X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מוטי איווניר וחניכיו הצליחו להביס את היריבה במשחק החוץ ששוחק בתנאים קשים מאוד. ליאור רפאלוב כיכב במחצית הראשונה, בשנייה השלימו השחקנים את המשימה. ביום ג': המשחק המכריע מול גרמניה
▪  ▪  ▪
מוטי איווניר [צילום: תומר גבאי]

בעיית אופי? לא הנבחרת הצעירה. חניכיו של מוטי איווניר הביסו ביום שישי בערב את לוקסמבורג 0:5 במשחק חוץ ושמרו על סיכויי ההעפלה לפלייאוף, השלב האחרון לפני אליפות אירופה שתיערך ב-2009 בשבדיה.
הניצחון הבטיח לישראל כמעט בוודאות, תלוי בתוצאה בה יסתיים המשחק בין גרמניה לצפון אירלנד, את אחד משני המקומות הראשונים בבית 9, אולם מלבד הנבחרות שתסיימנה במקום הראשון בבתים השונים, יעלו רק 4 נבחרות נוספות בעלות כמות הנקודות הגבוהה ביותר לפלייאוף המוביל ליורו הנכסף.
ביום ג' תשחק ישראל בגרמניה, כשניצחון יעניק לאיווניר את הכרטיס לפלייאוף מבלי להיות תלוי בשום תוצאה אחרת. במשחק המקביל בבית ניצחה גרמניה את צפון אירלנד 0:3 משערים של קרוס בדקה ה-11, האלפר בדקה ה-38 ואאוגו בדקה ה-61.
"אני מרוצה מהתוצאה ועוד יותר מהיכולת, עשינו מה שהיינו צריכים בצורה חלקה", אמר איווניר לאתר ספורט 5, "מה שהיה חשוב הוא שהשחקנים ישחקו בצורה רצינית, יילחמו, יגיעו למצבים וינצלו אותם. הבקענו חמישה שערים ואני יכול להגיד שללא מזג האוויר הסוער היינו יכולים לכבוש הרבה יותר. סיימנו שלב אחד במטרה ועכשיו נשארה לנו גרמניה".
"אחרי התוצאה הזאת אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להסתכל על הבתים האחרים ולראות מה עשו שם. יכול להיות ש-16 הנקודות שלנו וה-0:5 מציבות אותנו במקום טוב בין ארבע הראשונות. אי מרשה לשחקנים לנוח ולהנות עכשיו מהניצחון. אנו יוצאים לגרמניה ונתחיל לחשוב על המשחק הזה. אני בטוח שהשחקנים הבינו במה מדובר, ושהם יתנו את הכל כדי שנעלה שוב באליפות אירופה".
אוהד לויטה: "היה משחק בסדר גמור. אנחנו מרוצים כי עשינו את העבודה ונראינו טוב. נשאר רק המשחק מול גרמניה. לקוחים מפה הלאה את הביטחון וההרגשה. שם זה משחק אחר לגמרי, כי מדובר בנבחרת הרב יותר טובה שבאה להילחם איתנו על אותה מטרה. הנבחרת מתחברת לאט לאט ורואים יותר תיאום מאשר במשחק האימון מול בלארוס. מדובר ביריבה פחות קשה ולכן השערים הרבים שנפלו. המשחק שלנו זרם וזה מה שחשוב. אפשר לנצח את הגרמנים אבל צריך להדגיש שמרות התוצאה זה לא היה קל, הם נלחמו מולנו. פשוט הנענו נכון את הכדור וניצלנו את הפרצות".
ליאור ז'אן: "זה משחק שהיינו צריכים לעבור ואני שמח שעברנו אותו בהצלחה יתרה. המשחק האמיתי שלנו יהיה בגרמניה. לא יהיה קל, אבל הוכחנו ככל שעובר הזמן שאנו נבחרת טובה. היו פה שחקנים שהיו באליפות בהונד בעונה שעברה, וכל הצעירים נדבקו בהתלהבות שלנו. כולם מחוייבים למטרה אחת והיא לנצח ביום שלישי ולהעפיל להצלבה מהמקום הראשון".
מהלך המשחק
היתרון האיכותי של הנבחרת התבטא מפתיחת המשחק, שהתנהל תחת גשם שוטף. בדקה העשירית עלתה ישראל ליתרון 0:1 אחרי שגיא אסולין הוכשל ברחבה, ואת הפנדל ירה ליאור רפאלוב פנימה.
רפאלוב המשיך להציג יכולת טובה מאוד והיה אחראי גם לשני השערים האחרים שנפלו ב-45 הדקות הראשונות. בדקה ה-20 בעט שחקנה של מכבי חיפה כדור מצוין אותו הדף שוער לוקסמבורג בצורה לא טובה, ויובל אבידור היה במקום כדי להמשיך לרשת, 0:2.
בדקה ה-40 שוב היה זה רפאלוב שהרשית והוריד את הנבחרת להפסקה ביתרון מבטיח, 0:3. למחצית השנייה העלה איווניר את איתי שכטר במקומו של רפאלוב, וחלוץ מכבי נתניה כמעט וכבש את הרביעי כשהגיע למצב של אחד על אחד מול השוער המקומי שהצליח למנוע ממנו לכבוש. בדקה ה-70 היה זה ליאור ז'אן שהצליח לשים את הכדור ברשת וקבע 0:4.
הקינוח היה שייך לתמיר כחלון, שקיבל אסיסט מאסולין בדקה ה-86 ומקרוב בעט לרשת, 0:5 גדול לישראל. ועכשיו, יוצאים לגרמניה להשלים את המשימה.
הרכב הנבחרת: אוהד לויטה, עמרי קנדה, ליאור ז'אן, אושרי רואש, רחמים צ'קול, שרן ייני, ביברס נאתכו, ליאור רפאלוב (איתי שכטר, 46), גיא אסולין, יובל אבידור (תמיר כחלון, 55), טוטו תמוז.

תאריך:  06/09/2008   |   עודכן:  06/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
דרור קשטן ונבחרת ישראל סיימו את ההכנות לקראת המשחק ברמת גן מול שווייץ במוקדמות המונדיאל (21:00)    המאמן הלאומי עדיין שומר על עמימות בנוגע לזהותו של השוער בהרכב: זה ממכבי חיפה או שוער דפור
משה ריינפלד
לפי הדיווחים, יודחו המנכ"לים והדירקטורים של שני ענקי מימון המשכנתאות והממשל יקבל לידיו את השליטה עליהם וייתן גיבוי לחובותיהם
חיים לוי
מומחה בהשקעות בנדל"ן מניב, עונה לשאלות הגולשים
עומר כרמון
פגישה נרגשת בין שליט לוב למזכירת המדינה בארמון שהופצץ בעבר בידי מטוסי ארה"ב    דנו ארוכות בהקמת מדינה דו-לאומית: ישראלית-פלשתינית
מאיה שני
עדיין לא סיימו את סיבוב ההופעות הנוכחי וכבר הכריזו על אי פי חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il