X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פשה ביץ, מצויד בשאלת מחקר ובחבר לעבודה, התיישב באגאדיר הרצליה על הבר וניפץ כמה מיתוסים לגבי מנות ראשונות, גברים שאוכלים סלטים ונשים שאוכלות המבורגר רייר. בקרוב עבודת הסמינר
▪  ▪  ▪

השעה עשר בערב, ירון, חבר שלי מהעבודה ואני משגרים את עצמנו במעלית את כל שתים עשרה הקומות בדרך מהמשרד למסעדת 'אגאדיר' שלמטה. דוגמא קלאסית לתורת היחסות: מצד אחד, עשר בערב ואנחנו עוד במשרד. מצד שני, לפחות עוד מעט אוכלים.
מתיישבים על הבר ומזמינים בירה, חצי גינס (28 שקל) לי וחצי טובורג (24 שקל) לירון, עם צ'ייסר ג'יימיסון (17 שקל) כדי לחדד את התיאבון. הבר של אגאדיר לא ענק אבל מכיל את המצרכים הבסיסיים הדרושים: כמה סוגים של בירות מהחבית, סוגי הוויסקי והוודקה הנפוצים וחבריהם. מדובר יותר במסעדת המבורגרים מאשר פאב, ולהמבורגר כמובן עוד נחזור. בעצם גם הצלחתי לנסח את השאלה המחקרית לערב זה - האם יש לאגאדיר מה להציע חוץ מהמבורגרים מצוינים?
מתחילים במנות ראשונות, בהמלצת גיא הברמן: סיגרים מרוקאים (32 שקל) - ארבעה סיגרים פריכים וגדולים מאוד, ממולאים בשר טלה טחון, מוגשים על טחינה ונבטים; קלמרי מטוגן (33 שקל) - קלמרי טריים המגיעים עם רוטב חלפניו חריף שמספק ניגוד מצוין למתקתקות של הקלמרי, ולמרבה השמחה אינם ספוגים בהרי פירורים ונהרות של שמן (כמו שנהוג במספר מקומות אחרים שעליהם לא אפרט כאן); הום פרייז (23 שקל) - קוביות תפו"א קטנות וטעימות ברוטב צ'ילי חריף מתוק. הקלמרי וההום פרייז הן מנות פשוטות ומאד טובות. את האמת, כל שלוש המנות גדולות מאוד, כך שאפשר כמעט לשבוע רק מהראשונות.
ירון מציע תיאוריה מאחדת: "מדובר במטבח פיוז'ן. קלמרי מהמזרח, תפוחי אדמה מתוקים כמו בבית אמא מפולין וסיגרים על טחינה שמחזירים אותך ללבנט". יש חורים בסיפור (אמא שלך מכינה הום פרייז??), אבל אני מתעלם וסופר תשובה חיובית ראשונה לשאלה המחקרית - המנות הראשונות באגאדיר שוות ביותר!
לעיקרית יש כמובן את גולת הכותרת של המקום - המבורגר בקר בשלושה גדלים. יש גם סלטים ועוד כמה ראשונות, אבל בינינו, תשעים אחוז מהמבקרים פה יזמינו את ההמבורגר. תוספת חדשה יחסית לתפריט היא 'המבורגר דיאנא' שהוא המבורגר 250 גרם העשוי מבקר וטלה גם יחד. אני מספר לגיא את תיאוריית הקונספירציה שלי: "אתם המצאתם את הדיאנא כדי להתחרות בשכנים שלכם מעבר לכביש, שגם להם יש המבורגר משילוב של בקר וטלה" (שם המתחרה שמור במערכת). "מי, מקדונלד'ס?", הוא עונה. תשובה יפה.
גיא מציע שניקח המבורגר מקסי (300 גרם). נו באמת, אנחנו כבר לא ילדים. מחליטים לקחת ג'וניור (38 שקל) - 160 גרם של פרה משובחת, עשוי מדיום, רך מבפנים, צרוב מבחוץ ונמס בפה. ההמבורגר מגיע עם תוספת של צ'יפס, סלט או שעועית ירוקה לבחירה. לדעתי מדובר בהמבורגר הכי טוב בהרצליה (רק כי "בארץ" זה יותר מדי קלישאה).
