X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיזוג ענקיות המידע הפיננסי: אושרה רכישת רויטרס על-ידי המו"לית הקנדית תומסון ב-15.9 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אושרה רכישת רויטרס על-ידי המו"לית הקנדית תומסון ב-15.9 מיליארד דולר הרגולטורים בארה"ב ובאירופה אישרו את המיזוג - שייצור את ספקית המידע הפיננסי הגדולה בעולם.
רשויות הרגולציה משני צדי האוקינוס האטלנטי אישרו היום את רכישת חברת המידע הפיננסי הבריטית רויטרס (סימול RTR.L) על-ידי המו"לית הקנדית תומסון (סימול TOC.TO) - תמורת 8.1 מיליארד ליש"ט (15.9 מיליארד דולר).
רשות ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים האמריקני הודיעה היום על אישור העסקה, אשר צפויה ליצור את ספקית החדשות והמידע הפיננסי הגדולה בעולם, עם מכירות שנתיות של כ-11 מיליארד דולר.
עם זאת, הרגולטור בארה"ב התנה את העסקה בכך שהחברות ימכרו שלוש חטיבות בתחום של אספקת מידע פיננסי, דוחות מחקר, תחזיות רווח, מסדי נתונים פיננסיים וארכיונים של נתונים כלכליים.
הרגולטור של הנציבות האירופית, אשר אישר אף הוא היום את העסקה, התנה אותה במכירת חטיבות מחקר פיננסים של החברות, על-רקע חששות לפגיעה בתחרות בשוק זה.
המיזוג של שני החברות, שהן השנייה והשלישית בגודלן בתחום אספקת המידע הפיננסי אחרי בלומברג האמריקנית, יביא לכך ששלוש החברות יחזיקו יחד כ-67% משוק המידע הפיננסי לבנקים, לחברות ברוקראז', לבתי השקעות ולגופים נוספים ברחבי העולם.
החברה הממוזגת, אשר תעסיק כ-49 אלף עובדים, העריכה בעת ההודעה על העסקה בשנה שעברה כי תחסוך בעקבותיה יותר מחצי מיליארד דולר בשנה, תוך שלוש שנים מהשלמת העסקה.
רויטרס, בת 156 השנים - המעסיקה 2,400 עיתונאים ב-196 משרדים הפזורים ב-131 מדינות - מחזיקה בנתח של 23% משוק המידע הפיננסי, ותומסון מחזיקה בנתח של 11%. במשותף, יחזיקו שתי החברות ב-34% מהשוק, יותר מנתח השוק של בלומברג, מובילת השוק עד היום, עם נתח של 33%.
תומסון מחזיקה בתומסון פייננשל ניוז בצפון אמריקה ובסוכנות הידיעות AFX באירופה, אך נוכחותה מחוץ לארה"ב חלשה יחסית. רויטרס, לעומת זאת, חזקה באירופה, באסיה, במזרח התיכון ובאפריקה, אך חלשה יותר בארה"ב.
רויטרס נוסדה ב-1851 על-ידי פול ג'וליוס רויטר, שהשתמש תחילה ביונים כדי לדווח על מחירי מניות בין ערים באירופה, באמצע המאה ה-19.
כיום, יותר מ-90% מהכנסות החברה - יותר מ-2.5 מיליארד ליש"ט בשנה - מקורם בעסקי השירותים הפיננסיים. בכלל זה, דיווחי מניות בזמן אמת, מחירי אג"ח וסחורות, ניתוחים של מידע ופלטפורמות המאפשרות לסוחרים לבצע פעולות מסחר. כשני שלישים מהכנסות החברה מגיעים ממכירת מסופים לגופים כמו בנקים, סוחרים ומוסדות פיננסיים.
תומסון - שצמחה מעיתון יחיד בטימינס, אונטריו - והיתה לאחת ממו"ליות העיתונים הגדולות בעולם, ניהלה בעבר גם חברות נסיעות, חנויות כלבו ואף חברות נפט. עם זאת, מאז מכרה תומסון רבים מנכסיה, כולל העיתונים, וכיום כ-80% מהכנסותיה מגיעים ממכירת מידע מקוון.

תאריך:  19/02/2008   |   עודכן:  20/02/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה רכישת רויטרס ב-15.9 מיליארד דולר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי ברק
ועדת הפנים קיימה דיון על כוונת השר שטרית להקים עיר ערבית בגליל    ח"כ פינס, יו"ר הוועדה היה סקפטי: "מדברים על זה שנים ושום דבר לא קורה    ח"כ סוויד: "עיר ערבית אולי תקום על הירח"    הוועדה קוראת לשר הפנים לעגן את הצהרתו בהחלטת ממשלה כי "לא מקימים עיר חדשה בהודעות לעיתונות"
איציק וולף
ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלשתינית נפגשו במעון רה"מ בירושלים    בתום הפגישה אמר אולמרט כי סוגיית ירושלים לא נדונה, עריקאת מסייג: הוחלט לדון
איציק וולף
אישה חרדית תושבת אשקלון הגישה תלונה נגד ראש העיר רוני מהצרי על הטרדה מינית    התיק בטיפול היחידה הארצית לחקירות הונאה    מהצרי מכחיש
מיכל קונפורטי
כך מצא מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה    במחקר נבדקו 402 חיילים שסיימו טירונות במסלול חי"ר או שיריון    עוד נמצא: ככל שרמת החרדה גדולה, יותר קטנים סיכויו של אדם להיתפס כמנהיג על-ידי חבריו
דרור מרום
מדובר בסנקציה מצד עובדי הבנק במחאה על מה שהם מכנים "הפרה שיטתית של הסכמי עבודה על-ידי הנהלת הבנק"    המהלך עלול לפגוע בכושר התחרותיות של הבנק בתחום החדש מבחינתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il