X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאמן מכבי ת"א התייחס בספורט 99 בשיתוף ONE לרכז החדש שלו "הוא שחקן מאוד מתאים, רכז אמיתי" "אנחנו מאמינים שהוא יוביל אותנו בצורה הכי טובה"
▪  ▪  ▪
אפי בירנבוים [צילום: תומר גבאי]

לאחר שצפתה באולימפיאקוס, צסק"א מוסקבה, ברצלונה ושאר אריות היורליג מתחמשות במהלך הקיץ תוך כדי שפיכה חסרת תקדים של מזומנים, שלפה מכבי ת"א את האס שלה לעונה הקרובה, קרלוס ארויו, שישתכר כ-2.5 מיליון דולר, סכום שמהווה את שיא כל הזמנים במועדון הצהוב.
הבאתו של הרכז הפורטוריקני השלימה באופן מעשי את הסגל של מכבי ת"א לעונה הקרובה ועמו מקווים בהיכל נוקיה כי המועדון יוכל לשחזר את ימיו הגדולים מאמצע העשור ואם לא, לפחות להחזיר את תואר האליפות והגביע.
מאמן מכבי ת"א, אפי בירנבוים שביצע מהפכה גדולה בסגל של הצהובים, התארח הערב (שני) בספורט 99 בשיתוף ONE והתייחס לרכש הנוצץ בעמדת הרכז ולמטרות בעונה הבאה.
איך הג'וב בינתיים? אתה מתרגל לטייטל "מאמן מכבי ת"א" או עדיין לא?
"מתרגל לטייטל וכרגיל כשבונים קבוצה בקיץ זה לא דבר קל, הרבה אנשים לא רואים את זה. זו עבודה סיזיפית של יומיום, אבל אני כבר רגיל לזה הרבה שנים ואנחנו משתדלים לעשות את זה על הצד הטוב ביותר".
אתה רגיל לזה כבר שנים, אבל זה שונה כשאתה בונה קבוצה במכבי ת"א, כמו למשל ההחתמה של הגארד קרלוס ארויו, שאפו אפשר לומר לך או שזה עדיין מוקדם?
"קודם כל אני רוצה להגיד שאפו להנהלה כי בסך הכל מאמן ממליץ ואומר מה הוא רוצה ומי שאמור לעשות את ההחתמות ולנהל את המשא ומתן זו ההנהלה ובאמת מגיע להם שאפו".
מה אתה יכול לספר לנו על ארויו? איזה סוג של שחקן אנחנו ניראה? האם אנחנו מדברים יותר על שחקן שהוא קלעי או רכז?
"האמת היא שקודם כל חיפשנו רכז והתוספות שיש לארויו זה שהוא שחקן פיק אנד רול יוצא מן הכלל ושחקן שיודע להתקיף את הסל, יכול לקלוע - כל מיני אפשרויות. מצד שני באופי שלו הוא רכז וראינו את זה הכי הרבה במשחקים הבינלאומיים שלו, כשהוא הוביל בתוך רכז את נבחרת פורטו ריקו והביא אותם לרמות הכי גבוהות שיש".
כשאתה אומר הוביל יש בו גם באופי סוג של מנהיגות שאתה רוצה לראות במכבי?
"כן, יש לו את המנהיגות. רכז אמיתי יש לו גם את המנהיגות, אפשר לראות את זה על המגרש - הוא מכון את האנשים, מדרבן אותם, שם אותם במקומות הנכונים וכמובן שזה חלק לא מבוטל מההחלטה שלקחנו כי רצינו מישהו שיעשה את זה על הצד הכי טוב שאפשר".
אתה יודע, מהיכרות של שנים עם מכבי, בדרך כלל מחתימים שחקן בסדר הגודל של ארויו לשנתיים לפחות, למה חתמתם רק לשנה אחת?
"בנושא של ארויו גם למכבי וגם לשחקן יש את האפשרויות להמשיך את התהליך ואני חושב שהיום בכדורסל המודרני כשאנחנו רואים ששחקנים עם חוזה ביד ב-NBA ואירופה אנחנו רואים איך קבוצות שולפות בכסף רב שחקנים. בסך הכל אני מאמין שאם שני הצדדים יהיו מרוצים יהיה גם המשך לעניין הזה ויש אפשרות לזה בחוזה".
עבור מאות אוהדי מכבי ת"א שמאזינים לנו כרגע, תוכל לתת לנו את ההבדלים בין וויל ביינום לארויו?
