X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אפריקה צנחה ב-30.5% מדד הנדל"ן נחתך השבוע ב-31% המעו"ף צנח ב-4.6% קבוצת דלק איבדה היום 29% - 806 מיליון שקל בז"ן נפלה ב-16.6%
▪  ▪  ▪
הגעה לשפל של 3 שנים [ערוץ 10]

המסחר בתל אביב התאפיין היום בירידות שערים חדות, לאחר שצניחה באג"ח הקונצרניות, הובילה את מניות החברות כלפי מטה. התבטאות של נגיד בנק ישראל אתמול בנוגע לשוק האג"ח הקונצרניות לפיה "כל עוד השוק מתפקד בצורה תקינה - כפי שזה היום - התערבות לא רצויה", הגבירה את החשש בקרב המשקיעים.
מדד המעו"ף ירד ב-3% ל-686.9 נקודות, הרמה בה היה בפעם האחרונה באוגוסט 2005. בסיכום שבועי איבד המעו"ף 8.3%. מדד תל אביב 100 איבד 5.6% ל-595 נקודות, ובסיכום שבועי ירד ב-10.4%. התל-טק ירד ב-7.2%. מדד הנדל"ן איבד 15.8% היום ובסיכום שבועי צנח ב-31%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.9 מיליארד שקל. מדד התל בונד 40 נפל ב-6.4% ומדד התל בונד 20 איבד 3.9%.
המסחר אתמול בוול סטריט הסתיים בירידות שערים חדות. מדד דאו ג’ונס איבד 4.7; נאסד"ק נחלש ב-5.2% ל-1,499 נקודות - נפילה אל מתחת לרף 1,500 הנקודות לראשונה מאז 2003; ו-S&P 500 השיל 5.2%.
הירידות אמש בניו-יורק הושפעו מנסיגתו של משרד האוצר האמריקני מכוונתו לרכוש נכסי משכנתאות מסוכנים מבנקים ומוסדות פיננסים אחרים - אשר הייתה אבן הפינה של תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP) שאישר הקונגרס בחודש שעבר. במקביל, מתכוון האוצר להשתמש במחצית מכספי התוכנית שטרם נוצלו להקלת המחנק בשוק האשראי הצרכני בארה"ב, כך אמר אתמול שר האוצר האמריקני, הנרי פולסון.
בישראל, נאם שר האוצר רוני בר-און בוועידת ראש הממשלה ליצוא, ואמר כי חבילת צעדים להאצת המשק מצויה בשלבי גיבוש מתקדמים: "תוכנית פעולה דינאמית, המתאימה עצמה להתפתחויות בכלכלה הגלובלית, בדמות חבילת הצעדים להאצת המשק, מצויה בשלבי גיבוש מתקדמים. חבילת הצעדים תשמש פלטפורמה מתמשכת אשר לתוכה נוכל להחליט על-פי הצורך אם ומתי ניתן ודרוש להוסיף צעדים".
מחר יתפרסם מדד המחירים לחודש אוקטובר. לפי הערכות עלה מדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.0%-0.2%, ומדד המחירים לצרכן ב-2008 כולה עלה ב-4.4%.
מחיר הנפט הגולמי נפל אתמול למחיר של 56.16 דולר לחבית - שפל של 21 חודשים - לאחר שמשרד האנרגיה האמריקני חתך ב-43% את תחזית מחיר הנפט לשנה הבאה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 56.16 דולר לחבית - רמתם הנמוכה ביותר מאז ינואר 2007 - לאחר נפילה של 5.3% או 3.17 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו-יורק.
מניית אפריקה ישראל נחתכה היום בחדות וכך גם איגרת החוב של החברה מסדרה 21 הנסחרת במדד התל בונד 20, שאיבדה 24%. אפריקה איבדה היום 30% שהם 904 מיליון שקל. חלקו של לבייב בקבוצה עומד על 74.83% שהם 677 מיליון שקל. בעל השליטה בחברה, לב לבייב, אמר כי הנחה את מנהלי הפעילות של החברה ברחבי העולם לבצע שורה של מהלכי חיסכון והתייעלות על-מנת להיערך למשבר העמוק שעובר על השווקים בעולם.
עוד בלטה היום בירידות במדד המעו"ף מניית קבוצת דלק. קבוצת דלק איבדה היום 29% שהם 806 מיליון שקל. חלקו של תשובה בקבוצה עומד על 62.42% שהם 503 מיליון שקל.
מניות הכימיקלים והאשלג בוול סטריט, המשפיע על מניות כי"ל, והחברה האם, החברה לישראל, הסתיים אתמול בירידות שערים, כאשר מניית פוטאש איבדה 12.7% ואגריום נפלה ב-10%. החברה לישראל איבדה היום 15% שהם 2.11 מיליארד שקל. חלקה של משפחת עופר בקבוצה עומד על 54% שהם 1.144 מיליארד שקל.
