X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ערב חג הגבינות פסקו הרבנים: הג'ירפה, וחלבה כשרים למאכל, אבל ה"ליין" לשחיטת ג'ירפות אינו נראה באופק
▪  ▪  ▪
ג'ירפה. החלב מתגבן [צילום: עומר שיקלר]
הרב שלמה מחפוד [צילום: עוזי ברק]

קבוצת חוקרים מאוניברסיטת בר-אילן בודקת מזה שנים את נושא כשרות החיות, הבהמות, והעופות שאינם מצויים במטבחים הכשרים, אם משום שהם בעלי חיים נדירים, או שנושא כשרותם לא ברור. בבדיקת הכשרות האחרונה שנערכה לג'ירפה, צירפו אליהם החוקרים את הרב שלמה מחפוד, אב בית דין "יורה דעה", סמכות בלתי מעורערת בתחום הכשרות.
לפני כשבועיים נלקחו דגימות חלב מאחת הג'ירפות בספארי ברמת גן. כבר בבדיקות הראשונות הבחינו המדענים והרב מחפוד כי חלב הג'ירפה מתגבן כנדרש בהלכות הכשרות, ובדיקות נוספות שנערכו במכון הוולקני אישרו את התוצאות, וקבעו חד-משמעית כי החלב מתגבן ועומד בתנאי הכשרות.
ב"ניתוח שלאחר המוות" שנערך לג'ירפה הבחינו החוקרים יחד עם הרב מחפוד בסימני הטהרה, הג'ירפה מעלת גירה (לג'ירפה 4 קיבות), מפריסה פרסה, ושוסעת שסע. והוכח חד-משמעית - הג'ירפה כשרה על בשרה וחלבה.
בניגוד לדעה הנשמעת מהילדים, אשר לא ניתן לשחוט ג'ירפה משום שאין יודעים את מקום השחיטה, בשל צווארה הארוך, אומרים הרבנים כי טענה זו אינה טענה, משום שאדרבה, כל הצוואר כשר לשחיטה, כנפסק להלכה "משיפוי כובע ולמטה כשרה".
ועוד שבסידור ר` שלמה ב"ר נתן הלכות "ניקור אחר" מתייחס לג`ירפה כחיה כשרה כותב שיש אומרים שהיא מחיות הבר שאין בהן כל חלב אסור ולא עורקים דמיים, אבל צריך להוציא מהן הדם והעורקים וגיד הנשה, משתמע מדבריו שהיו שנהגו לאכלו למעשה, ומזמן חתימת התנ"ך על-ידי אנשי כנסת הגדולה ועד ימינו אנו מוצאים בהרבה מקורות ש"זמר" שברשימת החיות הכשרות הוא מין חיה שקוראים לה ג`ירפה או בשמו האחר: גמל נמרי, (רבי סעדיה גאון).
בשיחה עם "קול העיר" אומר הגאון הרב שלמה מחפוד כי אכן השתתף בניתוח הג'ירפה, "בדקנו ומצאנו שיש בה את כל סימני הכשרות והיא אכן כשרה לאכילה", אומר הרב. ומוסיף, הג'ירפה היא חיה שיש לה סימני כשרות:מעלת גרה,מפריסה פרסה, ושוסעת שסע שתי פרסות.לפיכך יש מקום להתיר את הג'ירפה באכילה, אך הרמ"א ופוסקים נוספים סוברים שאין להתיר שום חיה ועוף שאין לו מסורת שאבותינו אכלו אותה גם אם יש לה סימני כשרות. ויש פוסקים שאומרים שאין צורך במסורת שאבותינו אכלו את בעלי החיים הללו, אלא בעוף, אך חיה ובהמה שיש להם סימני כשרות מותר לאוכלן גם אם לא הייתה מסורת לגביהן שהן נאכלו במהלך הדורות.
עם כל זה אומר הרב שלמה מחפוד "שלא ישתמע דברים לא נכונים, אני לא קורא לאכול את הג'ירפה, אני רק אומר שלאחר בדיקה עולה כי היא כשרה לאכילה, וכל אחד ישאל את רבותיו".
בספארי גם לא נשמעים מתלהבים מפתיחת 'ליין' שחיטת ג'ירפות ומדגישים כי מדובר בחיה שנמצאת בסכנת הכחדה, ולכן ברור שלא נתחיל מחר לאכול ג'ירפה בלאפה, או נשתה חלב ג'ירפות.

פורסם במקור: רשת קו עיתונות דתית
תאריך:  16/06/2008   |   עודכן:  16/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
השקעה אישית לכל מבוטח    החברה גם תשווק פוליסות משופרות בביטוחי רכב, דירה, תאונות ומחלות וקבלני-הנדסי
דרור מרום
נחשף בוועידה הכלכלית בירדן שמארח המלך עבדאללה    יוקם משני צידי הגבול בין ישראל לרשות הפלשתינית    בצידו הפלשתיני יוקמו מפעלים על שטח של כ-900 דונם - האמורים לספק כ-7,000 מקומות עבודה חדשים
איציק וולף
הוועדה לענייני מפלגה במפלגת קדימה קבעה כי יש לקיים בחירות מקדימות ושיש לסגור את ספר הבוחרים עד לתאריך 30 ביוני
איציק וולף
דגימות הרצף הגנטי יינטלו מאסירים שהורשעו בעבירות רכוש, פשע חמור ועבירות מין    סך כל הדגימות שיינטלו מ-24 בתי סוהר מגיע לכ-6,000    תקווה לפיצוח תיקים נוספים בעזרת הדגימות
דרור מרום
הצו המותקן מכוח החוק לעידוד השקעות הון מגדיר את אזורי הפיתוח שלהם מבקשת המדינה לסייע - באמצעות הכוונת השקעות פרטיות, עידוד התעסוקה, פיתוח אזורי תעשיה, מתן מענקים ומתן הטבות שונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il