X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קויט ו-ואן פרסי כבשו ראשונים. הנרי עשה 1:2 בדקה ה-71, אך דקה לאחר מכן הבקיע רובן. סניידר השלים תבוסה לצרפתים. הולנד תסיים בראש בית המוות
▪  ▪  ▪
הולנד [צילום: AP]

בהולנד לא חלמו על פתיחה כזו ליורו 2008. 20 שנים אחרי שמרקו ואן באסטן הוביל את נבחרת האורנג' לזכיה בתואר עם שער מופלא בגמר, הוא מצליח להוציא מההולנדים כדורגל מופלא כמאמן.
אחרי שהביסה את איטליה 0:3, ניצחה הערב (שישי) הולנד גם את צרפת 1:4 והבטיחה כי תסיים במקום הראשון במה שנקרא לפני התחרות "בית המוות".
ההולנדים עלו ליתרון כבר אחרי 9 דקות של משחק. דירק קויט, שכוסה באופן לקוי על-ידי מאלודה, נגח פנימה מקרן של רפאל ואן דר וארט.
ההולנדים חיכו עוד 50 דקות כדי לכבוש את השני, אותו יצרו שני מחליפים. רובן פרץ באגף שמאל, העביר ל-ואן פרסי באמצע וזה כבש מקרוב.
לפני כן, טענו בצרפת לנגיעת יד ברחבה של אוייר. השופט הורה להמשיך לשחק, אך בהילוך החוזר נראה היה שיש ממש בטענות הצרפתים.
בדקה ה-71 חזרו הצרפתים למשחק. הנרי, שחזר להרכב על חשבונו של אנלקה, החליק פנימה ממסירה של ווילי סניול.
אבל רובן לא חיכה לראות אם צרפת יכולה לחזור. טיל של הקשר, שחזר אחרי פציעה, לא השאיר לקופה סיכוי וקבע 1:3 ענק להולנדים. בתוספת הזמן כבש סניידר שער נפלא שקבע את תוצאת המשחק והבטיח להולנד את ראשות בית המוות.
צרפת תיאבק עם רומניה ואיטליה על המקום בשלב הבא, כשרק רומניה תלויה בעצמה.
מחצית ראשונה
כבר לאחר 3 דקות הצליח ואן ניסטלרוי להתחמק מהשמירה של גאלאס ולבעוט לכיוון השער, אבל הכדור היה חלש וקופה הרים את הכדור מהדשא. צרפת השיבה עם הגבהה מדויקת של מאלודה לריברי בצד השני. הנגיחה של שחקן באיירן מינכן לא הלכה למסגרת.
דקה 9 - 0:1 להולנד: נבחרת האורנג' לא בזבזה הרבה זמן. כדור קרן של ואן דר וארט פגש את ראשו של קויט וזה נגח פנימה מקרוב, גם בעזרת כיסוי לקוי של מאלודה.
אחרי השער נרגע מעט המשחק, כשהולנד ממשיכה להיות היותר מסוכנת. דומנק הבין את הרמז והחל לחמם את הספסל שלו.
בדקה ה-23 הצליחה צרפת לפרוץ את החומה ההולנדית. סניול הכניס כדור עומק לגובו, שעצר את הכדור והצליח להוציא בעיטה למסגרת, אך ואן דר סאר הדף לקרן. בדקה ה-34 ניסה מאלודה את ואן דר סאר, הפעם בבעיטה מכ-25 מטרים, אבל שוער אלופת אירופה עצר.
הדקות הטובות של הצרפתים המשיכו. פעולה טובה של מאלודה מצד שמאל הסתיימה בבעיטה של גובו מקצה הרחבה, ואן דר סאר שוב עצר. עברה עוד דקה והגיעה עוד התקפה של הצרפתים. ריברי הוביל את הכדור לתוך הרחבה ובעט תוך כדי תנועה. המצטיין של המשחק עד לאותה נקודה, ואן דר סאר, המשיך לא לתת לכדורים לעבור אותו.
לקראת תום המחצית סוף סוף הראה הנרי מה הוא יודע. כדור עומק של מקאללה מצא את חלוץ צרפת סמוך לרחבה. בתנועה אופיינית, הסתובב הנרי לכיוון השער ובעט, אך הכדור הלך מעל לשער.
