X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המעו"ף צולל ב-4% ומתקרב ל-710 נקודות לאומי נופלת ב-5% מדד הנדל"ן יורד ב-5% ואפריקה ישראל יורדת 5.5% הפועלים יורדת ב-4%
▪  ▪  ▪
צוללת אדומה [צילום: AP]

ירידות השערים החדות היום במזרח שולחות את הבורסה ליום נוסף של ירידות שערים. מדד המעו"ף צולל ב-4% ומתקרב ל-710 נקודות. מדד תל אביב 100 משיל 4.1% לרמה של 636 נקודות. מדד התל טק יורד ב-5%. מחזור המסחר מסתכם ב-80 מיליון שקל. המסחר נפתח באיחור של מספר דקות לאחר שירידות השערים במדד המעו"ף היו חדות מ-2.5% במועד הפתיחה הרשמי של הבורסה בסביבות השעה 9:45.
הערב בשעה 18:30 צפוי בנק ישראל להודיע על גובה הריבית במשק. לפי ההערכות, הריבית תרד בשיעור של 0.5%-0.25%. לפני כשבועיים, הוריד בנק ישראל באופן מפתיע את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.75%.
המסחר בבורסות אסיה נפתח הבוקר בירידות שערים חדות ואלה צפויות להקרין גם על הבורסה המקומית: מדד הניקיי ביפאן מאבד יותר מ-6% ובורסת שנחאי יורדת ב-5%.
בזירה הפוליטית: יו"ר מפלגת קדימה, ציפי לבני, הודיעה אתמול לנשיא המדינה, שמעון פרס, כי לא הצליחה להרכיב ממשלה כך ששוב יערכו בישראל בחירות מוקדמות. כתוצאה מכך, לא יאושר תקציב ל-2009 והמשמעות היא שעד אפריל-מאי תתנהל המדינה בהתאם לתקציב 2008. באין תקציב שנתי מאושר מתנהלת המדינה על "טייס אוטומטי", כלומר מדי חודש היא יכולה להוציא 1 חלקי 12 מתקציב המדינה לשנה הקודמת.
כתוצאה מהבחירות, נפתחה הדרך למבול הצעות חוק שייזמו הח"כים ושיעלו למדינה ממון רב. בנוסף, עומד גם עניין עלות הבחירות עצמן: התעשיינים מעריכים כי מדובר בעלות של 2 מיליארד שקל, חלקו הגדול (1.5 מיליארד שקל) כתוצאה מאבדן יום עבודה למשק. עם זאת, הערכות אחרות מדברות על סכומים נמוכים בהרבה שכן הציבור נערך ליום השבתון ומבצע את סידוריו בימים שלפני ואחרי.
יש לציין, כי לישראל אין כסף פנוי שכן חובותיה החיצוניים מסתכמים ביותר מ-500 מיליארד שקל. למעשה, מתוך תקציב מדינה של מעט יותר מ-300 מיליארד שקל משועבדים יותר מ-110 מיליארד שקל להחזר חובות בלבד, ובכלל זה קרן ההלוואה ועד כ-35 מיליארד שקל עבור החזרי ריבית בלבד. המשבר הכלכלי העולמי צפוי גם הוא לתת את אותותיו, שכן הכנסות המדינה מגביית מיסים צפויות לרדת.
אחד מסימנים המשבר הוא הירידה במחיר הנפט כתוצאה מתחזיות לירידה בביקוש. הבנזין בתחנות הדלק יוזל בסוף בחודש ב-13%-11%, או 80-70 אגורה לליטר. ומחיר ליטר בנזין במשאבות שרות עצמי יעמוד על 5.65-5.55 שקל לליטר. מאז חודש יולי צנח מחיר הנפט בכ-50%.
הירידות בשווקים מכות בעיקר במדד מניות הנדל"ן שמאבד היום עוד 5%. חברות הנדל"ן, הן עסק ממונף מאד, הנשען על הלוואות ומימון בנקאי, כך שמחנק האשראי מורגש שם היטב. אפריקה ישראל, למשל, איבדה מתחילת השנה 88% מערכה.
חברות הביטוח צפויות להפסיד ב-2008 הכנסה משותפת של 1.7 מיליארד שקל כתוצאה מהתשואות השליליות בפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים. מדובר בפוליסות שחברות הביטוח גובות עבורן דמי ניהול משתנים של 15% מהרווחים, אולם מתחילת השנה מציגות הפוליסות תשואות שליליות וחברות הביטוח אינן יכולות לגבות את דמי הניהול הללו ומסתפקות בדמי הניהול הקבועים בשיעור של 0.6% מהכסף.
את הירידות יום מובילות מניות הבנקים. לאומי מרכזת את המחזור הגבוה בשוק והפועלים משמיכה לאבד גובה.

תאריך:  27/10/2008   |   עודכן:  27/10/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות השערים במזרח מפילות את הבורסה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
קבוצת G7 הודיעה כי תתערב בשוק המטבע אם ימשיך הין היפני בהתחזקותו המהירה לעומת הדולר, התפתחות המסכנת את כלכלת יפן
אלעזר לוין
תשלם לאוסיף 79 מיליון שקל תמורת 50% מהנכס    עסקה אחרונה לפני העברת השליטה לישרס
אלעזר לוין
נמכרו בה 684 דירות בינואר-יוני    במקומות הבאים - ראשון לציון, חולון ונתניה    תל אביב נדחקה למקום החמישי, וירושלים לשישי    ירידה במכירת דירות בת"א ונתניה    אין התאוששות במכירת דירות לעומת אשתקד
רותי אברהם
דואר שליחים יפצה סוחר 4 המינים שמשלוחיו הגיעו אחרי סוכות    השופט: 4 המינים שלא נמסרו בזמן אינם מסירה באיחור אלא "אי מסירה"
איריס פרחי
התובעים טענו שהנתבעת לא תיקנה את הריהוט ויש להשיב את כספם    הנתבעת השיבה שהתובעים ניסו להתחמק מתשלום והגישה תביעה שכנגד    התביעות נדחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il