X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בחלל מעוצב למשעי עם לוק של חו"ל שוכנת ויקטור'ס ההרצליינית, לכאורה מסעדה צרפתית, למעשה צרפוקאית למהדרין ליאן בידר התייצבה עם החבר הכשר מהעדה הנכונה ואהבה את האווירה הלא פלצנית
▪  ▪  ▪
[צילום: מסעדת Victor´s בהרצליה]

אני לא חושבת שהזכרתי את זה פעם, אבל המורעב שלי שומר כשרות, מפריד בשר וחלב ואין לו שום קשר עם פירות ים מכל זן שהוא. רבים יאמרו שמדובר בסידור נפלא, שכן את מרבית המנות שאני מזמינה, אני זוכה לאכול לבד. מה גם שקינוחים שווים במסעדה בשרית הם מנת חלקי בלבד. מצד שני, כואב לי לראות את המורעב מרייר, מבלי יכולת להתפנק על שלל המנות שתפריט לא כשר נוטה להציע. זו הסיבה שהחלטתי להזמין אותו למסעדה כשרה, כזאת עם חותמת של הרבנות, שסגורה בשבת וחושבת ששרימפס זה חולירע, או משהו בסגנון.
שיטוט קל באינטרנט גילה שישנן לא מעט מסעדות כשרות במתחם הרצליה פיתוח. הפור נפל על 'ויקטור'ס', מסעדה חדשה בת חצי שנה הקרויה על שם בעליה, ויקטור, שהוא צרפתי, ותיק בענף המסעדנות ואחרי מפגש עימו, אני מרשה לעצמי גם לומר שהוא אדם מקסים.
אמצע השבוע. השעה 20:00. המסעדה ריקה למחצה. קבוצה של תיירים צרפתים פוקדים את המקום ומנהלים שיחה שנשמעת לי כמו שירה. ויקטור מקבל את פניהם ב"בונסואר" וביחד עם התפאורה, אנחנו מרגישים קצת בחו"ל. בר מרהיב ורחב ומסביבו כסאות גבוהים מרופדי עור לבן, שולחנות חומים וכסאות שחורים, נישה מקסימה ובה ואזה ענקית עשירה בפרחים, מסך פלזמה גדול ופינת ישיבה ביתית משהו, למי שרוצה להישען בנחת. האווירה רומנטית להפליא ונטולת פלצנות, מה שתמיד מפחיד אותי כשאני שומעת את צמד המילים 'מסעדה צרפתית'.
אנחנו פותחים את התפריט האדום שהוגש לנו ומבקשים למנה ראשונה סלט עוף עם קריספי טורטיה (35 שקל) וחציל קלוי בטחינה (30 שקל). עוד לפני שאלה מגיעים, אנו מופתעים לקבל צלחות מאזטים המוגשות לכל סועד ומופתעים עוד יותר לגלות ששמץ צרפתיות לא דבק בהן: כרוב סגול במיונז, זיתים, סלק, טחינה, קישואים וסלט מלפפונים. את הכבוד הלאומי מציל בגט טרי ופריך.
כשהראשונות מגיעות, אנחנו כבר מתודלקים היטב מהמאזטים, אך מקדישים להן את הכבוד הראוי. מגדל סלט העוף כולל חתיכות עוף חמות ברוטב ברביקיו לצד מלפפון, עגבנייה וגזר טריים בתיבול עדין. מנת החציל הקלוי, גם היא לא מנה צרפתית טיפוסית, מוגשת עם הרבה מאוד טחינה.
למנה עיקרית המורעב לוקח סלמון ברוטב ברביקיו (65 ₪), נתח ורדרד ועסיסי, עורו קריספי ותוכו רך, המוגש לצד תפוחי אדמה חמימים. אני מזמינה מיקס גריל (160 שקל), כי אם כבר בשר, אז שיהיה בתנועה והרבה. המנה - שכללה נקניקיות מרגז פיקנטיות, קציצות בשר, סטייק פרגית בתיבול נפלא, כבד עוף וכנפיים - הפכה עד מהרה למנה זוגית. לצד המנות, השתעשענו עם שעועית ירוקה בשום, מנה שלדעת רבים אולי תהיה מלוחה מדי, אבל אוהבת מלח אנוכי. "אני קצת מרגיש כמו בארוחת שישי", אמר המורעב המרוקאי, או שמא נאמר, דרום-צרפתי. ואכן יש משהו ב'ויקטור'ס' ששומר על שיק צרפתי (בעיקר בעיצוב הפנים) לצד מנות ביתיות משודרגות.
למרבה האירוניה, במקום היחיד בו המורעב יכול היה לחפור בקינוח פרווה מוצלח, הוא כבר היה מלא עד אפס מקום. "אם אתה משלנו, בטח תרצה תה עם נענע", אומר לו ויקטור בחיבה של משתייכים לאותה עדה. אני מצטרפת להזמנה, על אף היותי מהעדה "האחרת" ואנחנו מקנחים את הערב בתה עם נענע, שמפיץ הרבה ריח בשולחן ועושה טוב לקיבה. ממש כמו בבית, רק קצת אחרת.

* הכותבת הייתה אורחת המקום.
Victor's - המנופים 8 הרצליה, 09-9588839
תאריך:  23/06/2008   |   עודכן:  23/06/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צביקה פישר
חמוש בטריאתלט ונחוש לישון טוב בצהריים, בחר צביקה פישר לפקוד את כנאפה בכיכר רבין ולבדוק אם היא צולחת את משוכת הבשר    על המסלול: חומוס עם שייטל, קבב טלה וצלעות כבש על האש
דרור מרום
במסגרת החרפה נוספת בעיצומי הדואר    עובדי הדואר אומרים כי עומדות לרשות הציבור ועדות חריגים, אבל זה לא מנחם את הנזקקים בקצוות הארץ לשירותי דואר כדי לשמור קשר עם מרכז הארץ
יפעת גדות
הנרי השמיני היה בין המלכים המשפיעים ביותר בזמנו
איציק וולף
הנשיא הצרפתי התקבל בתשואות במליאת הכנסת    בדבריו שיבח את העמידה של העם היהודי במשך דורות רבים והבטיח את תמיכת צרפת במדינת ישראל במאבק נגד הגרעין האירני
יפעת גדות
אין טיפול ממשי לבעיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il