X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס יורד ב-1.6% מניית גולדמן סאקס יורדת ב-10.5%; נאסד"ק יורד ב-1.3% הבנק המרכזי יפרסם החלטתו על הריבית
▪  ▪  ▪
הקריסה ממשיכה בניו יורק [צילום: AP]
רותם סלע, נתן שבע
מפולת שערים בבורסת ת"א

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים חדות של המגזר הפיננסי, כאשר מדד דאו ג’ונס יורד ב-1.6%, נאסד"ק יורד ב-1.3% ומדד S&P 500 מאבד 1.6%. מדד המניות הישראליות יורד ב-2.1%.
המניות שמרכזות עניין ממשיכות ליפול, כאשר מניית חברת הביטוח AIG מתרסקת ב-66% ומניית גולדמן סאקס מאבדת 10.5%. מניית סיטי יורדת ב-5.6%.
היום יפרסם הבנק הפדרלי את החלטתו לגבי גובה הריבית במשק, כאשר ההערכות הן להורדת ריבית של הפד מרמת 2% בו נמצאת הריבית כיום. לאחר שלא תמך בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס, ואיפשר לבנק לו לקרוס, ינסה הבנק הפדרלי להחזיר אמון לשוק ולתמוך בקריסת המניות ומגזר הפיננסים.
החוזים העתידיים על המדדים המובילים מצביעים על ירידות של עד 1%. אתמול נסגר המסחר בירידות שערים חדות, כשמדד נאסד"ק נחלש ב-3.6% לרמה של 2,179 נקודות. דאו ג’ונס ירד ב-4.4% לרמה של 10,917 נקודות ומדד S&P 500 איבד 4.7% לרמה של 1,192 נקודות.
אתמול שברו שלושת המדדים את המחסום הפסיכולוגי כאשר נאסד"ק ננעל מתחת לרף 2,200 הנקודות, דאו ג'ונס רשם היום את הירידה היומית החדה ביותר מאז ספטמבר 2001 ונסגר מתחת ל-11,000 נקודות ואילו מדד S&P 500 ירד מתחת לרף 1,200 הנקודות.
מלבד הריבית שתתפרסם היום, מדד המחירים לצרכן בארה"ב יתפרסם היום, כאשר התחזיות הן לירידה של 0.1%. התחזיות למדד בניכוי מזון ואנרגיה הן לעלייה של 0.2%.
דיונים חמים בנושא, בקהילת וול סטריט ב-TheMarker Cafe
כשעה לאחר סיום המסחר יפרסם הבנק הפדרלי את החלטתו לגבי גובה הריבית בארה"ב, כאשר התחזיות הן כי בסיכוי כל 88% הוא צפוי להוריד את הריבית. הריבית הפדרלית הנוכחית היא 2%, לאחר סדרה של הורדות מרמה של 5.25%.
מגזר הסחורות והאנרגיה סופג גם הוא ירידות, כשהנפט הגולמי צנח ב-4.2% אל מתחת ל-92 דולר לחבית בעקבות המשבר, הנפילה הדו-יומית הגדולה ביותר זה ארבע שנים, מחשש כי המשבר בוול סטריט עלול להחליש את הכלכלה הגלובלית ולהקטין את הביקוש לנפט וחומרי גלם. מדד מחירי הסחורות CRB נפל ב-3.3% והשלים ירידה של 2.9% השנה.
שלוש החברות שמובילות את הטלטלה בשווקים, ליהמן ברדרס (3.1% , 0.22), AIG ומריל לינץ’ (3.52% , 17.66) ימשיכו להיות בעין הסערה, כאשר היום ספגה ענקית הביטוח האמריקנית AIG מכה נוספת: סטנדרד אנד פור'ס ומודי'ס הורידו את דירוג האשראי של החברה, והוסיפו על הקשיים שלה לגייס הון חירום שיציל אותה מהתמוטטות. הורדת הדירוג התבצעה לאחר שנודע ממקורות המקורבים לחברה כי AIG מבקשת הלוואות בסך של 70 עד 75 מיליארד דולר מהבנקים גולדמן סאקס וג'יי.פי מורגן צ'ייס.
טבע (-0.61% , 45.52) יורדת במסחר לפני הפתיחה ב-1.4%. בנק ההשקעות ליהמן ברדרס היה בנק ההשקעות של חברת טבע במשך עשרות שנים. טבע פירסמה באחרונה מכרז בין בנקי השקעות לצורך בחירת החתם המוביל בהנפקת איגרות החוב הצפויה, בהיקף של 2 מיליארד דולר. טבע בוחנת במקביל את האופציה של קבלת הלוואה בנקאית לטווח ארוך כדי לממן את העסקה עם באר.
חברת פריגו (0.24% , 33.72), היצרנית והמשווקת הגדולה בארה"ב של תרופות גנריות ללא מרשם רופא, רכשה את חברת Laboratories JB שבסיסה במדינת מישיגן ארה"ב תמורת 44 מיליון דולר. פריגו צופה שהעסקה תגדיל את מכירותיה ב-70 מיליון דולר לשנה.

תאריך:  16/09/2008   |   עודכן:  16/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
בית משפט בקניה שיחרר מהכלא את המחבל סעיד עומר סעיד, שהודה בהשתתפות בפיגוע הכפול בקניה בו שוגרו שני טילים לעבר מטוס ארקיע ונרצחו 15 בני אדם, מתוכם שלושה ישראלים    ההחלטה קשורה ככל הנראה ללחץ שהפעילו המפלגות המוסלמיות במדינה
רותי אברהם
החוואי שי דרומי יצא לביקור בקבר רבי נחמן מברסלב שבאומן    בית המשפט אישר את יציאתו למרות התנגדות התביעה    ב"כ התביעה: לא צריך לתת לו פרסים
רותי ברקן
למנה העיקרית הוסיפו הל, כמון, בהראט או סומאק ותזדקקו לפחות מלח    הרחיקו מהבית כל מה שאתם לא רוצים לאכול, כי מה שנמצא במזווה עלול להגיע בסופו של דבר לקיבתכם
מחלקה ראשונה
המועצה הארצית דחתה את העררים נגד הקמת הישוב מרשם למפוני גוש קטיף
עומר כרמון
העיתונאי הפלשתיני חאלד עמאירה דוחה את ההשוואה שעשה ראש הממשלה בין פיצוי כספי לפליטים הפלשתינים לפיצוי ליהודים שעלו לישראל ממדינות ערב    להוכחת דבריו הוא משתמש בדברים שכתבו הפרופ' שלמה בן-עמי, ד"ר אילן פפה וההיסטוריון בני מוריס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il