X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קטינה שהגיעה לקופת החולים כדי להוציא תפרים מגבה התעלפה ונפלה במהלך הטיפול ונחבלה בפניה בית המשפט קבע כי לקופת החולים אחריות על המקרה
▪  ▪  ▪
[צילום: האגודה למלחמה בסרטן]

התובעת, לירון אמיר, צעירה בת 25, סטודנטית למשפטים, נזקקה לטיפול רפואי בהיותה בת 14. התובעת בלווית אמה פנו לאחת מקופות החולים של ההסתדרות הכללית. מלכה בקון, הינה נתבעת נוספת, אשר הייתה אחות בסניף, וטיפלה בתובעת. הטיפול בתובעת נועד כדי להוציא תפרים מגבה. אולם במהלך הטיפול, התובעת נפלה ונחבלה בפניה, וכתוצאה מהנפילה נגרם לה חתך עמוק בשפתה העליונה וניתוק השריר. חוות דעת מטעם התובעת של פרופ' מלר, קבע כי נותרה לה נכות צמיתה בשיעור 10%. אולם מנגד הערכת ד"ר גולן מטעם הנתבעות, היא כי הנכות בשיעור של 5%.
בית המשפט בהחלטתו, ציין כי מדובר בסיטואציה שבה נערה צעירה נכנסה למרפאת קופת חולים על-מנת לקבל טיפול רפואי ויצאה מהמרפאה פצועה בפניה. כתוצאה מהפציעה נותרה בפניה של התובעת - נכות. אין טענה, כי התובעת עצמה גרמה במעשה או במחדל לנכות זו. אין זה צודק ואין זה נכון, כי אדם כזה יצא וידיו על ראשו כאשר אין בו כל אשם. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בקטין.
בית המשפט קבע, כי לנתבעות (קופ"ח והאחות, מלכה בקון) חובת זהירות מושגית וקונקרטית כלפי התובעת. חובה זו בנסיבות העניין היא חובה מוגברת, שכן התובעת היא קטינה, בין התובעת לנתבעות קיימים קשרים חוזיים וכן לאחר חקיקת חוק בריאות ממלכתית מכוח חוק זה חייבת הנתבעת במתן שירותי הבריאות תוך שמירה על כבוד האדם, והגנה על הפרטיות.
פרטיות האדם בכלל והתובעת בפרט לא היו בראש מעייניהן לא של האחות בקופ"ח ולא של ד"ר שרמן. אף כי טענה זו לא הועלתה בסיכומי התובעת אך מדובר בחוק עצמו, הן חוק בריאות ממלכתי והן חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. כשבית המשפט מוצא ממצאים על-פי אחת מהגרסאות המונחות בפניו, יש להסיק את המסקנות המשפטיות המתאימות אחרת לא יעשה ניסיון אמיתי לפסוק דין צדק.
ביהמ"ש קבע, כי מתקיימים במקרה זה, כל תנאי הכלל של "הדבר מדבר בעד עצמו", דהיינו, התאונה אירעה בנכס הנמצא בשליטת הנתבעות, התובעת איננה יודעת כיצד אירעה התאונה והיא גם לא הייתה יכולה לדעת מה היו הנסיבות שגרמו לה. נראה כי אירוע המקרה מתיישב יותר עם המסקנה, כי הנתבעות לא נקטו זהירות סבירה מאשר להיפך, ועל כן הנתבעות היו צריכות להוכיח שלא הייתה מצדן התרשלות לגבי אירוע התאונה. התרשלות אשר יש לחייבם בגינה.
בית המשפט ציין, כי גם ללא היזקקות ליישום כלל זה, מצופה היה, כי הנתבעות תדאגנה כל אחת בתחומה ליצור מרחב ומקום בו לא יתכן כי תתרחש תאונה מסוג זה. שתי הנתבעות התרשלו בהתנהגותן כלפי התובעת והפרו את חובת הזהירות המוטלת עליהן ומכאן אחראיות לנזקיה. בית המשפט קיבל את קביעת פרופ' מלר, כי לתובעת נותרו 10% נכות, וזאת ובמיוחד לאור התרשמותו מפניה בעת הדיון.
לתובעת נפסק סכום פיצוי גלובלי, בסך 100,000 ש"ח. הנתבעת 1, קרי קופ"ח תשא בסכום זה, היות והנתבעת 2, האחות שטיפלה בתובעת פרשה לגמלאות, ואילו קופ"ח כמעסיקת האחות ואחראית על המבנה בו אירעה התאונה, אמורה להסיק המסקנות הראויות על-ידי מתן הנחיות ברורות לאחיות המועסקות על ידה. דהיינו, בין השאר, כי אין לאבד קשר עין עם מטופל, ובוודאי לא עם קטין ובוודאי בנסיבות שהטיפול עלול לגרום להתעלפות.

ת"א 21276/05, לירון אמיר נ' קופת החולים של ההסתדרות הכללית ואח'
הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  20/03/2008   |   עודכן:  20/03/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשלנות רפואית בקופ"ח של ההסתדרות הכללית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
איזה קישקוש
קישקוש  |  20/03/08 12:41
2
רשלנות רפואית
ביג פוליש  |  22/03/08 21:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
העד אושפז כדי לקבל טיפול ומחשש שינסה שוב לפגוע בעצמו    בעדותו במשטרה ניסה העד לגונן על עצמו ועל אולמרט
יפעת גדות
במסר חדש מזהיר אוסמה בן-לאדן את האירופים מתגובה חמורה בעקבות פרסום מחודש של הקריקטורות על הנביא מוחמד    טוען כי הקריקטורות הן חלק מ"מסע צלב חדש" נגד האיסלאם, שבו לטענתו משחק האפיפיור תפקיד "גדול ומתמשך"    מבטיח תגובה קשה
יפעת גדות
דיווח של סוכנות החדשות המדינית בסין מאשר את הטענות כי ההפגנות התפשטו לאזורים אחרים    עיתונאים זרים אינם מורשים להיכנס לטיבט    קיים "חשש רציני" לגבי הפגישה המתוכננת בין ראש הממשלה הבריטי לדלאי למה
יפעת גדות
מתנדבים שהתבקשו להימנע מפעילות גופנית כמו עלייה במדרגות, הליכה וכו' סבלו לאחר שבועיים בלבד מרמות גבוהות של גלוקוז ושומן    אצל משתתפי המחקר זוהתה הצטברות מסוכנת של שומן בבטן, רמות שומנים גבוהות בדם וירידה במסת שרירי השלד
יפעת גדות
אחרי 'ליל הבדולח' נכלאו בדכאו יותר מ-10,000 יהודים מכל רחבי גרמניה    היה המחנה הראשון ששוחרר על-ידי כוחות המערב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il