X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תובעות להשוות תנאי עבודתן הקשים לאלה של המורים בתנועה הקיבוצית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הגננת הפכה לבעלת מקצוע נדרש ביותר בתנועה הקיבוצית. נוסח מודעה, כמו "מחפשים גננת. בעניין פרטים נא לפנות לקיבוץ" - נפוץ ביותר באחרונה. עובדה: אין כמעט קיבוץ, בכל התנועות הקיבוציות, שאין בו אחת או יותר גננות שכירות - מבחוץ. הסיבה: הנשירה במקצוע זה בקרב הקיבוצניקיות היא גדולה ביותר, ומעטות מאוד הן הצעירות בקיבוצים, המוכנות ללמוד את המקצוע.
ילדי גיל הגן בקיבוצים - גיל שאין רגיש ממנו לתנודות וללב אוהב ומבין - הפכו זה מכבר לשדה-ניסויים לגננות חדשות ובלתי-מנוסות, ולא פעם אף חסרות התאמה; ואילו אותן גננות מעטות מקרב בנות הקיבוץ, העושות עדיין במלאכה המסורה, הולכות ונשברות, על-רקע המתח העצום ותנאי העבודה הקשים, שהם מנת-חלקן.
שחיקה
בימים אלה התארגנו הגננות למאבק על שיפור תנאי-עבודתן. "לצערנו", הן טוענות, "לא הכירו, עדיין, בקיבוצים שהעבודה בגן דורשת זמן להכנה, להשתלמות מתמדת ולמנוחה נפשית ופיזית, לשם התחדשות וצבירת-כוחות".
הן גם קובלות, כי בעוד שמורים בחברת הילדים הקיבוצית, ולבטח במוסד, מקבלים זמן להכנה, לחופשה ולהשתלמות, הרי שכאשר מדובר בגננות אין הדברים כך. מסתבר שנוסף על יום העבודה המלא, שהגננת ממלאה בו תפקיד ראשי בהדרכה, בדאגה ובתשומת-לב לכל ילד - היא צריכה גם לדאוג לענייני הגן, לרוץ בין המוסדות, לשמור על קשר קבוע עם ההורים, וכמובן להשכיב את הילדים, לאחר שסיימה, בהצלחה, את "מירוץ ההשכבות" של ילדיה שלה.
אין פלא, מטעימות הגננות בקיבוצים, שגם הגננת המוכשרת ביותר לא נוגעת בספר, לא קוראת עיתון, ולא פעם צריכה לוותר על הפעילות בחיי הקיבוץ. גננת כזו, לא רק שאינה מתחדשת, אלא הולכת ונשחקת עם הזמן, ואם נוסיף לכך את תחלופת המטפלות העצומה ואת הצורך לבנות בכל פעם צוות מחודש - תהיה התמונה העגומה שלמה.
חופשה
הגננות הקיבוציות אינן משלות עצמן בדבר קיומו של פתרון-פלא למעגל סגור זה. אבל, לבטח ניתן, לדבריהן, לעשות צעדים פשוטים לשיפור התנאים הפיזיים של עבודתן ולהקל במשהו על המתח הנפשי והיצירתי המלווה עבודה זו.
בפנייתן למחלקת החינוך ולמוסדות התנועה הבין-קיבוצית, הן תובעות להקצות לכל גננת שעת-הכנה על חשבון שעות העבודה וכן זמן להכנות ולסידורים. הן גם תובעות שיוענקו להן חופשות מלאות וכי יחולו עליהן אותם הסדרים החלים על מורי חברת הילדים בקיבוץ. בלי אלה, טוענות הגננות הקיבוציות, הן לא ימשיכו לעבוד במקצוע קשה ומתיש זה.

תאריך:  10/03/2008   |   עודכן:  10/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
המטיילים גם קובלים על מדריך הקבוצה, שלא ניסה, לטענתם, ליצור גיבוש חברתי, כפי שהובטח מראש, ועל שסירב לתרגם להם דברים שהושמעו בשפות זרות מפי מדריכים מקומיים
איציק וולף
בית משפט השלום בירושלים נזף במשטרה על מעצר ששת פעילי הימין שניסו להגיע אתמול עד לסוכת האבלים שבבית משפחת רוצח תלמידי מרכז הרב    "הרחקתם של המשיבים מהכפר היא צעד חמור... התקהלות של אנשים כדי להביע מחאה היא מזכויות היסוד"    בן גביר: אתבע את המשטרה
ראובן לייב
תוכנית חינוכית חדשה: הצמדת בתי הספר התיכוניים אל בתי האולפנא האקדמיים
רותי אברהם
ביהמ"ש גזר 250 שעות שירות לציבור, ללא הרשעה בפלילים, על הסניגורית המחוזית שניקבה את צמיגי רכבו של בן זוגה
שרון קביליו
פנחס בידרמן מונה לראש חטיבת פז תעשיות    אלי פיימן מונה לתפקיד מנכ"ל פזגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il