X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בנק ישראל מצא דרך יצירתית לתגמל את עובדיו הוותיקים כללי קידום" יקלו באופן ניכר על קידומם בדרגות של העובדים הבכירים בלבד - ויקצרו את פרק הזמן להתקדמות בטבלת השכר בבנק
▪  ▪  ▪
נגיד בנק ישראל סטנלי פישר [ששון תירם]
בכמה זמן קוצר הקידום?
קידום משנה למנהל מחלקה - תוספת 5,000 שקל לשכר:
2004: תוך ארבע שנים
2008: תוך שנתיים
קידום סגן מנהל מחלקה - תוספת 5,000 שקל לשכר:
2004: תוך ארבע שנים
2008: תוך שנתיים
קידום מנהלי יחידות - תוספת 5,000 שקל לשכר:
2004: תוך ארבע שנים
2008: תוך שנתיים
קידום מנהלי מדור - תוספת 3,000 שקל לשכר:
2004: תוך ארבע שנים
2008: תוך שלוש שנים

בנק ישראל מצא דרך יצירתית לתגמל את עובדיו הוותיקים: בינואר חתמה הנהלת הבנק על שורה של "כללי קידום", שמקלים באופן ניכר על קידומם בדרגות של העובדים הבכירים בלבד - ומקצרים את פרק הזמן להתקדמות בטבלת השכר בבנק.
בשונה מהנהוג בשירות הציבורי, בבנק ישראל נקבע הקידום לפי דרגות בסולם ייחודי (ראו טבלה). כל דרגה מיתרגמת לתוספת בשכר, וכן לפנסיה תקציבית שממנה נהנים עובדי הבנק הוותיקים. בעבר הקפיד הבנק - שאוזכר בדוח מבקר המדינה בנוגע לחריגות שכר - להאט את קידומם של העובדים הוותיקים, ובאחרונה נחתם בבנק הסכם שכר לעובדים החדשים ("עובדי דור ב'").
ואולם מתברר כי דווקא עובדי הבנק הוותיקים קיבלו תוספת נאה לשכרם, לפי כללי הקידום החדשים. משמעות התוספת היא כי בעת היציאה לפנסיה - אותה מממנת המדינה מתקציבה השוטף - מחושבת הקצבה החודשית לפי הדרגה האחרונה של העובד, וכך שווה כל תוספת מאות אלפי שקלים בטווח הארוך.
הקידום בדרגות לא הוגבל רק לעובדים מקצועיים. לפני כמה חודשים, ללא ידיעת הממונה על השכר, הועלתה הדרגה המרבית של תפקיד מזכירה בכירה, מדרגה ט"ו לדרגה ט"ז - שבה השכר ברוטו הוא כ-18 אלף שקל. עלות הדרגה הנוספת היא 2,000 שקל בשכר ברוטו.

בנק ישראל: "השכר עומד באמות המידה המקובלות"

השכר בבנק ישראל:
דרגה כ"ב: 35 אלף
דרגה כ"א: 30 אלף
דרגה כ': 27 אלף
דרגה י"ט: 24.5 אלף
דרגה י"ח: 22 אלף

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "בנק ישראל פועל בשלוש השנים האחרונות ליצירת מערכת שכר חדשה המתאימה לאמות המידה הציבוריות המקובלות, ועם זאת מתחשבת בצרכים המיוחדים של הבנק המרכזי של מדינת ישראל. צרכים אלה מחייבים את הבנק להעסיק עובדים מוכשרים ביותר ובכך לעמוד בתחרות מול המגזר הפיננסי. לשם כך הושג הסכם שכר שזכה לאישור משרד האוצר.
"ההסתכלות על פרט כזה או אחר, במקום בחינת התמונה בכללותה, מטעה ואינה מאפשרת דיון ענייני ורציני במערך השכר המופעל בבנק ישראל. לפיכך, מבנה הקידומים והדרגות, כולל הפרטים המובאים בכתבה ופרטים רבים אחרים, מרכיבים תמונה עקבית עם מערכת השכר הנכונה לבנק ישראל, ומאפשרים לו להפעיל את שיקול הדעת הענייני והאחראי הדרוש כדי להמשיך ולמלא את מטרותיו - וכן לקדם את הנושאים החשובים למדינה על-פי תוכנית עבודתו".

