X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 זינק ב-4% והשלים עלייה של כ-10% ב-3 ימים מכתשים קפצה 12% מדד הנדל"ן עלה ב-4% דיסקונט עלתה ב-12% הפועלים זינקה ב-6%
▪  ▪  ▪
עליות חדות [צילום: AP]

יום שני של עליות חדות בבורסה שמשלימה זינוק של 10% בשלושה ימי מסחר. עליות השערים בבורסות אירופה בשילוב הצפייה לאישור תוכנית פרישת רשת הביטחון לאוצר הזינקו את הבורסה. מדד תל אביב 25 עלה ב-3.9% לרמה של 702 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף שיעור דומה לרמה של 622 נקודות ומדד התל טק התחזק ב-3.6%. גם מחזורי המסחר התעוררו היום לרמה של 1.6 מיליארד שקלים.
יום המסחר התחיל עם עליות שערים במזרח של עד 6%. תוכניות הסיוע של הממשל בארה"ב ותוכנית החירום עליה הכריזה ממשלת הודו בסך של 4 מיליארד דולר, גרמו לעליות שערים חדות שם. גם בורסות אירופה פתחו המסחר בעליות נאות של 4%, כאשר בשעה זו מטפסות שם הבורסות 7%-5%.
בתום דיונים ארוכים וסוערים הושגה הסכמה בין משרדי האוצר, ראש הממשלה ובנק ישראל על פרישת רשת ביטחון לחוסכים לפנסיה. פרטי הרשת האחרונים עדיין נמצאים בדיונים, ובכל מקרה הם לא יפורסמו רשמית עד שראש הממשלה יכריז עליהם לפנות ערב. עם-זאת, מפרטים ראשונים שהגיעו ל-TheMarker נראה כי הרשת תיפרש החל מינואר 2009, כלומר היא לא תחול כלל על ההפסדים שספגו החוסכים במהלך שנת 2008. הרשת ככל הנראה תצא כהוראת שעה למשך שנה עד שלוש שנים. היא תופנה לחוסכים מגיל 60 ומעלה, כך שכל מי שיגיע לגיל זה במהלך שנות הפעלת הרשת יזכה להיכנס לתוכה. לפיכך, אם הרשת תופעל במשך שלוש שנים, גם החוסכים בני ה-57 היום יזכו להיכנס לתוכה.
אם את רווחי הרבעון השלישי במעו"ף הצילו הרווחים בטבע, כי"ל והחברה לישראל הרי שהרבעון הרביעי יהיה הרבה יותר קשה. "הרבעון הרביעי נראה מכוער, חברות הדשנים לא יצילו את המצב", כותבים הבוקר במריל לינץ'. לדעתם של בנק ההשקעות מריל לינץ' בסקירה שפירסמה הבוקר.
חברות הנדל"ן ימשיכו לרשום הפסדים בגין ירידת ערך נכסים. מצבם של הבנקים יוטב לעומת הרבעון הקודם, לאחר המחיקות בהנחה שלא יירשמו עוד נפילות של גופים בארה"ב, והרווחים מחברות האגרו כימיה יהיו נמוכים יותר. הדברים החיוביים ברבעון הרביעי הוא השקל החלש, והאינפלציה השלילית שיפחיתו את הוצאות המימון, מציינים האנלסיטים חיים ישראל מיכה גולדברג וטום שדוויק.
מניות הבנקים והנדל"ן הם שמכו את הבורסה מעלה. הפועלים (5.77%, 861.0) ולאומי (6.3%, 911.0) טיפסו בשיעורים של כ-6%. דיסקונט (2.83%, 43.6)עלתה ב-12%.
מדד הנדל"ן המשיך לטפס ב-4.3%, בכך הוא הצליח להתאושש ב-38% מאז רמת השפל שהגיע אליו לפני כחודש. אפריקה (6.47%, 4199.0), המניה הגדולה במדד, עלתה אף היא ב-6.5%.
כי"ל (2.83%, 43.6) ו מכתשים אגן (2.83%, 43.6) נהנו היום מעליות שערים לצד עליות במחירי הגרעינים של התירס והסויה. כי"ל רכזה את המחזור הגבוה בבורסה וטיפסה ב-4.8% מכתשים אגן זינקה ב-11.5% לצד זינוקים במניות האגרו כימיה בעולם.
בבנק איגוד הורידו את מחיר היעד לאליבט מערכות (8.93%, 16830.0) ל-60 דולר ומותירים המלצת "תשואת יתר" למניה - 58% מעל מחירה בשוק. ההורדה בשל תחזיות צמיחה מתונות יותר של הכנסות החברה בשנים הבאות. הירידות בשער המניה בתקופה האחרונה מעניקים הזדמנות כלכלית אטרקטיווי מאוד להשקעה במניה, כותבים שם. אלביט עלתה ב-8.9%.
רוני חזקיהו המפקח על הבנקים מסרב להאריך ללאומי את היתר האחזקה במגדל בו הוא מחזיק ב-10%. כתוצאה מכך הבנק יצטרך למכור אחזקותיו במגדל תוך 3 שבועות. כך פורסם היום ב-TheMarker. החשש מפני לחץ אפשרי על הניר בעקבות זאת הוביל את מגדל לאבד 3%.
עליות שערים גם בשוק איגרות החוב הקונצרניות. התל בונד 20 עולה ב-1.6%, התל בונד 40 טיפס ב-2.7% והתל בונד 60 עולה ב-2.1%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  08/12/2008   |   עודכן:  08/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחד העם בעקבות העליות בעולם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האליגורכים רוצים שנחיה על אשרא
י על כסף שאין לנו  |  8/12/08 14:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קריסה במערכת התמסורת עקב פגיעה של טרקטור חברת מקורות בסיב אופטי של בזק    פגיעה במוקדי שידור של הטלפונים הניידים ושל שידורי הרדיו    שיבושים בפריימריז בליכוד
יפעת גדות
מחקר שהתבסס על נתונים של מאות גברים הראה כי לאלו שהצליחו טוב יותר במבחני אינטליגנציה, היו ספירה ואיכות זרע גבוהות יותר מגברים בעלי מנת משכל נמוכה
אלעזר לוין
הבנק הודיע לגמול השקעות שעקב ההרעה במצבה לא יממן לה בניית פרויקט ענק בן 530 דירות על מתחם תנובה בעיר    דורש להחזיר לו מיד 132 מיליון שקל
משה ריינפלד
הזמר ג'וספה פילנטוני סולק בערב הפתיחה של עונת האופרה במילנו, ומחליפו, זמר אמריקני, עמד בגבורה מול הקהל המפחיד ביותר בעולם
עידן יוסף
פעולות העוקץ בוצעו מאשדוד והסתכמו במיליוני אירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il