מניית גוגל (-2.47%, 422.65), שנפלה ביותר מ-40% בחמשת החודשים האחרונים על-רקע האטה בעסקי הפרסום הצמוד לתוצאות חיפוש, עלולה ליפול ב-20% נוספים השנה בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב וההוצאות הגבוהות של החברה. כך מעריך המגזין "בארונ'ס".
מניית גוגל ננעלה בשבוע שעבר בעלייה של 0.2% למחיר של 433.35 דולר. לפי "בארונ'ס", המניה עשויה ליפול מתחת לרמת ה-350 דולר, על-רקע ההאטה הצפויה בשוק הפרסום המקוון בעקבות ההאטה הכלכלית בארה"ב וההוצאות הגבוהות של גוגל, הצפויות לפגוע ברווחים.
מניית גוגל, שרשמה שיא של 747 דולר בחודש נובמבר, נפלה מאז ביותר מ-40%. שווי השוק של החברה, שעמד אז על 232 מיליארד דולר, נחתך מאז ל-136 מיליארד דולר כיום.
"בארונ'ס" מעריך כי למרות שהנפילה החדה של מניית גוגל עשויה להוביל בטווח הקרוב לעלייה מסוימת בביקוש, ובעקבות כך גם במחיר המניה, בחודשים הקרובים צפויה מניית החברה להמשיך ליפול על-רקע הערכות גוברות כי החברה תחמיץ את תחזיות האנליסטים כשתדווח על רווחיה לרבעון הראשון של השנה הנוכחית.
פרד היקי, עורך העלון למשקיעים "היי-טק סטרטג'יסט", אמר ל"בארונ'ס" כי גוגל צפויה לדווח על רווח רבעוני נמוך בהרבה מתחזיות האנליסטים ברבעון הנוכחי, על-רקע גידול בהוצאות הגבוה מהצמיחה בהכנסות, והוסיף כי בעקבות התוצאות המאכזבות תרשום גוגל "אכזבות נוספות".
בשבוע שעבר נפלה מניית גוגל מתחת למחיר השפל השנתי שלה, לראשונה מאז הנפקת החברה באוגוסט 2004, על-רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב מובילה גם להאטה בשוק הפרסום המקוון, לאחר שחברת המחקר קומסקור פרסמה נתונים מהם עולה כי נרשמה האטה בעסקי הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות החיפוש של גוגל, שירות הדגל המכניס ביותר של החברה.
בעקבות הנתונים הורידו שורה של אנליסטים, בהם בנג'מין שכטר מבנק ההשקעות UBS, את תחזיות הרווח שלהם לגוגל ואת מחיר היעד למניית החברה.
בחודש שעבר דיווחה גוגל על תוצאות רבעוניות שהחמיצו את תחזיות האנליסטים - בפעם השלישית בלבד ב-14 הרבעונים שחלפו מאז הנפקתה באוגוסט 2004.
החברה רשמה ברבעון הרביעי של 2007 רווח נקי של 1.21 מיליארד דולר, או 3.79 דולרים למניה, גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה ב-2006. בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה החברה רווח של 4.43 דולרים למניה - סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים.