X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב בשיעור מתון מהצפוי הנגיד הפחית את הריבית לרמה של 2.25% ציפיות השוק היו להורדת ריבית חדה יותר בשיעור של 1%
▪  ▪  ▪
ברננקי, בוש [צילום: AP]
הנשיא בוש כשלצידיו בן ברננקי והנרי פאולסון [צילום: AP]

הבנק הפדרלי הוריד את הריבית בארה"ב ב-0.75% לרמה של 2.25%, בניסיון להשיב את אמון המשקיעים במגזר הפיננסים האמריקני ולתמוך בצמיחת הכלכלה בארה"ב הכורעת תחת נטל המשברים בשוקי הדיור והאשראי. ציפיות השוק היו להורדת ריבית חדה יותר בשיעור של 1%, אשר במקרה שאמנם היתה מתבצעת, היתה הורדת ריבית החדה ביותר מאז 84'.
בהחלטתו היום, השלים הבנק הפדרלי סדרה של שש הורדות ריבית בתוך חצי שנה, במסגרתן חתך את הריבית בשיעור מצטבר של 3%, מרמה של 5.25%.
חומרת המשבר הפיננסי בארה"ב עוררה את הבנק הפדרלי לפעולה כבר במהלך סוף השבוע. בצעד חריג ביותר, הוריד הבנק את ריבית הדיסקאונט - אותה ריבית שבה נותן הבנק הלוואות לבנקים מסחריים המצויים בקשיים.
הבנק אף הגדיל לעשות ופתח את קו האשראי האמור גם לבתי השקעות - צעד שלא נעשה מאז השפל הגדול של שנות ה-30'. מהלכים אלה מצטרפים להורדות ריבית חדות שנעשו בחודשים האחרונים ולהזרמת נזילות בהיקף של מאות מיליארדי דולרים לשוק.
חששות מהתמוטטות של בתי השקעות נוספים, לאחר שבר סטרנס הגיע לסף פשיטת רגל, בצירוף סימנים מובהקים להאטה כלכלית חדה - מדרבנים את הפדרל ריזרב לפעול באגרסיוויות.
הגורם העיקרי להאטה הכלכלית בארה"ב הוא מיתון בענף הדיור. מיתון זה יצר תגובת שרשרת עזה ברחבי הענף הפיננסי, לאחר שבעלי בתים החלו לפגר בתשלומי חובותיהם על המשכנתא.
כלכלנים ומשקיעים רבים אחידים בדעתם כי המשבר הפיננסי בארה"ב הוא הגרוע ביותר שנראה זה עשרות שנים, וככל הנראה הגרוע ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. ברננקי ידוע כמומחה לתקופת השפל הגדול, וחלק נכבד מהאידיאולוגיה המוניטרית שלו מבוסס על מחקרו בתחום זה.

תאריך:  18/03/2008   |   עודכן:  18/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תזונה עשירה בסוכר מעוררת את המערכת החיסונית של דרכי האוויר לדלקת אלרגית. ובתמורה נגרמת להיצרות בדרכי האוויר ותסמיני אסטמה, כמו צפצופים בריאות וקוצר נשימה
אלעזר לוין
תשלם 35 מיליון שקל    תבנה עם חברת פ.א. פיתוח ובנייה 118 דירות ו-1,000 מ"ר מסחרי    תמורת המכירות - 225 מיליון שקל
מערכת מגזין המושבות
הבית נמצא בשלבי בניה מתקדמים והוא כולל מרכיבים ירוקים כמו מערכת מיחזור מים אפורים, מערכת אנרגיה סולרית, מזגן חוסך אנרגיה וגינה אורגנית    הבית יהיה פתוח לכל התושבים המעוניינים לבנות אף הם בתים "ירוקים"
איריס לקנר
ממש בימים אלו נהנית האלי ברי להיות אמא באושר ואושר    בתוכנית האחרונה של דייויד לטרמן, סיפרה השחקנית שרליז ת'רון על הרפתקאותיה עם המשקל והמרדף אחר התהילה
רותי אברהם
נציבת תלונות הציבור על השופטים, השופטת (בדימ.) שטרסבורג כהן, ממליצה לשר המשפטים דניאל פרידמן להדיח 12 דיינים    הרקע: אינם עוברים למקום כהונתם    ועוד: 13 תלונות נגד דיינים בשנת 2007
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il