X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מומחה בהשקעות בנדל"ן מניב, עונה לשאלות הגולשים
▪  ▪  ▪
האם זה זמן טוב?

האם זו תקופה סבירה לרכישת בית?
שאלה: אני ואשתי עומדים לפני רכישת בית עם הון עצמי נמוך יחסית ומשכנתא גבוהה. נשמח לקבל מידע לגבי: 1. כדאיות הרכישה בתקופה זו: האם זו תקופה סבירה לרכישת בית? האם זו תקופה סבירה ללקיחת משכנתא גבוהה? 2. איזו משכנתא כדאי לקחת?
תשובה: כיוון שאיני מכיר את המאפיינים הפיננסיים המשפחתיים שלכם, יקשה עלי לענות על חלק מהשאלות. בשנתיים-שלוש האחרונות נרשמה עלייה משמעותית במחירי הנכסים (דירות) באזורי הביקוש, ובמיוחד באזור שבין נתניה לאשדוד. עם זאת, בחלק ניכר מאזורי הפריפריה ומהערים מחוץ לאזור זה, היה אחוז השינוי נמוך משמעותית.
ההחלטה "האם לרכוש היום" תלויה מאוד במיקום. מהשאלה אני מסיק כי מדובר בנכס למגורים ולא להשקעה. השיקולים בקניית נכס כזה שונים משמעותית מאשר בנכס להשקעה. כאן השיקולים בחלקם סובייקטיוויים: אזור מגורים מועדף, אוכלוסייה, שירותים קהילתיים נדרשים (גני ילדים, בתי ספר וכו') ועוד. ברכישה כזו נהיה מוכנים לשלם סכומים גבוהים יותר אשר יספקו את הצרכים שלנו.
לשאלתך הראשונה, קשה לדעת במדויק אם מחירי הנכסים ימשיכו לעלות, אך יש להביא בחשבון שבאזורים מסוימים הם ממש גבוהים ויכולים, בטווח הארוך, לרדת. לעומת זאת, באזורים שעדיין לא התייקרו או שהתייקרו בצורה מתונה יותר, ניתן לשקול לרכוש נכס בפחות חשש.
משכנתא: כאמור, לכל מסלול יתרונות וחסרונות. ללא היכרות מעמיקה עם הפרופיל הפיננסי שלכם (תזרים, הכנסות וכו'), לא ניתן לקבוע את תמהיל ההלוואה המומלץ, אך לבטח מומלץ לשלב בין הלוואות ומסלולים - ובכך להקטין את הסיכון הנובע מהמינוף. כיום ההלוואות (ריביות המשכנתא) בחלק ניכר מהמסלולים מוצעות במחירים אטרקטיוויים, ולכן מבחינה זו עדיין מומלץ למנף כיום.
אחוז המימון
שאלה: מהו אחוז המימון שניתן לקבל על נכס פרטי ונכס מסחרי?
תשובה: שאלה זו מומלץ להפנות לבנקים. לכל בנק המדיניות שלו בנושא. באופן כללי, כאשר אנו פונים לבנק כאדם פרטי לצורך לקיחת הלוואה לנכס המיועד למגורים, סביר שנקבל את המינוף הגבוה ביותר בתנאים (שיעורי הריבית) הטובים ביותר. אם נבקש את ההלוואה כחברה או לצורך רכישת נכס מסחרי, לרוב ישתנו התנאים משמעותית לרעתנו - אחוז המימון יקטן ושיעור הריבית יגדל.
ככלל, אחוז המימון המקסימלי לרכישת נכס פרטי למגורים (ללא ביטוח משכנתא) יגיע לרוב ל-70%-75% משווי הנכס - ובמקרים מסוימים אף ל-80% במקרה של נכס מסחרי. לרוב ידרוש הבנק להגביל את השיעור ל-60%.
השקעה בבאר שבע
שאלה: באופן כללי, מה דעתך על השקעה בבאר שבע, בשכונות המקיפות את האוניברסיטה?
תשובה: באר שבע נהפכה בשנים האחרונות לשם נרדף לנדל"ן מניב, ממש מותג. ברוב המקרים, כאשר נחשוב על השקעה בנכס למגורים, תעלה ותצוץ אפשרות השקעה זו. שוק הנדל"ן בישראל, ובמיוחד השוק המניב, נתון לתנודתיות ולשינויים תכופים. ביקושים גבוהים לשכירות באזור מסוים יכולים, בעקבות שינויים בהיצע הדירות, להתחלף בנכסים ריקים ללא ביקוש. בנוסף לכך, עלייה במחירי הנכסים יכולה להוריד את שיעור התשואה הצפוי מהנכס. באר שבע ככלל, ואזור האוניברסיטה בפרט, הם דוגמה לאזור ששינה את פניו בהיבט זה.
הכותב הוא מומחה בהשקעות בנדל"ן מניב, יועץ ומחבר הספר: "נדל"ן בג'ינס - צעד ראשון לעצמאות כלכלית".

תאריך:  06/09/2008   |   עודכן:  06/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם זה זמן טוב לרכוש דירה?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
You said nothing, be specific
Florida Jack  |  6/09/08 19:37
2
You said nothing, be specific
Florida Jack  |  6/09/08 19:45
3
Investment- Buy in Tel Aviv
Florida Jack  |  6/09/08 19:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
פגישה נרגשת בין שליט לוב למזכירת המדינה בארמון שהופצץ בעבר בידי מטוסי ארה"ב    דנו ארוכות בהקמת מדינה דו-לאומית: ישראלית-פלשתינית
מאיה שני
עדיין לא סיימו את סיבוב ההופעות הנוכחי וכבר הכריזו על אי פי חדש
TheMarker
טננבאום ו-3 האקרים נאשמים בחדירה למאגר נתונים של חברה כלכלית ובהנפקת כרטיסי אשראי פיקטיביים    הוגש נגדם כתב אישום בגין גניבת 2 מיליון דולר
יואב יצחק
הסתירות התגלו בגרסאות שמסרו בעדותם ביום 29.08.08 בפני חוקרי המשטרה    פרקליטי אולמרט מודאגים    עדותה של עליזה אולמרט דווקא מחזקת החשדות נגד אולמרט
רותי אברהם
בית המשפט האריך עד יום חמישי את מעצר שניים החשודים במעורבות בהצתת דירה באלעד    בשריפה נפצע אדם אחד באורח אנוש וארבעה באורח קל    העצורים - בעל הדירה וקרובו    הסניגור: הם נעצרו על לא עוול בכפם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il