גם עובדי התחזוקה זכו לתוספת

גם עובדי התחזוקה של הבנק זכו לתוספת, בדמות האפשרות להתקדם בעוד שתי דרגות לעומת הסולם הקודם. כעת יכול עובד תחזוקה להתקדם עד דרגה ט"ו - שבה שכר הברוטו הוא 16 אלף שקל. העלייה בשתי דרגות אלה שווה 4,000 שקל נוספים בשכר הברוטו.
קידומם של העובדים הוותיקים ומתן תוספות השכר עומד בסתירה להסכם השכר שנחתם בדצמבר 2007 עם עובדי הבנק החדשים, שכלל ביטול של מענק התייעלות של 12%-13%, צמצום תנאי הפרישה, הורדת תקרת הוותק של העובדים החדשים מ-40 שנה ל-36, וצמצום הטבות ייחודיות לבנק - כמו קבלת ימי מחלה ללא אישור רופא.
כללי הקידום החדשים נחתמו והובלו בידי הממונה על משאבי האנוש בבנק, רפי לנקרי. מדובר במעין פיצוי שניתן לעובדים הבכירים לאחר חתימת הסכם השכר עם העובדים החדשים - שפגע גם בעובדים הוותיקים. הקלת תנאי הקידום בבנק זיכתה את ההנהלה ב"שקט תעשייתי", ואיפשרה להגיע להסכם השכר עם העובדים החדשים.
הממונה על השכר במשרד האוצר, אלי כהן, אינו מכיר את סולם הדרגות החדש, לפחות לא באופן רשמי - שכן בבנק ישראל לא עידכנו את משרד האוצר בעניין. עם זאת, השאלה היא אם אכן היה על הבנק לעדכן את האוצר במהלך. בסוף דצמבר 2007 נחתם הסכם העבודה החדש בבנק ישראל, שעליו סירב הממונה על השכר לחתום - ולבסוף חתם עליו שר האוצר.
בהסכם זה מופיע סעיף, לפיו כל ההסדרים הקיימים עד למועד חתימת הסכם השכר לא ישתנו. בבנק ישראל החליטו על קיצור פרק הזמן בין הדרגות כבר באפריל 2006 - לפני החתימה על הסכם השכר - ובכך התגברו על הצורך בקבלת האישור.
נוסף על כך, לפני כחצי שנה הודיע הבנק על מתן מענק דיפרנציאלי לעידוד מצוינות לעובדים קיימים וחדשים - שעשוי להוות תוספת של עד 75% מהשכר. בדרגות שכר הברוטו המרביות מדובר בתוספת של יותר מ-25 אלף שקל.

תאריך:  20/06/2008   |   עודכן:  20/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנק ישראל מזניק שכר הבכירים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בנק ישראל כולו לא באמות המידה  ל"ת
שחיתות   |  20/06/08 13:33
2
עובדי מדינה?? של איזו מדינה
אמות מה??  |  22/06/08 23:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בשבוע הראשון של חודש יוני קיימה ישראל תרגיל אווירי נרחב המדמה התקפת מתקני הגרעין האירניים    בתרגיל השתתפו לא פחות מ-100 מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומסוקים
יהונתן דחוח-הלוי
גורם מצרי: חמאס צמצמה את רשימת המיועדים לשחרור במסגרת עסקת שליט. מדגיש: מעבר רפיח יפתח על בסיס הסכם המעברים משנת 2005.
יואב יצחק
לאחר יותר משנתיים של חקירה מאומצת הצליחה המשטרה לפצח את פרשת רצח עורכת הדין ענת פלינר מרמת השרון    צו איסור פרסום מונע פרסום המידע הסנסציוני
רותי אברהם
בג"צ הוציא צו האוסר אכלוס 9 מבנים בעפרה    העותרים: עפרה - "מאחז בלתי חוקי גדול במיוחד    בעתירה: הפקעת הקרקעות נעשתה בידי הירדנים
מערכת ONE
גבע גמר יורו 2008: שוויינשטייגר ומירוסלב קלוזה (22 ו-26) קבעו 0:2, גומש צימק ובאלאק כמעט סגר את הסיפור. שער של פוסטיגה (87) לא הספיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il