"אני לא אוהב לעשות הבדלים בין שחקנים, כבודו של כל אחד מונח במקומו, וויל ביינום שיחק שנתיים במכבי ושירת את הקבוצה ובקיץ הוא הלך ולא הסתיר לאף אחד שהוא רוצה לנסות את מזלו להתקבל ל-NBA. הוא בחור צעיר שהחלום שלו זה להיות שחקן NBA והוא הצליח בזה".
"ביינום בסה"כ הולך לקבוצה שגם ארויו שיחק שם (דטרויט פיסטונס) ושם יש רכז שנחשב לאחד המובילים ב-NBA, צ'ונסי בילאפס וקשה מאוד לתפוס את מקומו, צריך לתת לו כמה דקות של מנוחה וזה מה אני מאמין שירצו לעשות שם עם ביינום".
"אנחנו לעומת זאת לקחנו רכז שיצטרך להוביל אותנו לאורך הרבה דקות, הוא צריך להנהיג אותנו. הוא שחקן שעשה את זה ברמות הבינלאומיות, כבר היה ב-NBA, יש לו ניסיון אבל הוא מספיק צעיר ורעב ולפי מה שדיברתי איתו וראיתי שראיינו אותו והוא אמר שהוא רוצה להוביל מועדון גדול".
בראיון הבלעדי שלו לאתר ONE אמר ארויו שהוא מוכן להנהיג את מכבי ת"א וזה מרגש עבורו, אבל מקצועית, ארויו מגיע מה-NBA אחרי קריירה באורלנדו, יוטה, טורונטו ובדטרויט, השאלה היא האם הוא מתאים גם לסגנון הכדורסל האירופי שהוא שונה מזה של ה-NBA?
"זו היתה אחת מקבלת ההחלטות שלנו, היות והוא שיחק לא פעם ותמיד הצטרף לנבחרת פורטו ריקו שמאוד חשובה לו, הוא מכיר את הכדורסל של פיב"א והכדורסל העולמי על החוקים והשיטות שלו. היה חשוב מאוד בהחלטה שלנו להביא שחקן שלא מכיר רק את חוקי ה-NBA אלא מכיר טוב מאוד את הכדורסל הבינלאומי כי בהבדלים הקטנים האלה אנחנו לפעמים רואים שגיאות שעולות במשחקים וארויו מודע לכדורסל ולחוקים הבינלאומיים וזה מאוד חשוב".
בקיצור, מגיע אלינו כוכב או לא אפי?
"תראו, איך אומרים - שמו הולך לפניו. בואו לא נעשה לאף אחד עין רעה ובואו ניתן לו להצליח".
מאמן יוטה, ג'רי סלואן, אמר על ארויו שהוא משחק יותר בשביל עצמו מאשר עבור הקבוצה. החשש הוא שארויו יבוא טיפה יהיר.
"אני לא יודע בדיוק מה אמר מאמן יוטה ולא שמעתי אותו, אני לעומת זאת ראיתי אותו ושמעתי הרבה אנשים אחרים כולל ארויו שאומר שהוא משחק בשביל הקבוצה ולא לחינם. הוא התבטא כמו שהתבטא כי בתור רכז מה שמעניין אותו זה לעשות את החבר'ה סביבו ליותר טובים".
מה הוא אמר לך בשיחה ביניהם? הוא מכיר את הסגל? יודע מה זה מכבי ת"א?
"הוא מכיר כמה שחקנים, הוא שמע הרבה מאוד פעמים על מכבי ת"א. הוא גם זוכר את מכבי ת"א ממשחקי ההכנה שלהם נגד מספר קבוצות NBA, הוא מודע לכדורסל הבינלאומי".
בקיצור, הוא מחזיק מאיתנו?
"מכל השחקנים שמדברים איתם, נראה שמכבי ת"א הוא מועדון שהשם שלו הולך לפניו בעולם, זה לא מועדון שלא מכירים אותו, מועדון שרק הביא כסף כמו האוליגרכים ורוצה לבנות את עצמו. מכבי ת"א זה שם דבר בעולם".
כמו שזה נשמע על פי הדיווחים נראה שקרלוס ארויו ירוויח במכבי ת"א כ-2.5 מיליון דולר לעונה, האם אתה חלמת שמכבי תוציא כל כך הרבה כסף על שחקן אחד?
"אני מאחל לעצמי, בהבדל בין מה שנאמר למה שהוא מקבל הייתי יכול לחיות טוב, אבל אני לא נכנס למספרים כי כל אחד יכול להעלות מספרים כראות עיניו. מה שחשוב וציינתי את זה, זה נכון שארויו הוא בעל השכר הגדול ביותר במכבי ת"א".