מחצית שנייה
הנרי פתח טוב את המחצית השניה. פריצה של החלוץ בצד שמאל הסתיימה בכדור רוחב אותו החמיץ ריברי בסנטימטרים. ואן ברונקהורסט הרחיק לקרן.
ההתקפות המשיכו לזרום לכיוון אחד. הרחקה לא טובה של אוייר הגיעה לרגליים של הנרי, שבעט מתוך הרחבה, הכדור פגע בידו של הבלם ההולנדי, אבל השופט התעלם והורה להמשיך לשחק.
4 דקות לאחר מכן העביר מאלודה כדור עומק מצוין להנרי בבעיטת מספרת. החלוץ ניסה להתחכם כשניסה להגביה מעל ואן דר סאר, אך הכדור הלך מעל לשער. החמצה נוראית של הנרי.
דקה 59 - 0:2 להולנד: רוד ואן ניסטלרוי סיבסב שלושה מגינים באזור קו האמצע והעביר את הכדור למחליף, אריאן רובן, שפרץ באגף הימני כשהוא משאיר מאחוריו את ההגנה הצרפתית. כדור הרוחב של הקשר פגש מחליף נוסף, רובין ואן פרסי, וזה כבש מקרוב, לא לפני שהכדור פגע בגרגורי קופה.
דקה 71 - 1:2 להולנד: צרפת חוזרת. סניול עשה תנועה טובה באגף ימין והעביר כדור למרכז, הנרי נגע קלות בכדור, שעבר את ואן דר סאר ונכנס לשער.
דקה 72 - 1:3 להולנד: צרפת לא יכלה ליהנות מהשער שלה הרבה זמן. רובן קיבל את הכדור ברחבה, הסתובב מצוין ובעט חזק לפינה הימנית העליונה של שערו של קופה. יופי של שער.
הולנד לא הפסיקה לתקוף ובדקה ה-82 היה קרוב ואן ניסטלרוי לקבוע תבוסה ודקה לסיום ניסה רובן את מזלו מ-20 מטרים, אך הכדור עבר בסמוך לקורה.
דקה 90 - 1:4: ווסלי סניידר החליט ש-1:3 לא מספיק ובעט באומנות מעל לקופה ולתוך השער, לאחר שהשאיר מאחור 2 שחקנים צרפתיים. אחרי השלישייה מול איטליה, כובשת הולנד רביעייה מול צרפת.
הולנד: אדווין ואן דר סאר, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, יוריס מאת'יסן, אנדרה אוייר, חאליד בולארוז, אורלנדו אנגלאר (אריאן רובן/46), יוהאן דה יונג, ווסלי סניידר, רפאל ואן דר וארט (ווילפרד בומה/78), דירק קויט (רובין ואן פרסי/55) ורוד ואן ניסטלרוי.
צרפת: גרגורי קופה, פטריס אברה, וויליאם גאלאס, ליליאן תוראם, ווילי סניול, קלוד מקאללה, ג'רמי טולאלן, פלורנט מאלודה (בפטימבי גומיס/60), תיירי הנרי, פרנק ריברי וסידני גובו (ניקולה אנלקה/75).

תאריך:  14/06/2008   |   עודכן:  14/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
1:4 ענק להולנד על צרפת בדרך לרבע גמר היורו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
נשאה רעפים ולא הותר לה לפורקם מחשש לקרינה    המידע הועבר לרשות המצרית לאנרגיה גרעינית
יואב יצחק
הטקטיקה: להתחיל במגעים עם היועמ"ש לאחר עדות טלנסקי בחקירה נגדית    הכוונה: הסדר טיעון בכל הפרשות הפליליות    התמורה: התפטרות מראשות הממשלה ומאסר על תנאי
אלון רוזנבלום
מה קורה כשאחד האיגורים רוצה להיות עצמאי? זה הנושא של סרט האנימציה "איגור"    מועדון הבקרוב
TheMarker
עוד בשורות רעות לכלכלת ארצות הברית    במאי - העלייה החדה מזה שישה חודשים    תחזיות הכלכלנים היו לעלייה של 0.5% במדד המחירים לצרכן
מערכת ONE
מחקר גילה שעלות כל מירוץ מסתכמת ב-224 מיליון דולר, כמעט פי עשרה מעלות משחק פוטבול    עונת הפרמייר-ליג עולה למארגנים כ-3 מיליארד דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il