X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כבר כמה שנים שאייל דרורי מתפעל מנמל תל אביב המשתפץ, שבעבר הזכיר לו בעיקר את ברלין המופצצת. השבוע הוא ביקר בסושי ריפבליק, התוספת החדשה למתחם, שמתעתדת למלא את משבצת היפנית-אסיאתית
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Sushi Republic בנמל תל אביב]

זה זמן רב שאני מתפעל מהמהפך שעבר נמל תל אביב בשנים האחרונות. רק לפני שנים ספורות עיי החרבות שהיו סדורים בצורה של האנגרים חלודים כיסו את האופק והעניקו למקום תחושה של אזור תעשיה בברלין לאחר הפצצה של בעלות הברית. מאז נבנתה טיילת חדשה ורחבה מעץ, ההאנגרים פינו את מקומם לשורות של חנויות נוצצות, ברים צצו כמו פטריות שיטאקי אחרי גשם גרעיני וגם הצד הקולינארי לא נפקד.
מסעדת סושי ריפבליק, שנפתחה לא מכבר, ממוקמת בתחילתו של רחוב התערוכה (מול "אגאדיר") ומתעתדת למלא את המשבצת היפנית-אסיאתית בתוך מגוון האפשרויות שיש לאזור להציע.
הגענו למקום בשעות הערב המאוחרות של יום ראשון, את פנינו בכניסה קיבל דרקון אדום גדול הקיר שמעל לבר. רק לאחר שהתיישבנו בשולחן ובחנו שוב ושוב את הדמות נפל לנו האסימון כי מדובר במפת יפן הנחה במאוזן (לי, דרך אגב, זה היה ברור מהרגע הראשון). החלל הפנימי והלא גדול של המסעדה מעוצב בסגנון פופ-ארט יפני וחובק בתוכו מספר שולחנות ובר קטן ואינטימי, ואילו השולחנות בחוץ פונים למגזר שמעדיף את הבריזה (ויש כזאת, לכל הרוחות) ואת ההמולה האנושית שיש לנמל להציע בשעות הערב. אנחנו, כאמור, הלכנו על הבפנוכו.
התפריט של סושי ריפבליק כולל מנות רבות שאינן סושי, חלקן מוכרות כמו מרק המיסו ושיפודי עוף - יקיטורי, וחלקן מוכרות פחות כגון שניצל בקר בציפוי פנקו ובליווי פירה ווסאבי ופטריות טמפורה. בתחילה בחרנו במוכר, ולמנות ראשונות הזמנו מרק בטטה עם חלק קוקוס, ג'ינג'ר כוסברה ובוטנים (25 שקל), שיחד עם הסאקה החם שהוגש לנו לשולחן היווה פרומו טעים ומחמם למנת הדים סאם שהוגשה בכלי אידוי והורכבה מכיסונים עם עוף בקר וירקות (33 שקל) ולנתחי טונה צרובה במעטפת תבלינים אסיאתית (29 שקל), מנה מצוינת ומעודנת טעמים.
תפריט הסושי מכיל בחירות מרובות ובראשן הסושי המיסיונרי, שניתן לשלב בו מרכיבים צמחוניים כגון אספרגוס, טמאגו (חביתה יפנית), קנפיו (דלעת כבושה) ועוד רבים אחרים, כמו גם מרכיבים מן הים כמו: בשר סרטנים, סלמון, טונה אדומה וצלופח מעושן.
למרות שבדרך כלל אנחנו משתדלים להצמד לסושי הקלאסי-מסורתי, בעצלותנו (שתתברר כברכה) החלטנו להימנע מההתלבטויות הקבועות והוויכוחים הבלתי נלאים בנושא ההרכב ובחרנו באופציות הספיישל אינסייד אאוט על בסיס דגים, שהוצעו בתפריט במחיר אחיד של 32 שקל לרול. הזמנו "קרייזי שרימפס", רול של שרימפס טמפורה, קנפיו ועירית שעטוף באבוקדו; "וויט מאקי" - בס צרוב וגבינת שמנת עטופים בבס וטוביגו; ואת ה"ספיישל ריפבליק", רול של שרימפס טמפורה, פקאן סיני, גזר ומיונז דבש לימון. ההגשה המרשימה היוותה חלק בלתי נפרד מהתחושה שכל מה שעלה על השולחן נעשה עם השקעה ומחשבה - גם בצד הויזואלי וגם מבחינת המרכיבים האיכותיים והטריים. ההפתעה הגדולה של הערב הייתה ללא ספק ה"ספיישל ריפבליק", ששילב בהצלחה רבה את הפקאן הסיני והעניק טוויסט מעולה לטווח הטעמים המוכר של הסושי. את כל אלה ליווינו בסיבוב כפול של שיכר שזיפים - צ'ויה (25 שקל לכוסית).
למנה אחרונה חלקנו את "נקודת שוקולד", קרם וניל עם שוקולד חלב, מנוקד בכדורי שוקולד קראנצ'י (37 שקל), שסתם סופית את הגולל על הרעב הכבד שהגענו עימו. עם המחירים הסבירים והשרות המצויין מהווה סושי ריפבליק אופציה קולינארית מרנינה בברלין המתחדשת.

* הכותב היה אורח המקום.
Sushi Republic - התערוכה 3 נמל ת"א תל אביב, 03-6044950
תאריך:  26/05/2008   |   עודכן:  26/05/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המשטרה הצליחה לפענח את רצח תושב שכונת גילה    הבן רצח את אביו על-רקע מערכת יחסים עכורה, ובא להתאבל עליו    עורכת הדין: הדבר היה בהשפעת חגיגת
דרור מרום
טוענת כי מדריד וברצלונה נמצאות בתחתית סדר העדיפויות שלה    מבקשת להתחרות גם בקווי התעופה למוסקבה ולרומא    גם ישראייר, שקיבלה את רומא - מעוניינת לקבל את הזכויות לבצע טיסות סדירות לבירת רוסיה
יפעת גדות
אחרי 10 חודשים הגיעה החללית למאדים ותנסה לקבוע אם היו חיים במקום
דרור מרום
שוק המט"ח, המערכת הפיננסית ושוק ההון ממתינים בדריכות להחלטת הנגיד באשר לגובה הריבית שתהיה נהוגה במשק בחודש יוני
עידן יוסף
ראש הממשלה דחה בישיבת ועדת חוץ וביטחון את הפרסומים בנושא, והכחיש גם ניהול של מו"מ עקיף עם חמאס    "רק הזויים מאמינים בישראל השלמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il