X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 איבד 1.4% ומדד הנדל"ן איבד 7.7% מניית לאומי נחלשה ב-5.2% מניית כלל ביטוח איבדה 8%
▪  ▪  ▪
לא נבהלים מהלחימה [צילום: AP]

הסוחרים בבורסה לא נבהלו אומנם מהלחימה בדרום, כך שהמדדים המובילים לא נפלו בחדות, אך נראה שהמשקיעים העדיפו להדיר את רגליהם מהבורסה היום ומחזור המסחר הסתכם ב-920 מיליון שקל בלבד. יום המסחר בתל אביב הסתיים במגמה שלילית: מדד תל אביב 25 איבד 1.4% וננעל ברמה של 625.84 נקודות, ומדד תל אביב 100 ירד ב-1.9% לרמה של 541.7 נקודות. מאז תחילת השנה, איבדו שני המדדים המובילים בתל אביב קרוב ל-50%.
צה"ל החל להעביר הלילה (ראשון) טנקים וכוחות רגליים סמוך לרצועת עזה, כהכנה למהלך קרקעי אפשרי במסגרת מבצע "עופרת יצוקה" שהחל בשבת. שר הביטחון, אהוד ברק, יביא לאישור הממשלה הפעלת משק לשעת חירום ואת הארכת המצב המיוחד בדרום, בפיקוד העורף שוקלים גיוס מילואים נרחב.
ביום שבת בבוקר החל חיל האוויר במתקפה נרחבת ברצועת עזה, אותה אישר הקבינט הביטחוני ביום רביעי. המתקפה הגיעה לאור התגובה לירי הרקטות על דרום הארץ בשבועות האחרונים. מקורות בעזה דיווחו על למעלה מ-200 הרוגים נכון ליום שבת אחר-הצהריים. דובר צה"ל הוציא הודעה רשמית על תחילת התקיפה, לפיו המבצע "יימשך, יורחב ויועמק" ככל שיידרש. על-פי ההודעה, התקיפות מתבססות על מודיעין שנאסף בחודשים האחרונים, וכוללות מגוון רחב של מטרות ובכלל זה פגיעה בראשי חמאס. מערכת הביטחון צופה כי בתגובה לפעולה יהיה ירי נרחב של רקטות, גם לאזורים שלא הותקפו עד כה. הבוקר נורתה בראשונה רקטה לאזור אשדוד.
נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בראיון שהעניק לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי "ישראל תנקוט בכל הצעדים הדרושים להפסקת הטילים", אולם אמר כי, "לא צפויה מלחמה חדשה באזור".
פעיל בשוק המוסדי העריך במוצאי שבת כי "השוק יתפרק מחר" לאור התחממות המצב בעזה והמצב הרגיש ממילא בו נמצאים השווקים בימים אלה. לעומתו, הכלכלן הראשי בקבוצת הראל, ד"ר מיכאל שראל, העריך כי תגובת השווקים תלויה בשאלה כיצד יתפתח המבצע הנוכחי: "מלחמת התשה ממושכת עשויה לגרור הוצאות ממשלתיות גבוהות ולפגוע במחירי איגרות החוב הממשלתיות ובהשקעות זרות. מנגד, סיום מוצלח ומהיר של המבצע יכול לגרום לשווקים אפילו לעלות".
המסחר בוול סטריט הסתיים ביום שישי בעליות שערים: מדד נאסד"ק התחזק ב-0.3% לרמה של 1,530 נקודות, דאו ג’ונס עלה ב-0.6% לרמה של 8,515 נקודות ומדד S&P 500 הוסיף 0.5% לרמה של 872 נקודות. בסיכום שבועי איבד נאסד"ק 2.2%, דאו ג'ונס נחלש ב-0.7% ומדד S&P 500 השיל 1.7%.
מחר צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק וההערכות הן כי הבנק יוריד את הריבית ב-0.5%-0.75%. כלכלנים אחרים סבורים כי הריבית תרד בשיעור חד במיוחד של 1%. כיום עומדת ריבית בנק ישראל על רמתה הנמוכה אי פעם: 2.5%. בינואר 2008 - רק לפני שנה - הייתה ריבית בנק ישראל 4.25%.
בבנק ישראל קיים כעס רב על הבנקים המסחריים שאינם מגלגלים את הורדות הריבית האחרונות גם לצרכנים וגורפים את פירות הריבית הנמוכה לקופתם. בבנקים טוענים שוב ושוב כי הסיכון בעסקי האשראי עלה ולכן על הבנקים לגבות ריבית גבוהה יותר. עם זאת, לא ברור האם רמת הסיכון של מרבית משקי הבית אכן עלתה והראיה היא שבנק ישראל כנראה סבור שלא כך הם הדברים.
נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, נזף השבוע בראשי הבנקים ואמר להם כי "בתקופה האחרונה הוריד בנק ישראל את הריבית בצורה אקטיווית ומשמעותית במטרה לתרום להוזלת האשראי לסקטור העסקי ולמשקי הבית. בפועל, הבנקים כמעט ולא תרגמו את ההורדות האלה בעלות האשראי שהם מעמידים".