חברת הדירוג מעלות הורידה אתמול את דירוג האג"ח של בז"ן. חברת הדירוג הורידה את דירוג האג"ח של החברה בבורסה בשלוש דרגות, מדרגה AA ל-A. תחזית הדירוג עומדת על "שלילי". לדברי גורמים במעלות, הורדת הדירוג באה לאור העלייה ברמת הסיכון הפיננסי של החברה. זאת לנוכח תחזית לירידת המרווחים בענף הזיקוק ובענף הפטרוכימיה, בעיתוי בו החברה עומדת בפני תוכנית השקעות אגרסייווית, בסביבה מאקרו כלכלית המאופיינת באי וודאות ובתנודתיות גדולה.
חברת הדירוג מעלות הורידה אתמול גם את דירוג האג"ח של קרדן אן.וי מ-AA מינוס ל-A מינוס, עם תחזית דירוג שלילית. זאת בעקבות "רמת המינוף הגבוהה של החברה ושל החברות הבנות, איכות האשראי הנמוכה היחסית של החברות המוחזקות ותזרים מזומנים מהחברות הבנות הנובע לחברה אשר אינו מכסה את הוצאות המטה והמימון ברמת חברות ההחזקות". הורדת דירוג ניתנה גם לחברה הבת GTC RE NV מ-A עם אופק דירוג יציב.
מדד הנדל"ן נפל ב-15.8%. בין המניות הבולטות במדד בירידות נמנות אפריקה ישראל, כלכלית ירושלים, אזורים ואפריקה נכסים.
מדד הבנקים ירד ב-5.9%, בהובלת מניות בנק הפועלים ובנק לאומי. בבנקים הישראלים גדל בארבעת החודשים האחרונים היקף הפיקדונות השקליים ב-20-19 מיליארד שקל. היקף הפיקדונות השקליים הגיע בסוף אוקטובר לכ-520 מיליארד שקל - לעומת כ-500 מיליארד שקל בסוף יוני וכ-500 מיליארד שקל בסוף 2007. עיקר הגידול התרחש בספטמבר-אוקטובר, עם החרפת המפולת בשווקים וההאטה בכלכלה בעולם ובישראל.
חברת הביטוח והפיננסים הפניקס שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, מצטרפת להראל ביטוח ומנורה, ונוקטת בתוכניות התייעלות. החברה נמצאת בימים אלה בשלבי גיבוש מתקדמים של תוכנית התייעלות הצפויה לכלול קיצוץ בשכרם של העובדים.
טאואר רשמה גידול של 3% בהכנסות הרבעון השלישי ל-58.5 מיליון דולר. יצרנית השבבים הקטינה את ההפסד הנקי ב-40% ל-21 מיליון דולר לעומת 35 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בין החברות שבלטו היום בעליות במדד המעו"ף הייתה פריגו. חברת התרופות ממשיכה במסע רכישת החברות שלה, ורוכשת את חברת יוניקו הולדינגס הממוקמת בפלורידה, בתמורה ל-49 מיליון דולר. החברה האמריקנית היא חברה פרטית העוסקת בייצור מוצרי היגיינה לנשים, חוקנים ותמיסות יוניות לתחום הרפואה ללקוחות קמעוניים אמריקניים תחת מותגים פרטיים. הרכישה צפויה להוסיף לפריגו מכירות של כ-50 מיליון דולר בשנה. עוד בלטה בעליות מניית נייס.
תאריך:  13/11/2008   |   עודכן:  13/11/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
מנתונים שעולים לקראת יום הסוכרת העולמי שיצוין ביום ו' עולה, כי כ-400,000 איש בישראל סובלים מסוכרת, כ-30 אלף חולים בסוכרת נעורים, ויהודים לוקים בסוכרת יותר מערבים    בניין סורוקה יואר בכחול לאות הזדהות עם המחלה    וגם - טיפים לשמירה על כפות הרגליים בקרב החולים
נתן שבע
מדדי התל בונד מאבדים 2.5%-5%    האג"ח של אפריקה ישראל הגיעה לתשואה של 60%    איגרות אפריקה נופלות בלא פחות מ-12%    איגרות החוב של מכתשים אגן מחקו 20% ביומיים
משה ריינפלד
הלשכה הגרמנית לסטטיסטיקה הודיעה כי המשק הגרמני - הגדול באירופה - התכווץ בשני הרבעונים שחלפו    הצמיחה הצפויה ב-2009: רק 0.2%
איציק וולף
לנוכח ההסלמה בפעילות הטרור ברצועת עזה והחשש להתלקחות מחודשת החליט מפקד פיקוד הדרום לדחות את החלפת מפקד פיקוד הדרום, תת-אלוף תמיר בתת-אלוף אייזנברג
עופר וולפסון
מכירות שיא של 174 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה    רווחים של 58.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2008    עברה להון עצמי חיובי של 135 מיליון דולר    מנכ"ל החברה: "צעדי ההתייעלות שלנו מתחילים לתת אותותיהם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il