X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוריקן גוסטב נחלש לדרגה 2; מחיר הנפט נופל ב-4.1% ל-110.90 דולר לחבית למרות החששות כי גוסטב תגרום ליותר נזקים מהוריקן קתרינה, לא צפוי ההוריקן להתחזק באופן משמעותי
▪  ▪  ▪
ההוריקן הגיע ללואיזיאנה [צילום: AP]

סופת ההוריקן גוסטב, שהגיעה היום לחופיו של מפרץ מקסיקו, נחלשה לדרגה 2 ואינה צפויה להתחזק באופן משמעותי עם הגעתה לאזור האחראי על 25% מתפוקת הנפט של ארה"ב. מחיר הנפט, בתגובה, צונח ב-4.1% לרמתו הנמוכה ביותר מזה ארבעה חודשים.
גוסטב, שהגיעה קרוב לדרגה 5 כשחצתה את קובה בסוף השבוע, היכתה היום בחופי לואיזיאנה ומתקדמת כעת לכיוון ניו אורלינס, שנפגעה קשות כתוצאה מסופת ההוריקן קתרינה לפני שלוש שנים. גוסטב נחלשה יותר מהצפוי לפני הגיעה לניו אורלינס, אך הרוחות החזקות והגשמים הכבדים שהביאה עמה מעמידים במבחן את מערכת הסכרים המגנים על העיר, שכשלה ב-2005 והובילה למותם של יותר מ-1,000 מתושבי העיר.
אתמול זינק מחיר הנפט במסחר מיוחד בבורסת הסחורות של ניו יורק, בשל חששות כי גוסטב תפגע במפרץ מקסיקו כסופת הוריקן בדרגה 4 או 5, הדרגה הגבוהה ביותר, ותגרום ליותר נזקים מסופת ההוריקן קתרינה שפגעה באזור ב-2005. אולם מרכז ההוריקנים הלאומי בארה"ב העריך היום כי הסופה תתחזק לדרגה 3 בלבד עם פגיעתה בחופי ארה"ב.
בעקבות היחלשות ההוריקן נופל מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר ב-4.1% ל-110.90 דולר לחבית במסחר אלקטרוני מיוחד בבורסת הסחורות של ניו יורק - המתנהל למרות הלייבור דיי החל היום. מחיר החוזים על הגז הטבעי למסירה באוקטובר צונח ב-5.2% למחיר 7.52 דולר למיליוני יחידות תרמיות בריטיות (Btu). החוזים על הנפט מסוג ברנט נסחרים בירידה של 3.6% בלונדון, למחיר של 110 דולר לחבית.
גוסטב כבר הובילה לסגירת כ-75% מהתפוקה במפרץ מקסיקו, שם נמצאת כ-26% מהתפוקה הכוללת של ארה"ב ו-14% מתפוקת הגז הטבעי שלה. עובדים ביותר מ-70% מהאסדות ובתי הזיקוק לחופי מפרץ מקסיקו פונו, ותפוקה של כ-1.25 מיליון חביות נפט ביום, ו-6.09 מיליארד רגל מעוקב גז טבעי, הופסקה - למעלה מ-96% מתפוקת הנפט במימי המפרץ, וכ-82% מתפוקת הגז. הנרי האב, המסוף בו מתבצע תמחור החוזים על הגז הטבעי בארה"ב, נסגר אף הוא.
כאשר סופות ההוריקן קתרינה וריטה פגעו במפרץ מקסיקו ב-2005 הן החריבו 100 אסדות נפט והובילו לצמצום של 25% מתפוקת הנפט האמריקאית. בתחילת ינואר 2006, כשלושה חודשים אחרי פגיעת הוריקן קתרינה, עדיין היתה תפוקת הנפט במפרץ מקסיקו נמוכה ב-27% מרמתה לפני הסופה. תפוקת הגז הטבעי באותה עת היתה נמוכה ב-19% מרמתה לפני הסופות. הסופה קתרינה שפגעה בלואיזיאנה הוגדרה כסופה מדרגה 5.
כ-2 מיליון בני אדם פונו מלואיזיאנה במהלך סוף השבוע. פגיעת קתרינה גרמה למותם של 1,800 אנשים בלואיזיאנה ומיסיסיפי, ולנזקי רכוש בשווי למעלה מ-80 מיליארד דולר. יתכן שזו הסיבה שכעת עזבו כמעט כל תושבי ניו אורלינס את בתיהם ושעו להודעת הפינוי שניתנה להם. “זוהי עדיין סופה גדולה ונבזית, היא עדיין חזקה, ואני ממליץ לכולם לעזוב", אמר ראש עיריית ניו אורלינס, ריי נייגין. לפי הערכות, בעיר, המונה בימים רגילים 239 אלף איש, נותרו כעת רק כ-10,000 תושבים, לדברי מושל לואיזיאנה, בובי ג'ינדל.
לפי הערכות, למעלה מ-11.5 מיליון תושבים בארה"ב יחושו את נזקי הסופה. לאחר פגיעת קתרינה, עלו ביקורות רבות נגד טיפולו של ממשל בוש במשבר. הפעם יגיע בוש לטקסס כבר היום, על מנת לפקח בעצמו על פעולות החירום. בין היתר, ניידות משטרה רבות החלו לפטרל בניו אורלינס הריקה מאדם, על מנת למנוע את הישנות מחזות הביזה שהתחוללו לאחר פגיעת קתרינה. משאיות ורכבות סופקו למאמצי פינוי החופים מאדם.

תאריך:  01/09/2008   |   עודכן:  01/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הוריקן גוסטב נחלש ועמו מחיר הנפט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון שפורר
הערכות: המגעים על מכירת 15% מהפעילות של אלעד קנדה שבשליטת יצחק תשובה תמורת 440 מיליון דולר
איציק וולף
מלבד הוריקן גוסטב מטלטלת את האמריקנים סערה נוספת    בתה הרווקה של מועמדת הרפובליקנים לסגנית נשיא ארה"ב נמצאת בחודש החמישי להריונה    פיילין: גאים בהחלטת בתנו ללדת את הילד וגאים שנהפוך לסבא וסבתא
שמרית טסה
אלי גונן אשר נבחר לתפקיד, יחליף את עדנה סולודר, לשעבר חברת כנסת, שביקשה לסיים לאחר עשור בתפקיד    גונן אמר כי הוא רואה בקידום בית לוחמי הגטאות ומורשתו "אתגר בעל חשיבות לאומית"
איציק וולף
בניגוד לטענת הניצב המפוטר לא הציעו לו רק לצאת ללימודים ו"ללמוד סריגה"    באפריל 2007 הוצע לו הפיקוד על מחוז ירושלים או על המחוז הצפוני    המפכ"ל: איני נגרר לסחף התקשורתי, קצינים לא יקדמו אג'נדה אישית
עידן יוסף
הוועדה שנועדה לאתר מנהל חדש לטלוויזיה בערבית פורקה לאחר שהתברר כי החברה דורית ענבר מנהלת קרן המתוקצבת מכספי מועצה שבה חבר מועמד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il