X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הנה, סוף סוף הצליח המפיק ג'ורג' לוקאס לגייס בפעם הרביעית את ספילברג, לטובת פרופסור ג'ונס כסוף השיער, המחכה כבר תשע-עשרה שנים לשוב למסך. כמו אבירי הג'דיי בשעתם, גם אינדיאנה מבקש אפשרות להשתולל במאה ה-21
▪  ▪  ▪
הריסון פורד

הארכיאולוג אינדיאנה ג'ונס היה שם, כאשר לב פועם נשלף מתוך גופו של עבד המועלה כקורבן, והעבד חי ונושם גם לאחר שבוצע בו ההליך הכירורגי הפיראטי. בשנים שלאחר מכן הספיק אינדיאנה ג'ונס לפגוש נזיר בן 2000 שנה. ולאחר כל זאת, כאשר הוא משוחח עם דור ההמשך ונשאל לגבי מיתוס מסוים, הוא שואל "איך אני יכול לדעת? זוהי רק אגדה". קצת לא אופייני למי שמיתוסים מפוארים התממשו כך לנגד עיניו.
גם סטיבן ספילברג יודע להתייחס לקולנוע כאל אגדה מפוארת, למרות שמאז סרטי אינדיאנה ג'ונס הקודמים, הטרילוגיה הבלתי-נשכחת משנות השמונים, הספיק לעבור דרך שכבות של טרגדיה היסטורית ("רשימת שינדלר") ומינימליזם ("טרמינל"). וכעת, לאחר "מינכן" השנוי במחלוקת, חוזר ספילברג אל הג'ונגלים העבותים, המקדשים הארורים והמלכודות הפרימיטיביות.
הנה, סוף סוף הצליח המפיק ג'ורג' לוקאס לגייס בפעם הרביעית את ספילברג, לטובת פרופסור ג'ונס כסוף השיער, המחכה כבר תשע-עשרה שנים לשוב למסך. כמו אבירי הג'דיי בשעתם, גם אינדיאנה מבקש אפשרות להשתולל במאה ה-21.
ועם התפר שבין האביב לקיץ, אינדיאנה ג'ונס כבר כאן. הבמאי הוא גם הפעם סטיבן ספילברג והוא מצרף לכוחותיו כרגיל את הצלם יאנוש קמינסקי, המלחין ג'ון וויליאמס והעורך מייקל קאהן - כולם שותפים קבועים, באותו הרכב ממש, לכל סרטיו האחרונים של ספילברג. ג'ורג' לוקאס הוא המפיק, והריסון פורד חוזר לתפקיד חייו. כל זאת, כמובן, ב"אינדיאנה ג'ונס וממלכת גולגולת הבדולח".
"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון", הפרק האחרון בטרילוגיה המקורית, יצא לאקרנים רגע לפני מהפכת הפעלולים החזותיים הדיגיטליים. באותה שנה ממש, 1989, בא "המצולות" של הבמאי ג'יימס קאמרון ("טיטאניק"), וטרף את הקלפים עם הסצינה בה מים, בניגוד לחוקי הפיסיקה, לובשים צורות תלת מימדיות מוחשיות. אותה סצינה חנכה עידן חדש, בו הפעלולים החזותיים מתבססים (יותר ויותר, לאורך השנים החולפות) על עבודת תוכנה.
בעוד שהפרקים הקודמים של אינדיאנה ג'ונס אהודים, בין היתר, בשל הפירוטכניקה שכמעט וכבר לא קיימת בעידן הדיגיטלי, כולל הפרק החדש פירוטכניקה כזו לצד פעלולי מחשב.
פרטים מן העלילה לא ניתן כאן, כי עם המסתורין שאופף את הסרט לא בא לנו לעמוד לדין על ספויילריזם. נאמר רק שבתחילת הסרט, כרגיל, חוזר פרופסור ג'ונס מן המשימה הקודמת שלו. לאחר הרצאה שיעביר בפקולטה, תחכה לו המשימה החדשה. אם שמתם לב לכך, אגב, בכל פעם בה מגיע אינדיאנה לתת הרצאה, מישהו מנסה לחסל אותו בדרך. במקומו כבר הייתי עובר לגור באוניברסיטה, בשק שינה בחדר ההרצאות.
