X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוח חדש של סימנטק חושף 'כלכלה מחתרתית' משגשגת הערך הכולל של מוצרים שמוצעים על-ידי סוחרים בכלכלה המחתרתית במהלך השנה שחלפה הינו יותר מ-276 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
הונאות ברשת [צילום: AP]

סימנטק מפרסמת היום את הדוח שלה על הכלכלה המחתרתית. הדוח מציג בפירוט כלכלה מחתרתית יעילה ומשגשגת בה מוצרים גנובים ושירותים הכרוכים בהונאה, נרכשים ונמכרים באופן תדיר. השווי המוערך של מוצרים והשירותים הללו נמדד במיליוני דולרים.
הדוח נגזר מנתונים שנאספו משרתי כלכלת מחתרת על-ידי גוף טכנולוגיית אבטחה ותגובה של סימנטק (STAR), בתקופה שבין 1 ביולי 2007 ועד 30 ביוני 2008. השווי הפוטנציאלי של כלל המוצרים שפורסמו, אשר נצפו על-ידי סימנטק, היה יותר מ-276 מיליון דולר בתקופת הדיווח. השווי נקבע על-ידי שימוש במחירי המוצרים והשירותים כפי שפורסמו, והמדד היה כמה היו המפרסמים מרוויחים אם היו מחסלים את המלאי שלהם.
גונבים מידע
מידע על כרטיסי האשראי הינו הקטגוריה המתפרסמת ביותר של מוצרים ושירותים בכלכלה המחתרתית, ומהווה 31 אחוז. בעוד מספרי כרטיסי אשראי גנובים נמכרים תמורת 10 עד 25 סנט בלבד לכרטיס, תקרת כרטיסי אשראי גנובים ממוצעת, כפי שנצפתה על-ידי סימנטק, הייתה יותר מ-4,000 דולר. סימנטק חישבה כי השווי הפוטנציאלי של המידע על כרטיסי האשראי שהתפרסמו במהלך תקופת הדיווח היה 5.3 מיליארד דולר.
למידע על כרטיסי אשראי יש פופולריות רבה, כנראה בשל הדרכים הרבות בהן ניתן להשיג מידע זה ולהשתמש בו עבור הונאות. כרטיסי אשראי הינם קלים לשימוש עבור קניות מקוונות ולעתים קרובות קשה לסוחרים או לספקי האשראי לזהות ולטפל בטרנזקציות כוזבות, לפני שהעבריינים משלימים טרנזקציות אלה ומקבלים את מוצריהם.
כמו-כן, מידע על כרטיסי אשראי נמכר לעתים קרובות לנוכלים ב"חבילה" גדולה אחת, עם הנחות או מספרי חינם המסופקים עם רכישות גדולות יותר.
הקטגוריה השנייה הנפוצה ביותר של מוצרים ושירותים שמתפרסמים, הייתה פיננסים - המהווה 20 אחוז. בעוד מידע גנוב של חשבונות בנק נמכר בין 10 דולר ל-1,000 דולר, חשבון הבנק הגנוב הממוצע המתפרסם הנו קרוב ל-40,000 דולר. הערך של חשבונות בנק שפורסמו במהלך תקופת דיווח זאת היה 1.7 מיליארד דולר. הפופולריות של מידע של חשבונות פיננסיים נובע כנראה מהפוטנציאל שלו לתגמול גבוה והמהירות בה תקבולים יכולים להתבצע. במקרה אחד, חשבונות פיננסיים רוקנו במקוון באתרים שלא ניתן לעקוב אחריהם בתוף פחות מ-15 דקות.
"כפי שמוכח על-ידי הדוח של סימנטק על כלכלת המחתרת, פושעי הסייבר של ימינו מרוויחים ממידע שהם אוספים ללא רשות מצרכנים ועסקים", אומר שמוליק אנג'ל, מנכ"ל סימנטק ישראל. "כל עוד יחידים וקבוצות אלה ימשיכו להשתמש בטכניקות ובכלים חדשים להונאת משתמשים לגיטימיים ברחבי העולם, הגנה ולחימה נגד תקיפות כאלה חייבת להפוך לעדיפות בינלאומית".
במהלך תקופת הדיווח זיהתה סימנטק 69,130 מפרסמים פעילים שונים, ובסך-הכל 44,321,095 הודעות שפורסמו בפורומים מחתרתיים. הערך הפוטנציאלי של כלל הסחורות המפורסמות עבור 10 המפרסמים הפעילים ביותר היה 16.3 מיליון דולר עבור כרטיסי אשראי ו-2 מיליון דולר עבור חשבונות בנק.
בנוסף, השווי הפוטנציאלי של המוצרים שפורסמו על-ידי המפרסם היחיד הפעיל ביותר שזוהה על-ידי סימנטק במהלך תקופת המחקר, היה 6.4 מיליון דולר.
חלוקה גיאוגרפית
כלכלת המחתרת מבוזרת מבחינה גיאוגרפית ויוצרת הכנסות לפושע סייבר, החל מקבוצות של אנשים יחידים ועד לקבוצות מאורגנות ומתוחכמות. במהלך תקופת הדיווח אירחה צפון אמריקה את המספר הגדול ביותר של שרתים כאלה, עם 45 אחוז, אירופה המזרח תיכון ואפריקה (EMEA) אירחה 38 אחוז, ובעקבותיה אסיה פסיפיק עם 12 אחוז ואמריקה הלטינית עם 5 אחוזים. המיקומים הגיאוגרפיים של שרתי כלכלת המחתרת משתנים בקביעות כדי למנוע את איתורם.
אודות סימנטק
סימנטק היא חברה המתמחה באספקת פתרונות המסייעים למשתמשים פרטיים וארגונים להבטיח את אבטחת, הזמינות והשלמות של המידע שלהם. סימנטק נאסד"ק תחת הסמל SYMC ומפעילה רשת נציגויות בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם. מטה סימנטק ממוקם בקפרטינו (Cupertino), קליפורניה, ארה"ב.
תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  30/11/2008   |   עודכן:  30/11/2008
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ההודעה על המינוי התאפשרה סופית לאחר שבעלה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, הסכים לחשוף את כל התורמים לקרן הבחירות שלו
מערכת PCאון
קארל איקאן, אחד מבעלי המניות העיקריים בחברת יאהו, ובודאי הקולני שבהם, רכש השבוע כמעט 7 מיליון מניות נוספות של יאהו    האם עכשיו נפתחת הדרך לעסקה עם מיקרוסופט? ומה חושב איקאן, מנכ"ל יאהו, על יאנג?
עופר וולפסון
מרכז העסקות להזדמנויות עסקיות, הפועל באמצעות הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי, סייע בחודשים האחרונים למגוון של חברות קטנות לאתר לקוחות בתחומי הפעילות הרלוונטיים להם    היקף העסקות עליו סוכם באמצעות הפלטפורמה: 150-120 מיליון שקלים
יובל מעוז
הבורסה סוגרת חודש תנודתי    אפריקה ישראל ירדה ב-6% לאחר פרסום הפסד של 2.1 מיליארד שקל    מדד התל בונד 20 עלה החודש ב-1.6%
משה ריינפלד
הבניין האוסטרלי המפורסם ביותר עמעם את התאורה לשעה לזכרו של ירן אוצון מדנמרק שלא ביקר מעולם בבניין שתכנן בגלל סכסוך עם האוסטרלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il