X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעיר שבה יותר מ-30% מהתושבים מצהירים כי המאכל האהוב עליהם הוא מרק קובה, כנראה שצריך לעשות מעשה ולפתוח סניף של פאפאגאיו צביקה פישר יצא לדגום ארוחת בשרים בשלוחה הירושלמית החדשה של הרשת
▪  ▪  ▪
[צילום: פאפאגאיו]

בזמן האחרון יצא לי לאכול די הרבה בירושלים. אופני הזלילה הרגילים שלי בעיר התנהלו בערך ככה - מתחילים עם איזה קובה ועוד שני מטוגנים אחרים בדוכן בשוק, בצהריים תוקעים מנת מעורב ירושלמי וממתיקים בסוג כזה או אחר של באקלוואה וכמובן שלא חוזרים הביתה בלי כמה קופסאות של take away ממסעדת פתיליות. שיהיה במקרר.
לפני קומץ חודשים נפתחה מסעדה חדשה בבירה (בירת ישראל, חברים, לא בירה לשתייה) שבאה לקרוא תיגר על הרגלי הזלילה בירושלים, העיר שבה יותר מ-30% מהתושבים מצהירים כי המאכל האהוב עליהם בעולם כולו הוא קובה. הכירו את הסניף החדש והראשון בעיר של רשת פאפאגאיו, היא ולא אחרת. כולם כבר מכירים את תרגולת ה"אכול כפי יכולתך" המפורסמת של מוסד הבשרים הברזילאי; זה מתחיל בצום של 12 שעות עם שתיית מים בלבד ומסתיים בהתפקעות כפתור במכנסיים, אלה שכבר היו רופפים מזה זמן.
ובכל זאת, לטובת הירושלמים שלא מבינים על מה אני מדבר, הרשו לי להרחיב על פיאסטת הבשרים. כדי לפתוח את התיאבון, ואני טוען שגם בשביל שיהיה קצת צבע שונה מאדום בשרני (זה נשמע כמו גוון של צבע שיער, לא?) על השולחן, מקבלים אוסף מאזטים לא רעים, ביניהם סלט כרוב, טחינה, בטטה אפויה וחצילים מטוגנים. ממשיכים עם צלחת תפו"א אפויים ופנכת כנפיים מצוינות שלאורך כל הערב נשנשנו ממנה, ובאורח פלא כל הזמן התמלאה מחדש. גם לחם ישב לו בצד, יחד עם ממרחים ודברים אחרים שהם לא בשר שעמדו על השולחן על תקן מסיחי דעת. במילים אחרות, בואו ניגש כבר לעניין.
תהלוכת הבשרים המרהיבה החלה ישר ולעניין עם פרוסות סינטה דקות ומעולות שנבלעו בלי שנלעסו עוד לפני שהמלצר סובב את הגב. אז הוא חזר עם שיפוד אחר, עליו הועמס קבב ארוך ומתובל כהלכה שאכלנו עם קצת טחינה. שוקי עוף הצליחו להפתיע אותנו מכיוון שחשבנו אותם למתחזים שהסתננו למצעד (הרי כולם כבר יודעים שעוף זה ציפור ובשר זו חיה) ובכל זאת, טעמי הגריל נספגו בהם נהדר והם נותרו עסיסיים. לעומתם, חזה העוף במרינדה היה יבשושי עד בלתי אכיל וגרם לנו להצטער על התרנגולת האומללה, שיכלה לקפח את חייה לטובת שניצל מוצלח.
עוד קצת צבע הגיע לשולחן בתוך כוסות - מוחיטו קר ומרענן וכוס יין, ועוד הרבה צבע התווסף לאווירה כשפתאום התחילה להקה ברזילאית לנגן ב-live מוזיקה קצבית ומשמחת. שלב האנטרקוט המיוחל נפצח כששיפוד ענקי נפרס אל מול עינינו, וישר לתוך הצלחת נחתו להם החלק הקריספי של הפרוסה הראשונה והחלק האדום והטעים של הפרוסות שאחריה. כשביקשנו עוד, קיבלנו סוג נוסף של אנטרקוט - נתחים שהושרו בבירה, והפעם הכוונה היא לבירה אמיתית ולא לבירת ישראל. טעם הבירה החמיא מאוד לאנטרקוט ונתן לטעמי הבשר העזים טוויסט נחמד. המשכנו עם לבבות סתמיים, כבדי עוף עם בצלים שהיו חביבים ונקניקיות צ'וריסוס, שהוכנו מבשר כשר מאחר שהסניף עצמו כשר, והיו שמנמנות ומפוצצות בטעמים. שיפוד הפינאלה, עליו התנוסס נתח סינטה שלם, סגר את הסיבוב (הראשון) עם טעם של עוד. אז אכלנו עוד. בסיבוב השני ואחריו השלישי כבר לא עקבתי אחרי מה שאכלנו, פשוט זרמתי עם כל מה שבא ליד עד שלא יכולתי להזיז יותר את הלסת.
מחיר הארוחה בפאפאגאיו קבוע מראש ופשוט מאוד: החל מ-140 שקל עבור הראשונות ושלל הבשרים ועד ל-185 שקל עבור ארוחה שכוללת גם שתייה קלה, חריפה, חמה וקינוחים. בימים בהם ישיבה זריזה בשיפודיה עולה קרוב ל-100 שקל, אין ספק שבפאפאגאיו מציעים value for money נדיר. גם לירושלמים מגיע, לא?

* הכותב היה אורח המקום.
Papagaio - יד חרוצים 3 ירושלים, 02-6745745
תאריך:  21/04/2008   |   עודכן:  21/04/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הקו ייצא פעמיים ביום ויחל לפעול ב-1 במאי    הפתיחה - בעקבות פניות ממכללת ספיר
מחלקה ראשונה
אביגד שימש כמנהל מחלקת CM (שיווק קמעונאי) בקבוצת יוניליוור ישראל
גלית יצחק
כך טוענת עמותת רופאים לזכויות אדם    12 חולי סרטן הזקוקים לטיפול מציל חיים שאינו קיים בעזה ממתינים להיתרי כניסה לישראל
דרור מרום
בנוסף - תחול התייקרות במחיר התוספת על סעיף הדלק    התייקרות מחיר התוספת על סעיף הדלק תהיה ב-40 דולר לכל כיוון ליעדים ארוכי טווח, ב-20 דולר לכל כיוון ליעד בינוני - וב-15 דולר לכיוון ליעד קצר טווח    מנמקת את המהלך בעליית מחיר הדלק והגעתו לרמת שיא של 117 דולר לחבית
גלית יצחק
14% מבנות 15 נוטלות גלולות למניעת הריון    בגילאי 18-17 נרשמה גם כן עלייה של פי 2 בהתחלת השימוש בגלולות    הסיבה העיקרית להפסקת השימוש בגלולות: תכנון הריון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il