X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק עלה ב-0.2% מדד הישראליות איבד 1.6% אודיוקודס נחלשה ב-4.9% אלדין איבדה 4.4% פאנדטק נסוגה ב-4.5%
▪  ▪  ▪
עליות ביום המסחר לפני חג המולד [אילוסטרציה: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים. חג המולד שנחגג הערב השרה אווירה אופטימית על המשקיעים בוול סטריט ששלחו את השווקים לעליות. מחזורי המסחר היו דלילים במיוחד בעקבות החג. למרות העליות בארה"ב מדד המניות הישראליות בנאסד"ק רשם ירידה של 1.6%.
נאסד"ק התחזק ב-0.2% לרמה של 1,524 נקודות, דאו ג'ונס עלה ב-0.6% לרמה של 8,468 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמה של 868 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.03% לרמה של 2.193%.
בשל חג המולד המסחר בוול סטריט ננעל ב-20:30 שעון ישראל ומחר לא יתקיים מסחר
בגזרת המקרו, ההזמנות של מוצרים בני קיימא בארה"ב נפלו ב-1%, לאחר שרשמו נפילה של 8.4% באוקטובר. זאת, למרות תחזיות הכלכלנים לירידה חדה בהרבה, בעקבות ירידה חדה בהזמנות למוצרי תחבורה ולאור המיתון המחריף בארה"ב - כך דיווח היום משרד המסחר האמריקאי.
במקביל, דיווח משרד המסחר כי ההוצאה האישית נפלה ב-0.6% בנובמבר וההכנסה האישית ירדה ב-0.2%, בעקבות העלייה בשיעור האבטלה ואי הוודאות הכלכלית.
תביעות האבטלה הראשונות, לעומת זאת, זינקו ב-30 אלף דולר בשבוע שהסתיים ב-20 בדצמבר ל-586 אלף - שיא של 26 שנים. ממוצע התביעות בחודש האחרון עלה ל-558 אלף - רמתו הגבוהה ביותר מאז דצמבר 1982. הממוצע החודשי של תביעות אבטלה מתמשכות עלה ל-4.32 מיליון - שיא של 26 שנים - למרות ירידה של 17 אלף בשבוע שעבר ל-4.37 מיליון.
החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסגרו במחיר של 37.38 דולר לחבית, ירידה של 4.1% או 1.6 דולרים, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל מחירם ב-6% לרמה של 36.63 דולר לחבית. מחיר הנפט נמוך כעת ב-75% משיא של 147.27 דולר לחבית שרשם בחודש יולי.
מנגזרות המשבר, חברת האשראי אמריקן אקספרס וחברת CIT המספקת הלוואות לחברות קיבלו אישור לסיוע כספי בשווי 5.72 מיליארד דולר מכספי תוכנית החילוץ הכלכלית למגזר הפיננסי. שתי החברות נאבקות בימים אלה עם ההפסדים הנערמים מהלוואות שאינן משולמות בחזרה ומהעלייה בעלות השגת המימון. החברות הפכו את עצמן לחברות אחזקות בנקאיות כדי להתאים לתנאי הקבלה של הסיוע הפיננסי, במסגרת תוכנית החילוץ האמריקאית בשווי 700 מיליארד דולר.
תעשיית הרכב ממשיכה להראות סימני חולשה בעקבות ההאטה העולמית. מכירות המכוניות של טויוטה צנחו ב-21.8% בנובמבר לעומת החודש המקביל ב-2007 - הצניחה החדה זה שמונה שנים. החברה מכרה 618 אלף מכוניות בחודש נובמבר. זוהי הצניחה הגדולה ביותר מאז שהחלה טויוטה לעקוב אחר הנתון השנתי בינואר 2000. ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2008 מכרה טויוטה 8.356 מיליון מכוניות ברחבי העולם.
