X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לשירות הצ'אט המובנה בדפדפן של שירות הדואר ג'ימייל מבית גוגל התווספו הערב יכולות לניהול שיחות קוליות ווידאו-צ'אט
▪  ▪  ▪
הסקייפ והמסנג'ר כבר לא נותרו לבדן: מעתה שירות וידיאו-צ'אט גם לגוגל [צילום: יח"צ]

שירות המייל של גוגל, Gmail, זכה הערב לשדרוג משמעותי. לשירות הצ'אט המובנה בחשבון הדואר האלקטרוני, הצטרפו יכולות לקיים שיחות קוליות ושיחות וידאו מתוך הדפדפן. השירות החדש הושק הערב ויהיה זמין לכל הגולשים בהדרגה במהלך השעות הקרובות. כמו כן, השירות הושק ב-53 שפות בהן עברית.
"לה-שאפל, מנהל המוצר בגוגל: 'עשינו מאמצים מיוחדים כדי שהשירות יהיה מותאם גם לסביבות ארגוניות ופרטיות שמשתמשות בהגנות כמו פיירוול; זה היה אתגר טכנולוגי ניכר; הצוות עבד על השירות במשך למעלה משנה"יכולות הקול והווידיאו שנוספו משולבות בצ'אט הטקסטואלי הקיים. גולש שמעוניין לקיים שיחה קולית או וידאו-צ'אט יוכל להקליק על כפתור Start voice chat או Start video chat ולהתחיל לשוחח. ניתן לבצע שיחת וידאו גם אם אין מצלמת רשת.
בניגוד לצ'אט המובנה, על-מנת ליהנות מן השירות יש ראשית להתקין תוכנה קטנה (Plug-in) לדפדפן. את התוסף ניתן להוריד בכתובת הבאה: mail.google.com/videochat. לאחר ההתקנה יש לסגור ולהפעיל מחדש את הדפדפן.
שירותים של שיחות קוליות ווידאו אינם תופעה חדשה באינטרנט ובשנים האחרונות החלו כל תוכנות המסרים המיידיות כמו לייב מסנג'ר של מיקרוסופט ויאהו מסנג'ר לכלול יכולות שכאלה. ובל נשכח את שירות סקייפ, שהיה החלוץ בתחום, ועדיין מוביל הן באיכות והן במגוון האפשרויות שהוא מציע לצרכנים. עם זאת, שילוב יכולות קול ווידאו במסגרת הדפדפן, ובמסגרת שירות המייל הנפוץ ג'ימייל, עשוי למשוך משתמשים רבים שלא טרחו קודם לכן לקיים שיחות וידאו ושיחות קוליות. הסיבה לכך היא היא פשוטה - בעוד משתמשים רבים מפוזרים בין תוכנות שיחות שונות, אם הם בכלל טורחים להפעילן, ג'ימייל הוא שירות פופולרי שבו לכל משתמש יש לעיתים מאות אנשי קשר שמשתמשים בו בתדירות גבוהה.
סרז' לה-שאפל, מנהל המוצר מצוות הפיתוח של גוגל בשוודיה, סיפר בראיון בלעדי ל-TheMarker IT, כי התוסף שפותח בגוגל עושה שימוש במקודדים (codecs) מיוחדים המאפשרים העברה של איכות קול ווידאו גבוהות במיוחד. "בפיתוח של השירות התמקדנו במספר היבטים: התמקדנו בליצור רמת עיכוב (latency) נמוך במיוחד בהעברה של הקול והווידאו. מעבר לכך, עשינו מאמצים מיוחדים כדי שהשירות יהיה מותאם גם לסביבות ארגוניות ופרטיות שמשתמשות בהגנות כמו פיירוול. כדי לאפשר את זה השתמשנו במודל היברידי. במידה שניתן ליצור תקשורת P2P, כלומר תקשורת ישירה בין המחשבים של שני המשתמשים, השירות עושה שימוש בערוץ זה, בהיותו הערוץ המיטבי. כשלא ניתן לעשות זאת, למשל, בגלל הגנות של פיירוול, אנחנו פונים לערוצי תקשורת של גוגל, שיקשרו בין שני המחשבים", ציין לה-שאפל. הוא הוסיף כי השירות נועד לסביבת חלונות ומק, ולא למכשירים סלולאריים.
לה-שאפל סיפר כי למרות שטכנולוגיות להעברת שיחות קול ווידאו באינטרנט נפוצות מזה זמן לא מועט, "היה זה אתגר טכנולוגי ניכר", ומיין כי הצוות עבד על השירות במשך למעלה משנה". הוא הסביר כי האתגר הטכנולוגי העיקרי היה לאפשר העברת וידיאו וקול ברמה גבוהה, ולהתאים את השירות ל-53 שפות שונות".

תאריך:  11/11/2008   |   עודכן:  12/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדש ב-Gmail: צ'אט קולי ושיחות וידאו מתוך הדפדפן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
נשיאת העליון דורית ביניש: יש לנתק התלות המנהלית ברשות המבצעת כדי למנוע "תלות בגורמים פוליטיים"    הממשלה נושאת באחריות לסחבת בבתי המשפט
מערכת אתר ספורט 5
הקשר יעבור ניתוח בשתי ברכיו. אנדי קול פרש בגיל 37
יואב יצחק
עידן יוסף
ברקת זכה ב-50.8% מהקולות, פרוש קיבל 42%    רון חולדאי ניצח בת"א עם 50.7%    אחוז ההצבעה בבחירות עומד על 42%    יונה יהב ניצח בחיפה    מהפך בבאר שבע    מאיר ניצן הפסיד ברשל"צ
עידן יוסף
פרופסור מומחית לבחירות ולדפוסי הצבעה טוענת כי הבחירות משתיקות אוכלוסיות שלמות    הפתרון: בחירות לאומיות אזוריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il