בנוסף אנחנו מזמינים סלט אגאדיר (48 שקל) המורכב מפרוסות גדולות של סינטה דקה ומצוינת על האש, חסות, אבוקדו, קרוטונים והרבה גבינה מגורדת, כדי לחבר את כל החלקים. האמת, אחלה מנה. לא כזאת שתגרום לי לוותר על ההמבורגר, אבל זה אני.
לידנו מתרחשת הדרמה הנפוצה של מסעדות מהסוג הזה - הבחור כבר הזמין והבחורה מתלבטת. "אכלתי כבר סלט לארוחת צהריים". כל מסעדה שמתמחה במנות בשריות כבדות יחסית, מקשטת את התפריט בכל מיני מנות ירוקות קלילות יותר, כדי שגם לבחורות יהיה מה להזמין. אני משתדל לא לבהות יותר מדי ושומע רק את התוצאה הסופית: המבורגר. "ושיהיה רייר" היא אומרת לגיא. רייר? אז מה הייתה כל ההתלבטות?
גיא מגיש לנו את תפריט הקינוחים. תפריט הקינוחים עודכן זה מכבר ולכל הקינוחים אחראית שף-קונדיטור שרית אשכנזי, קונדיטורית הרשת.
שרול, מנהל הסניף, אומר לו "תן להם את הקדאיף, אל תשאל בכלל".. איש חכם, שרול. קדאיף פיסטוק (33 שקל) מוגש חם, עם כדור גלידת וניל צרפתי וריבת פירות יער. קינוח מעולה בהגשה מאוד יפה, שביחד עם שני אספרסו קצרים (8 שקל האחד), מהווה סיום הולם לארוחה. תשובה חיובית שנייה לשאלה המחקרית.
אז בקיצור, למרות שאגאדיר היה בהחלט מצדיק את קיומו לו היה מגיש המבורגרים בלבד, גיליתי שיש פה גם אחלה מנות ראשונות, סלט טוב מאד, קינוח מעולה אחד לפחות ובר נחמד. בעצם כנראה שהייתי ממשיך להיות לקוח קבוע גם אם לא הייתי עובד באותו בנין.

* הכותב היה אורח המקום.
אגאדיר - המנופים 9 (מגדלי אקרשטיין), אזה"ת הרצליה, 09-9516551
תאריך:  25/11/2008   |   עודכן:  25/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניסוי כלים באגאדיר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
באגאדיר- נורא טעים
נעמה  |  26/11/08 12:02
2
לאגאדיר יש גם אתר חדש ומדליק
תמרה לוי  |  30/11/08 17:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
פיוניונג מפרסמת שוב תצלומים של השליט קים ג'ונג-איל בסיורים פומביים, כדי להפריך את הידיעות במערב כי הוא לקה בשבץ מוחי
עופר וולפסון
מדובר על חשבונות ללקוחות שייצרו יותר חשמל מאשר צרכו כחלק מהתקנות החדשות המאפשרות ייצור עצמי ומכירתו לחברה    מנכ"ל חברה העוסקת בתחום:" החזרת ההשקעה - תוך 7 עד 10 שנים"
איציק וולף
בית המשפט בתאילנד פסק כי ולדימיר אגרוניק ואלון מכלוף שנעצרו לפני כשנה יחד עם חבריהם בחשד לסחר ב-23,000 כדורי אקסטזי יוצאו להורג    השניים מתכוונים לערער על ההחלטה
יואב יצחק
רותי אברהם
בית משפט המחוזי הרשיע בהסדר טיעון את אמציה, בונר מנהל הכספים לשעבר של עמותת ניל"י - בפרשת הירשזון    בונר הודה והורשע בגניבת 3 מיליון שקלים    עובדיה כהן ידידו של הירשזון - העיד נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il