X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בית 1 ביורו 2008: הקאן יאקין כבש ראשון לזכות המארחת בדקה ה-32, סמיח סנטורק הישווה לטורקים בנגיחה בדקה ה-57 וטוראן כבש את שער הניצחון בדקה ה-93 ההפסד קבע: שוייץ הודחה מהטורניר
▪  ▪  ▪
טורקיה בראש [צילום: AP]

אחד המשחקים המלהיבים ביותר ביורו 2008 הגיע הלילה (רביעי) לסיומו בצורה דרמטית, כשהנבחרת שנהנתה מהתוצאה כלל לא נמצאת על כר הדשא. טורקיה ניצחה את שוייץ ב-1:2 ובכך הבטיחה פורטוגל את ההעפלה לרבע הגמר.
בעקבות ההפסד נקבע כי הנבחרת המארחת שוייץ איבדה למעשה את הסיכויים להעפיל לשלב הבא.
כבר בפתיחת המשחק החל לרדת גשם כבד בבאזל, ומערכת הניקוז באיצטדיון סט. ג'ייקוב פארק לא הצליחה להתמודד עם כמויות המים האדירות. המגרש הפך לביצה אחת גדולה ונדמה היה שיתפתח משחק כדורגל חלש.
למרבה ההפתעה, הגשם המריץ את שחקני שתי הקבוצות, שנתנו הופעה יוצאת מן הכלל לעיני 40 אלף צופים בבאזל, מרביתם שוייצרים.
שוייץ שלטה ללא עוררין במחצית הראשונה. בדקה ה-32, קיבל דרדיוק מסירה מושלמת שהותירה אותו כמעט חופשי באגף ימין. הוא שלח מסירת רוחב שטוחה על קו השער, הכדור נבלם במגרש הספוג והקאן יאקין דחק פנימה את אחד השערים הקלים ביורו.
פאתיח טרים, מאמן טורקיה, ערך שני חילופים בפתיחת המחצית השניה. החלוץ סמיח סנטורק, שפתח במשחק הראשון, עלה למגרש ושינה את יחסי הכוחות. קון לא הגיב, הנבחרת השוייצרית הסתגרה והטורקים השתלטו על המשחק. בדקה ה-57 הם באו על שכרם: ניהא קבאצ'י הרים כדור לרחבה וסנטורק שלח נגיחה משבעה מטרים פנימה.
בתוך תוספת הזמן השתחרר ארדה טוראן ובמבצע אישי שלח בעיטה אדירה מ-16 מטרים פנימה, מעל ידיו של בנגליו, שוער שוייץ. הטורקים עם סיכוי מצוין להמשיך הלאה, שוייץ תנסה לשמור על כבודה מול פורטוגל, במשחקה האחרון בטורניר.
מחצית ראשונה
השופט הסלובקי לובוש מיקל הוציא תא המשחק לדרך. הטורקים פתחו בצורה אגרסיבית מאוד, והשיגו קרן ראשונה כבר כעבור דקה. ניהאט קבאצ'י, שחקנה של ויאריאל הרים, אך לא מצא ראש טורקי ושוייץ נשמה לרווחה.
הדקות האשונות התאפיינו בשליטה טורקית, כטונצ'אי סנלי וחאמיט אלטינטופ מאיימים על השער של בנגליו ללא הרף. מנגד הנבחרת של קובי קון הגיעה להזדמנות ראשונה אחרי שבע דקות, אך התוצאה המאופסת נותרה על כנה.
בדקה ה-10 נפתחו ארובות השמיים וגשם כבד החל לשטוף את המגרש. הגשם נתן את האות למשחק מלווה בפגיעות גופניות. ארדה טוראן הטורקי פגע בסנדרוס ומיד חטף בעיטה מפרננדס.
השנאה בין שתי הנבחרות בעקבות מאורעות גביע העולם 2006 היא היחידה שהתגברה על הגשם. משרוקיתו של לובוש מיקל לא נדמה לרגע. דמירל קלט בעיטה ראשונה של אינלר משוייץ, בדקה ה-18.
בדקה ה-23 קיבל הקאן יאקין כדור ממרחק 22 מטר אלכסונית ושלח טיל שטוח. דמירל הדף לקרן ולאחר עירבוביה ברחבה, זכו השוייצרים בבעיטה חופשית. ברנטה בעט מצוין מעבר לחומה הטורקית אך דמירל הדף נפלא לקרן נוספת.
בדקה ה-28 טורקיה כמעט ועלתה ל-0:1 מדהים: טונצ'אי נעצר בעבירה סמוך לנקודת קו הקרן ולקצה רחבת ה-16 של השוייצרים. ניהאט הרים כדור מסוכן וארדה טוראן נגח מ-5 מטרים לקורה של בנגליו. איזו הזדמנות אדירה!
שתי דקות חלפו וטונצ'אי קיצץ את אינלר וראה מיד כרטיס צהוב.
דקה 32 - שוייץ עולה ל-0:1. איזו התקפה גדולה של שוייץ. הקבוצה של קובי קון שטפה את המגרש והעלימה את הטורקים. דרדיוק פרץ מצוין סמוך לקו הקרן ושלח כדור רוחב שטוח על-פי השער. הכדור נבלם בדשא ספוג הגשם ולמחליף הוותיק הקאן יאקין נותר רק לשלוח את הכדור מ-3 מטרים פנימה. 0:1 לשוייץ.
רק דקה חלפה מכיבוש השער והקאן יאקין, שמשחק בפ.צ באזל לעיני הקהל של קבוצתו הרגיש כמו בבית - הזדמנות נהדרת לחלוץ השוייצרי ממוצא טורקי, שבעט סמוך לקורה והחוצה. לובוש מיקל הוסיף דקה וברח עם שאר השחקנים לחפש מקלט מהגשם, לפחות לרבע שעה.