"כשרוצים אומרים 'הכסף לא חשוב' והכי חשוב זה איך השחקנים, הכימיה והפאזל עובדים ואחרי זה כשנוח מדברים על כסף. אני אף פעם לא דיברתי על כסף, זה דבר מאוד חשוב, שחקנים רוצים להרוויח אבל מה שחשוב באמת זה איך השחקן יתפקד, איך הוא יוכל להוביל את מכבי ואנחנו מאמינים שהאיש הזה יוביל את מכבי בצורה הכי טובה".
אפשר לומר שהבאתו של ארויו זה סוג של סתימת פיות לכל המבקרים שאמרו שאפי בירנבוים בונה קבוצה לליגה אבל ממש לא ליורוליג?
"אני חי במדינה הזאת כל כך הרבה שנים - יש כאלה שאומרים ככה וכאלה שאומרים אחרת. אני סה"כ בדרך שלי, לפי החלטות ההנהלה, לפי התקציב".
אבל אתה יודע אפי, הבאתו של ארויו היא סוג של מסר, זה לא עוד שחקן
"אבל יש הבדל בין המילה מסר לבין סתימת פיות - אני לא מנסה לסתום פיות של אף אחד. בסה"כ זה לא סוד שבזמנו רציתי את וויל סולומון אבל הוא אמר לנו שהוא רוצה לנסות את מזלו ב-NBA ושיש לו הצעה טובה משם. אנחנו חיפשנו רכז ברמה, ראיתי הרבה מאוד רכזים באמת ברמה שאני לא רוצה לפסול אף אחד מהם אבל ארויו, כשהבנו שהוא פנוי, אני זוכר אותו וראיתי אותו עוד הרבה פעמים, אני חושב שהוא שחקן מאוד מתאים".
אפי אתה מאמין שהסגל שבנית עד כה במכבי, ביחד עם הבאתו של ארויו, הוא הסגל שיכול לפחות להחזיר את מכבי ת"א לימיה עם גביע המדינה, אליפות המדינה ובטח לרוץ לפיינל פור? תשמע אתה בונה כאן קבוצה עם מהפכה ענקית - 8 שחקנים עזבו, 7 שחקנים חדשים הגיעו, זה שינוי ענק לעונה אחת.
"אתם משתדלים לדבר איתי יפה ואז אתם פתאום סוטים עם האוטו ימינה לאיזו סמטה צדדית, החלטנו שנדבר על ארויו. על כל הדברים האלה אני אדבר במסיבת העיתונאים שמתוכננת לנו. אני חושב שארויו הוא באמת שחקן טוב שיעשה את כל המאמצים ואנחנו נעזור לו ונעזור לכולם להוביל את הקבוצה קדימה.
כשאתה אומר קדימה אתה אומר תארים? אתה יודע, מכבי זה מועדון גדול בכל העולם
"ענית את התשובה לבד, זאת מכבי".

תאריך:  04/08/2008   |   עודכן:  04/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בירנבוים: ארויו צריך להנהיג את מכבי תל אביב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ח"כ מוחמד בראכה טען כי רוצחיו של החייל המחבל עדן נתן זאדה רק ניסו להגן על עצמם    זאת על אף שזאדה נרצח בעודו כפות    פעילי ימין: מקומו של בראכה בכלא ולא בכנסת
איציק וולף
המחלקה לחקירות שוטרים דחתה תלונה נגד תנ"צ שלומי אבן פז בעקבות מעצר צלם שתיעד אלימות שוטרים שאירעה תחת השגחתו    עם זאת יומלץ להעמידו לדין משמעתי    בלעדי: צפו בסרטון שהושג בעקבות מאבק משפטי
עדי דברת
לדברי גורם מקורב - העלאת הריבית במשק הפכה העסקה לרכישת הקניונים לפחות כדאית עבור עזריאלי וגרמה לו לסגת ממנה
איציק וולף
שרת החוץ ציפי לבני סירבה לחתום על מסמך הבנות שבו התבקשו ארבעת המועמדים לראשות קדימה להתחייב כי יישארו במפלגה גם אם יפסידו במירוץ
איציק וולף
ח"כ לימור לבנת פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה לממשלה להפסיק לאלתר את המשא-ומתן המדיני עם סוריה ועם הרשות הפלשתינית    זאת לאור הודעת ראש הממשלה על התפטרותו ובשל הערתו כי ימשיך לעסוק במשא-ומתן המדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il