מחיר הנפט הגולמי זינק בקרוב ל-7% לכמעט 38 דולר לחבית ונסגר בעלייה לראשונה זה ארבעה ימים, בעקבות הודעת איחוד האמירויות הערביות על צמצום תפוקת הנפט בהתאם להחלטת ארגון אופ"ק.
המדד המשולב המשקף את פעילות הסקטור העסקי בישראל ירד ברציפות במשך 4 החודשים האחרונים ובבנק לאומי בדקו כמה פעמים ב-30 השנים האחרונות קרה דבר דומה. מסקנת הבנק הייתה שכאשר הפעילות במשק יורדת למשך 4 חודשים ברציפות, נמשכת ההאטה לתקופה של 16 חודשים בממוצע.
תיק הנכסים של הציבור קטן בחודש נובמבר בעוד 14.9 מיליארד שקלים ובסך-הכל התכווץ בארבעת החודשים האחרונים ב-210 מיליארד שקל וכיום עומד שווי התיק על 1.8809 טריליון שקל – בדומה לרמתו בינואר 2007.
מדד מניות הנדל"ן הוביל את הירידות ואיבד היום כ-8% בהובלת מניית אפריקה ישראל (-9.88%, 2600.0). מאז תחילת השנה, נחתכה מניית אפריקה ב-92% והיא נסחרת לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד שקל בלבד.
מדד מניות הבנקים איבד 2.6% בהובלת מניות לאומי (-5.21%, 735.4) והפועלים (-1.27%, 775.0). לאחר לא מעט דיונים, אישר בנק ישראל לבנק לאומי למכור את אחזקותיו בחברת הביטוח מגדל סוף חודש אפריל במקום בסוף 2008 כלומר בעוד 3 ימים. על-פי חוק בנק ישראל, בנק לא יכול להחזיק ב-3 קונגלומרטים כלומר גופים שמחזיקים ביותר מ-2 פעילויות. נכון להיום יש לבנק אחזקות בחברה לישראל (-5.25%, 80500.0), בחברת פז (-3.19%, 37000.0) ובחברת מגדל (-3.31%, 350.0). קונגלומרט הוא תאגיד אחזקה ריאלי בעל הון עצמי של לפחות 1.7 מיליארד שקל, הפועל בשלושה ענפי משק או יותר.
מנכ"ל חברת התרופות טבע (-1.36%, 15900.0), שלמה ינאי, אמר אתמול בכינוס של מועדון בוגרי הפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב כי "טבע נכנסה מוכנה למשבר משום שנהגה באחריות כלכלית. לא היינו ממונפים, על אף שזכינו לנזיפות בשוק ההון ונשאלנו מדוע אנחנו לא מתממנים יותר בהון זר. כיום כבר איש לא שואל זאת. מלבד המזומנים בקופה, טבע היא יצרנית מזומנים משום שהביקוש לתרופות קשיח. אנשים מוותרים רק בסוף על תרופות".
קבוצת דלק (2.75%, 11200.0) מגיבה בעליות לאחר שהקבוצה הודיעה כי תרכוש אגרות חוב ומניות של עצמה תמורת עד 100 מיליון שקל. מניית החברה איבדה 87% מתחילת השנה.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  28/12/2008   |   עודכן:  28/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ת"א: יום מסחר מנומנם הסתיים במגמה שלילית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה פתח את ישיבת הממשלה השבועית בקריאה לתושבי הדרום להתאזר בסבלנות    "הסבלנות, הנחישות וכושר העמידה של התושבים הם שיקבעו את היכולת להמשיך לקיים את הפעילות החיונית של הצבא כדי להגיע להשלמת המשימה"
גלית יצחק
במסגרת הערכת מצב שקיים משרד הביטחון, הוחלט שבאזור שהוכרז בו מצב חירום בעורף לא יתקיימו לימודים    הנחיות נוספות יופצו על-ידי משרד החינוך וגורמי פיקוד העורף
עופר וולפסון
עקב המצב הביטחוני בדרום, ההתאחדות תפעיל מרכז טלפוני לסיוע לתעשיינים באזור בענייני ההנחיות הביטחוניות שחולקו והתנהלות כללית תחת אש
משה ריינפלד
החנינה לז'אן-שרל מרשיאני נומקה בשירותו האמיץ למען המולדת, אך השמאל טוען כי זוהי פגיעה בעקרון השוויון, שכן עבריינים קטנים לא זכו לחנינה
איציק וולף
מבקר המדינה, השופט (בדימ.) מיכה לינדנשטראוס, הודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר הוועדה לביקורת המדינה כי הגשת הדוח השנתי שאמורה הייתה להיות מחר תידחה למועד אחר בעקבות פעילות צה"ל ברצועת עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il