X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אורי שטרנפלד גילה פנינה פחמימתית בלב יפו - Piece of Cake שמה - קונדיטוריה של איש יקר עם אהבה לאנשים, מאפים ונוסטלגיה המכורים לפרג מתבקשים לרשום לפניהם את הכתובת
▪  ▪  ▪
[צילום: ´פיס אוף קייק´.]

וידוי קטן: אני אוהב שוקולד ועוגות גבינה. טוב, האמת היא שאני מת על עוגות באופן כללי, אבל ביפו מצאתי מישהו שאוהב אותן אפילו יותר ממני, ולמעשה מאוהב בעוגות.
הסבה מקצועית היא לא דבר פשוט, אך לפני שש שנים החליט משה אהובי (הבהרה: מדובר בשם משפחתו, למרות שאני ובת לוויתי בהחלט התאהבנו בו) להפוך תחביב למקצוע, להגשים חלום ולהיות קונדיטור. בהתחלה התפרסמו העוגות הביתיות שלו בקרב שכנים ומכרים בלבד, אך לא חלף זמן רב בטרם החל למכור אותן בשוק האוכל, לא רחוק מביתו. לפני ארבע שנים מצא מאפיה נטושה חבויה בלב יפו ושיפץ אותה בידיים אוהבות עד שפתח את החנות הראשונה שלו. לפני כשנה, בעקבות הצלחת המקום (ששיגשג למרות נטייתו הבלתי-נשלטת של משה לחלק עוגות ועוגיות בחינם...) ובלחץ קהל הלקוחות, הרחיב משה את המאפיה ואיחד אותה עם החנות הסמוכה. עכשיו זו לא בדיוק קונדיטוריה ולא בדיוק מאפיה, אלא בפשטות - 'פיס אוף קייק'.
את כל זאת סיפר לנו משה, איש מקסים וחייכן, בעוד שנינו זוללים מעוגת הפרג הטובה ביותר שטעמתי מימיי: מתמוססת בפה כמו שוקולד עשיר ולא משאירה גרגרים בין השיניים (והרי זו הסיבה שאני נמנע מעוגות פרג בדרך כלל). בפה מלא, אגב גרגורי הנאה, שאלתי אותו לפשר הסוד. הוא חייך וסיפר לי שבלב המאפיה הנטושה מצא מטחנת פרג עתיקה בת שמונים - שגם אותה שיפץ באהבה האופיינית לו - ואת הפרג הוא טוחן פעמיים במיוחד כדי לוודא שלא יישארו גרגרים (מחיר העוגה: 45 שקל לק"ג).
החנות היפה בולטת מתוך הרקע היפואי והעיצוב הפנימי פשוט, נקי ומוקפד, ובעיקר נותן למוצרים לעצב את החלל, ולא להיפך. את פנינו קידם מגוון מרשים, בהתחשב בגודלו של המקום: עוגות, עוגיות, קישים, לחמים - רובם מבוססים על אותם מתכונים ביתיים שמשה השתמש בהם בתחילת דרכו.
אך החזות החיצונית אינה חושפת את היופי האמיתי שמסתתר במטבח. משה לקח אותנו לסיור במאפיה ושם התברר לנו כי הצוות מורכב רובו ככולו מאנשים קשי-יום שהמזל לא תמיד האיר להם פנים. משה (שופט אופי מצויין, על-פי העדויות) אוסף אליו את "אלה שיש להם את העיניים הכי טובות", כדבריו, ונותן להם הזדמנות: מתחילים באריזה או בניקיון ועם הזמן לומדים להכין עוגות. יהודים, מוסלמים ונוצרים עובדים ביחד במאפיה בדו-קיום שליו שעומד איתן מול הסערות האחרונות ומכל עבר נשמע בליל של עברית, ערבית ואנגלית ובעיקר צחוק.
במצב רוח מרומם חזרנו אל החנות עצמה, לחלק לו חיכינו כל-כך (ואני בטוח שגם אתם) מהרגע בו דרכנו במקום - טעימות ממגוון המאפים. על עוגת הפרג המפורסמת כבר שמעתם, אך מלבדה יש עוגות רבות נוספות, ובין היתר עוגת שמרים מעולה (35 שקל) ו'עוגת אקסטרים' העשויה שכבות שוקולד עם קרם נוגט, וניל ופקאן, שלצערנו נגמרה במהלך החגים (לא מפתיע) אך הבטיחה שנשוב לביקור חוזר כדי לנסות אותה. מבין מגוון עוגיות (20-30 שקל לקופסה) ניסינו את עוגיות הטחינה (28 שקל) שהיו נימוחות וחמאתיות. טעמנו גם מגליליות פריכות ממולאות קרם (3 שקל ליחידה) שיכולות להיות חטיף נהדר לילדים. הבאה בתור הייתה עוגת שטולן (32 קשל לכיכר) - עוגת חג-מולד גרמנית מסורתית, יבשה במרקמה ובעלת טעם מתוק-חמצמץ, שופעת צימוקים ושקדים. מדובר בעוגה למביני דבר, ולטעמי זו העוגה המושלמת לכרסם לצד כוס קפה. עוד אופים במקום עוגות ועוגיות ללא סוכר, ומי שמעדיף את הפחמימות שלו לא מתוקות - יוכל לנסות את מגוון הלחמים והמאפים, מתוכם ניסינו את קיש הבטטה (18 שקל) שעטוף בבצק פריך וטעים.
מרוממי-רוח ורמת סוכר בדם עזבנו את המקום בצער, אך הבטחנו לשוב, ברגע שיחדשו את מלאי עוגות ה'אקסטרים'.

* הכותב היה אורח המקום.
Piece of Cake - יהודה הימית 19 תל אביב, 03-6822163, 03-822163
תאריך:  17/11/2008   |   עודכן:  17/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ארגון בריטי אומר כי חבילות זהות המכילות נתונים חסויים שנגנבו ממשתמשי מחשב לא זהירים בדרכים מתוחכמות (Phishing) נמכרות בזול באינטרנט
עופר וולפסון
המענק, חלק מהסכם נרחב לשיתוף פעולה בין המשרד לביטחון פנים ובין משרד האוצר    נועד לשמר שוטרים וסוהרים במערכת הפועלים בתנאים קשים, וכן לסייע בגיוס כוח אדם חדש    השר דיכטר: "ישנו סיפוק בעבודת המשטרה, אך במקביל צריך להיות גם שכר הולם"
אילת טריאסט
בבנדיקט תמיד בוקר ותמיד טוב, 24 שעות ביממה    איילת טריאסט פקדה את סניף רוטשילד וגילתה שבוקר מנצח לא מחליפים    רק מוסיפים לו עוד קצת רוטב הולנדייז
אלעזר לוין
השקיעה 20 מיליון ש' בפקדון ביורו, ששוויו צנח ל-12.6 מיליון ש'    בונה 220 דירות יוקרה בת"א, מוכרת טוב, אך לפי שעה רושמת הפסדים
רותי אברהם
ראש ארגון הפשע יעקב אלפרון נרצח בת"א בפיצוץ במכוניתו    אלפרון הוגדר בדוחות סודיים של המשטרה כמסוכן לציבור בשל היותו יעד להתנקשויות    בית המשפט סירב לבקשת שחרור מוקדם והגדירו כבעל "עבר פלילי מכביד ביותר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il