מחצית שנייה
לפאתיח טרים נמאס כנראה מהיכולת של שחקניו ובפתיחת המחצית השניה ערך שני חילופים. טומאר יצא ומהמט טופאל נכנס במקומו. סמיח סנטורק החליף את קראדניז. המשמעות: טורקיה הולכת על התקפה נטו.
3 דקות חלפו ונראה היה שטורקיה השיגה את מטרתה. הקאן באלטה נפל ברחבה, השופט לובוש שרק ושלף כרטיס צהוב. אך מיד התבררה המשמעות: באלטה ספג צהוב על התחזות והכדור עבר לשוייץ.
בדקה ה-55 אראן דרדיוק גלש בפראות לעבר הכדור ופגע בקרסולו של חאמיט אלטינטופ. הטורקי נותר שרוע על הדשא כשהוא מתפתל מכאבים. מיקל שלף מיד צהוב למבשל השער השוייצרי.
דקה 57 - טורקיה משווה ל-1:1 מרגלי סנטורק המחליף. החילוף הכפול של טרים הוכיח את עצמו ואולי קירב את הטורקים לשלב הבא. ניהאט הרים נהדר מצד שמאל והחלוץ סמיח סנטורק, שפתח במשחק הראשון ונכנס כמחליף התרומם ונגח משבעה מטרים פנימה.
טורקיה השתלטה על המגרש והמארחת משוייץ נעלמה. סנטורק שוב איים על השער של בנגליו בדקה ה-63, אך הבעיטה טסה החוצה. בדקה ה-66 סיים ברנטה את חלקו במשחק והוחלף. פונלאנטן מזלצבורג עלה במקומו.
הגשם פסק והמשחק המשיך להיות רווי בהזמנויות ומצבים מסוכנים.. בדקה ה-74 טורקיה חסרה רגל מסיימת כדי לעלות ליתרון 1:2 אחרי מסירה גדולה של באלטה. בינתיים, קון ביצע את החילוף השני: ריקארדו קבנאס עלה בדקה ה-76 במקומו של פרננדס.
בדקה ה-83 שוייץ הגיחה להתקפה מתפרצת עם חמישה שחקנים. יאקין קיבל מסירה קצרה ובעט נהדר מ-16 מטרים כדי לסחוט הצלה מדהימה מוולקן דמירל. על הריבאונד על דרדיוק ושוב דמירל היה במקום. השוער הטורקי של פנרבחצ'ה הציל את נבחרתו מהפסד.
דקה 93 - טורקיה זורקת את שוייץ מהיורו עם 1:2 מדהים. בתוך תוספת הזמן של ארבע דקות שקבע לובוש מיקל הסלובקי, הגיע המהלך הגדול של המשחק. מבצע אישי של ארדה טוראן, קבע ניצחון דרמטי לטורקיה ושלח את הנבחרת של קובי קון לצפות בהמשך הטורניר מהיציע. טוראן השתחרר משני שחקנים ושלח טיל אדיר מ-16 מטרים בין ידיו של בנגליו ההמום.
טורקיה תתמודד עם צ'כיה על ההעפלה לשלב הבא. פורטוגל הבטיחה לעצמה מקום בשלב שמונה הגדולות.
שוייץ: בנגליו, מאנין, סנדרוס, ליכטשטיינר, אינלר, הקאן יאקין, דרדיוק, פרננדס (קבנאס 76), טרנקילו ברנטה (פונלאנטן 66), ברהמי, מולר.
טורקיה: דמירל, צאטין, הקאן באלטה, אאורליו, ניהאט קבאצ'י, קראדניז (סנטורק 46), טומאר מטין (טופאל 46), ארדה טוראן, אמרה אסיק, טונצ'אי סנלי, חמיט אלטינטופ.

תאריך:  11/06/2008   |   עודכן:  12/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טורקיה ניצחה 1:2 והעיפה את שוייץ מהיורו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ראש עיריית חיפה כבר דחה את המלצת מנכ"ל החברה בליליס כי עובדי העירייה יגיעו לעבודה באוטובוסים, כדי להעלות את קרן התחבורה הציבורית
רותי אברהם
חברי הוועדה שמציע פרידמן: השופט (בדימ.) ד"ר דן ביין, פרופ' אהרן אנקר, ועו"ד דן אבי-יצחק    השר הגיש לממשלה הצעה להקמת ועדת בדיקה עם סמכויות לחקירת פרשת האזנות הסתר של חיים רמון    ח"כ יחימוביץ': הוועדה נועדה להפחיד את המשטרה    ח"כ גלאון: אולמרט מעניק סמכויות למען חברו - רמון
אלעזר לוין
תבנה 272 דירות בשיכון בבלי    ההכנסות מהעסקה ב-600 מיליון שקל    העסקה תלויה בחוזה מקביל בין דורי לדנקנר    המוכרים - חברת א.מ.ת.ש. בראשות עו"ד אברהם שרם
מערכת ONE
כריסטיאנו רונאלדו כבש את שער הבכורה שלו ביורו ובנוסף בישל שער לקווארסמה    בישול ושער גם לדקו    פורטוגל הבטיחה כמעט סופית את מקומה ברבע הגמר
רותי אברהם
סגן ראש לשכת עורכי הדין עו"ד איתן ארז פנה לממונה על שוק ההון באוצר לחקור את התנהלות קרן הפנסיה המצויה בגרעון אקטוארי כבד    ארז מאשים: ראש הלשכה מסתיר העובדות מחברי הוועד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il