמין בהם ובטוח שיצליחו להגיע להישגים נכבדים עוד העונה. זה קרה זמן קצר אחרי שברצלונה איבדה את התואר שלה כמחזיקת הגביע הספרדי לטובת בילבאו, בתום הפסד 70:69 ברבע הגמר.
השחקנים והצוות המקצועי אמנם הודו לנשיא על בואו ותמיכתו, אבל מסתבר שאת המתיחות בין המאמן איבנוביץ' למנהל המקצועי זוראן סאביץ' קשה היה למחוק. שנים רבות אחרי זכייתם המשותפת עם ספליט בגביע אירופה ב-1990 לאחר ניצחון בגמר על ברצלונה בסראגוסה, הם החלו לעבוד יחד כאלה שמובילים את הקבוצה אותה ניצחו בעבר.
אבל ברגע שאיבנוביץ' אמר במסיבת עיתונאים לאחר ההפסד לבילבאו, ש"אני לא מסוגל להצליח יותר ממה שהצלחתי עם חומר השחקנים שיש לי בקבוצה הזו", היה ברור שמדובר בחץ מאשים לכיוון הג'נרל מנג'ר.
המשפט הזה הביא לכך, שבסופו של דבר הוחלט להיפרד מאיבנוביץ' אחרי שנתיים וחצי של פעילות בקבוצה. האיש הפך לאחד המאמנים המובילים באירופה בהמשך לחמש עונות רצופות שעשה עם טאו ויטוריה. הוא זה שייצב אותה והפך את טאו לגורם קבוע בצמרת הכדורסל הספרדי וגם האירופי.
איבנוביץ', שנודע כמאמן קשוח שלא כל השחקנים אהבו לעבוד תחתיו, אימן קודם לכן בלימוז' וזכה איתה בטריו יוצא מהכלל - גביע קוראץ' ודאבל בליגה הצרפתית. עוד לפני כן שימש כמאמן פרייבורג משוויץ וזכה איתה באליפות, והיה גם מאמן הנבחרת השוויצרית סמוך לפרישתו מכדורסל.
עכשיו ברצלונה מחפשת מחליף. זה רק נדמה לי, או שגרשון יכול לנחות שם?

תאריך:  15/02/2008   |   עודכן:  15/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כדור מהצד: פיני גרשון לאימון ברצלונה?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
קרן בבעלות משפחת מוסקוביץ' העשירה תקדיש מדי שנה 100,000 דולר שיוענקו לאישיות שתרמה תרומה מיוחדת לציונות    חברים בוועדת השיפוט: פרופ' משה ארנס, ד"ר עוזי לנדאו, אביגדור קהלני ופרופ' אומן
איציק וולף
גורמים רשמיים באוסטרליה מזהירים את תושבי העיר מקיי שהוצפה בגשמי המונסון מפני הגעת תניני ענק עד לבתיהם    "אל תנסו לרדוף אחריהם - אתם תפסידו בקרב"
יפעת גדות
כיום מספקת חברת מקורות כ-65% מכמות המים הנצרכת בישראל במערכת אספקת המים של מקורות כ-750 תחנות שאיבה, כ-1,150 קידוחים, כ-3,050 משאבות
יפעת גדות
רוב המקרים של דלקת בית הקול נגרמים כתוצאה מווירוס
איציק וולף
שרת החוץ נועדה בוושינגטון עם מזכירת המדינה האמריקנית    הגיבה על דברי מזכ"ל חיזבאללה שאיים בנקמה על חיסול מורנייה ואמרה: איננו נכנסים לפאניקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il