המשבר בקרב החברות האמריקאיות מחלחל גם לישראל. לאחר שבועות ארוכים של שמועות והכחשות, נודע היום חברת אפלייד מטיריאלס (1.13% , 9.83) ישראל כי תפטר כ-200 מתוך כ-1,100 עובדיה בארץ, מייד בתום החופשה המרוכזת בעוד כשבוע. את תגובת החברה לא ניתן היה להשיג מאחר שמשרדיה בכל העולם סגורים לרגל חופשת חג המולד. אפלייד מטיריאלס היא היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לתעשיית המוליכים למחצה, ושלוחתה הישראלית מפתחת ומייצרת מערכות בקרת איכות ואיתור תקלות עבור יצרני השבבים הגדולים בעולם.
בחברות הישראליות, יום לאחר הודעתה של טבע (-0.31% , 41.86) כי השלימה את עסקת הרכישה הגדולה בתולדותיה בהיקף של 7.5 מיליארד דולר, מודיעה הבוקר החברה על אישור FDA מותנה לסרוקוול (SEROQUEL) בטבליות במינונים שבין 25 ל-400 גרם. מכירות התרופה המקורית, המיועדת לטיפול בסכיזופרניה ובמאניה דיפרסיה, הסתכמו ב-3.8 מיליארד דולר במהלך השנה האחרונה בארה"ב, כך על פי נתוני IMS. אישור סופי למוצר צפוי לאחר דיון משפטי.
סלקום (-3.73% , 20.41) תחל בשדרוג רשת התקשורת שלה בדור 3.5. המהלך יעלה לחברה סכום של בין 10 ל-20 מיליון שקל, יחל באיזור המרכז ויתפשט לכלל הארץ במהלך שנת 2009. בעקבות המהלך, יוכלו לקוחות סלקום ליהנות מגלישה מהירה יותר אשר תגיע למהירות הורדה של 7.2 מגה-בייט לשנייה לעומת המהירות הנוכחית ברשת - 2.4 מגה-בייט. גם פרטנר החלה מהלך דומה וכבר בנקודות מסויימות בארץ ניתן לגלוש במהירות הגבוהות. פלאפון, אשר תשיק את רשת ה- GSM שלה בימים הקרובים, תשיק אותה כבר במהירות הזו.
תאת טכנולוגיות הוסיפה 8.3% על רקע החלטת דירקטוריון החברה על אישור תוכנית רכישה עצמית של מניות בהיקף של 3 מיליון דולר. רכישת המניות תתבצע מעת לעת בתל אביב ובנסדא"ק עד סוף שנת 2009. הנהלת החברה תחליט לגבי מועדי הרכישה ולגבי כמות המניות הנרכשת. הרכישה תמומן מההון העצמי של החברה.

תאריך:  24/12/2008   |   עודכן:  24/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום מסחר מקוצר בוול סטריט ננעל בעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הנשיא הגיע לשדרות למרות המלצת השב"כ להימנע מביקור, שר שירי חנוכה עם הילדים וקרא להפסיק דיבורים מיותרים, ולתת לצה"ל להחליט על עיתוי והיקפי התגובה
עידן יוסף
הפלשתינים דיווחו על הרוג וארבעה פצועים מתקיפת חיל האוויר    בפצועים - צלם של החמאס
עידן יוסף
לאחר יממה של כ-90 רקטות ופצצות, השלים פיקוד העורף חיבורה של המערכת ליישובים בטווח עד 30 ק"מ מהרצועה    המשמעות: פעולה קרובה מתמיד
משה ריינפלד
במזוודתו של מורה בן 61 מאוסטרליה נדחסו שתי מומיות של בעלי חיים ו-19 צלמיות של אלים מצריים, במסווה של מזכרות
מחלקה ראשונה
יכהן כמפיק הראשי, בתקן סמנכ"ל תוכן    המינוי משלים את מבנה ההנהלה של חטיבת האון-ליין החדשה    היה בעבר משנה לעורך הראשי של Ynet
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il