X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ירידה היסטורית רביעית ברציפות במדד המשולב תוביל להאטה של בין 20-8 חודשים
▪  ▪  ▪
לא אופטימיים. בנק לאומי

בהסתמך על היסטורית הירידות של המדד המשולב של בנק ישראל לבחינת מצב המשק בשלושת העשורים האחרונים עתידה לעמוד הצמיחה של המשק הישראלי ב-2009 על 2% ומטה, כך מעריך היום כלכלן יחידת המחקר של בנק לאומי, אייל רז.
המדד המשולב רשם בתקופה האחרונה ארבע ירידות חודשיות רצופות, תקופה אשר ארוכה ממנה נרשמה רק בתקופת המיתון של השנים 2000-2003. ירידה במדד המשולב מצביעה על ההאטה בפעילות הסקטור העסקי וירידה בפעילותו.
לדברי רז "בשלושת העשורים האחרונים התרחשו חמש תקופות ארוכות מארבע חודשים בהן נרשמה ירידה במדד. בחינה של הדפוס מעלה כי בתקופות של ירידה בפעילות של יותר מ-4 חודשים היא נמשכה לרוב כשנה ויותר (16 חודשים בממוצע). אורך התקופה הממוצע של ירידה בפעילות נע בין 8-28 חודשים. כלומר כאשר מתרחשת ירידה במדד של 4 חודשים ויותר היא אינה קצרה".
רז מעריך כי ההאטה בפעילות בישראל אינה נובעת במישרין מהרעה בגורמי היסוד של המשק הישראלי כמו תקציב או מאזן תשלומים אלא מעוצמת המיתון בעולם הצפויה להשפיע לשלילה על המשק הישראלי ובפרט על היצוא שהוא מנוע הצמיחה של המשק. זאת בנוסף להשפעה על הביקושים המקומיים המושפעים מהשלכות המשבר בשוקי ההון בארץ ובעולם על העושר הפיננסי, וממחירי ההון (הריביות) לטווח הקצר והארוך.
לפיכך, עולה הסבירות שצמיחת המשק הישראלי לשנת 2009, הצפויה לעמוד על שיעור של כ-2%, תתעדכן כלפי מטה בעת הקרובה, בפרט אם מדדי הפעילות השונים בארץ ובעולם יוסיפו להצביע על מגמה שלילית.
המדד המשולב של בנק ישראל לבחינת מצב המשק ירד בחודש נובמבר ב-0.4% ומתחילת השנה הסתכמה עלייתו בכ-2.5%. המדד המשולב משקף את פעילות הסקטור העסקי בישראל.
בחינת רכיביו הצביעה על ירידה בפעילות הייצור התעשייתי בחודשים האחרונים גם בהיבט של כלל הייצור וגם כאשר בוחנים את הייצור ללא ענפי ההיי טק. התפתחות התעסוקה בהיבט משרות השכירים מצביעה אף היא על ירידה בפעילות, ולהערכת כלכלן בנק לאומי, אייל רז, היא מבטאת פגיעה בייצור הן לשוק המקומי והן לייצוא, על רקע המשבר הגלובאלי.
מדד הפדיון בענפי המסחר והשירותים רשם אף הוא ירידה בפעילות בחודשים האחרונים, כאשר בולטים במגמה השלילית הן ענפי המסחר הסיטונאי והן ענפי שירותי האוכל והארחה. לדברי רז "זהו ביטוי להאטה בצריכה הפרטית במשק, כאשר גם המכירות של רשתות השיווק הצביעו על מגמה של האטה בקצב גידול הפדיון, אם כי לעת עתה אין מדובר בצמצום".

תאריך:  25/12/2008   |   עודכן:  25/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי: תחזית הצמיחה ב-2009 - 2% ומטה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
חסר בית נמצא מחוסר הכרה ברחוב החרוב בעתלית    צוות מד"א קבע את מותו    היפותרמיה עלולה לגרום לחוסר שיווי משקל, חיוורון, כיחלון ואף למצב של דום לב ומוות
טלי בר אור
טלי בר אור והשף האישי שלה ביקשו וקיבלו במיט בר תל אביב את כל מה שאפשר לבקש במקום שכזה - אווירה עניינית, אוכל בהתאם ובשר    בעיקר בשר, עם קצת געגועים לפחמימות
עופר וולפסון
שר התמ"ת עומד על כך שתינתן עדיפות ליישובי שדרות ועוטף עזה באפשרות קליטת עובדים ובשיעורי ההטבה שיינתנו בתוכנית לעידוד העסקים שרקח משרדו    התוכנית תידון ביום שני על-ידי הקבינט החברתי-כלכלי בממשלה
משה ריינפלד
אחד מאנשי צוות האונייה המצרית נפצע מיריות הפיראטים, אך מסוק גרמני שהוזעק לעזרה הניס את הפיראטים וחילץ את הפצוע
אשחר בן שטרית
קפה בסטודיו מגיש לכם סטודיו לקרמיקה, בית קפה, וכל מה שנע על הציר הזה    בעיקר אנשים שמחים, אוירת יצירה ואוכל מוקפד ואוהב    אשחר בן שטרית נפל בקסמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il