התעשיינים נערכים להעתקת הסחר מנמל אשדוד לנמל חיפה אם נמל אשדוד ייסגר כתוצאה מירי טילים מרצועת עזה. בנוסף, צופים בהתאחדות כי גם אם הנמל יישאר פתוח, אניות שיעדן נמל אשדוד יעדיפו להגיע לנמל חיפה משיקולי ביטחון. כך אמר היום צבי פלדה, יו"ר איגוד התובלה בהתאחדות התעשיינים. לדבריו, בשלב זה נמסר לתעשיינים על-ידי הרשויות כי נמל אשדוד מתפקד כרגיל.
"לא נעודד את העתקת היצוא והיבוא מנמל אשדוד לנמל חיפה, אלא בלית ברירה", אמר פלדה. "אנחנו מאמינים, שנמל אשדוד לא ייסגר, אלא עלול להיווצר מצב שאניות לא יפקדו אותו. לפיכך יהיה צורך להעביר המטענים בנמל אשדוד לחיפה ולעדכן היצואנים שכל ייצוא מאשדוד יתבצע מחיפה", הוסיף. לדבריו, בשלב זה לא התקבלה הודעה על הסטת נתיב של אניות המגיעות לישראל.
המשמעות היא שמפעלים בדרום המייצאים או מייבאים סחורות יצטרכו לשלם תוספת של הובלה יבשתית. תוספת שינוע למכולה של 20 רגל מוערכת בכ-1,000 שקל. תוספת שינוע למכולה של 40 רגל - 1,500-1,600 שקל.
התעשיה הישראלית מתורגלת בהסטת סחר החוץ בין הנמלים לאחר שבמלחמת לבנון השנייה הוסט הסחר מנמל חיפה לנמל אשדוד. פלדה ציין כי מבחינת שטחי הרציפים והאחסון יכול נמל חיפה לענות לכל צרכי סחר החוץ של ישראל.