ה"רעים" הפעם הם הרוסים, והמלחמה היא המלחמה הקרה. כרגיל ישנו נבל מרכזי, והפעם זוהי קייט בלאנשט במשחק מוגזם. הבחירה לאפיין את הנבל התורן כקריקטורה היא נכונה, אבל בלאנשט היא לא רק קריקטורה, אלא פצצה של מבטא זר מודגש ותנועות תיאטרליות. עקב כך, לעתים היא לא נראית כל כך מאיימת, ואז נשאלת השאלה מדוע אינדיאנה מוצא לנכון להילחם בה לאורך סרט שלם. למה שלא יוריד לה איזו כאפה ויסגור עניין?
שיאה לה-באף הנהדר הוא נציג הדור הצעיר, וזהו הרגע בו אני כובל את עצמי כדי לא לזרוק רמזים בנוגע להמשך העלילה. ארשה לעצמי לכתוב רק שלמרות מה שכבר קראתם בעיתונות, גם הפעם היעד קשור למיתוס של דת/כת מסוימת.
אינדיאנה ג'ונס החדש הוא סרט חביב להפליא, סרט שנהנים בו. מיחזור החומרים המתבקש מלווה ברעיונות חדשים, והבידור משובח. עם זאת - לא לשכוח - אנחנו כבר לא בשנות השמונים, בהן ראינו את הפרקים הקודמים בסדרה. ספילברג כבר אינו הספילברג של "אי.טי" ושל "מפגשים מן הסוג השלישי", אלא יוצר ש"אינטליגנציה מלאכותית" ו"דוח מיוחד" מאפיינים אותו הרבה יותר. סרטיו כעת יומרניים יותר מאשר בעבר, מגובשים פחות ובעיקר פחות טובים. העניין הוא שספילברג איכותי גם כשאינו במיטבו.
העיתונות מספקת לא מעט תלונות נגד הסרט החדש. אולם גם אם אינכם זוכרים זאת, תלונות רבות היו גם בקשר ל"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון", כאשר יצא לאקרנים וכביכול חתם את הטרילוגיה (כעת קוואדרולוגיה). תנו לקלאסה ולקלאסיקה את הזמן שלהן, ובעוד כמה שנים נדע אם קיבלנו שוב את "אימת הפאנטום" (החידוש המאכזב של ג'ורג' לוקאס, מ-1999, לסרטי "מלחמת הכוכבים"), או אולי תוספת מרשימה לרפרטואר הספילברג-לוקאסי.

תאריך:  07/06/2008   |   עודכן:  07/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון רוזנבלום
מוסלי, שמגלם את פיטר, האח הגדול בין ארבעת בני פוונסי, נחת בישראל בבוקר יום ראשון ומייד ביקש לנסוע לבקר בירושלים
מערכת ONE
למאמן אין רגע דל: גרנט וכוכבים נוספים באנגליה גייסו כסף למען ילדים נזקקים. לפני כן, גרנט צפה מהיציע במשחק חצי גמר הנשים של הרולאן גארוס
בעז גורן
רגע לפני פתיחת היורו הנה קצת סדר בבתים: בית א' על הנייר הכי קל, לגרמניה חיים קלים בבית ב', בית ג' הוא בית המוות ובבית ד' יהיה קרב על המקום ה-2
ערן סלע
עיתון ליטאי דיווח כי המקדוני ששיחק באקדמיק סופיה עשוי להצטרף לשורות הצהובים בעונה הבאה. אנטיץ' אמור למלא את החור שהשאיר ניקולה וויצ'יץ'
משה ריינפלד
עקב מעורבות המאפיה של נאפולי בהשלכת פסולת רעילה הגיעו למתקני עיבוד הפסולת בגרמניה חומרים רדיואקטיוויים ברמות קרינה גבוהות פי 80 מהמותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il