שוק הוידאו המקוון גדל במהירות אסטרונומית ביחס לזמן שהוא קיים. נראה כי האוכולוסייה למדה להתרגל, ואף לאהוב את הוידאו באינטרנט. הוא זמין בכל מקום, בעל דרישות נמוכות, ועונה על צרכי הגולשים, ובלא מעט מקרים, אפילו בחינם. על-פי CNet, בשנת 2008 הייתה קפיצה של כ-34% של צפייה בוידאו און-ליין, בייחוד בזכות האמריקנים שלמדו את היתרונות של הוידאו, והתחילו להשתמש בו רבות.
גוגל היא כמובן המרוויחה העיקרית מהעלייה בתחום, שכן היא השולטת על YouTube, המחזיקה בנתח שוק של כ-40% מכלל הצפייה בוידאו. אחריה מדורגים האתרים השונים של Yahoo, FOX ו-Microsoft. בחודש נובמבר, בארה"ב בלבד, נצפו כ-12.6 מיליון סרטוני וידיאו שונים! בסך-הכל, YouTube כבר עברה את רף ה-5 מיליארד (!) צפיות, בארה"ב לבדה.
כמו-כן, הגידול המשמעותי בכמות הצפייה מראה כי יותר מ-70% מכל משתמשי האינטרנט צפו בוידאו און-ליין מתישהו במהלך 2008. משתמש אמריקני ממוצע, צופה בכ-270 דקות וידאו מקוון בחודש, גידול של כמעט 200 דקות ביחס לחודש מקביל ב-2007. חישוב פשוט מראה כי הגולש הממוצע מנצל יומיים בשנה, לצפייה בוידאו באינטרנט, מספרים מפתיעים לעומת ההערכות שהיו לפני שנים בודדות.
חברות שונות רואות ומבינות את הגידול והפוטנציאל שבתחום זה, ומתקדמות גם הן לאזור. נטפליקס למשל, מעבירה יותר מ-10 אלף סרטים לאינטרנט דרך נגנים שונים, כגון Roku ,TiVo קונסולת אקס-בוקס ואף בלו-ריי של סמסונג. בלוקבאסטר, מתכננת ליצור ספריית V.O.D (ר"ת Video On Demand) באתר שלהם, וגם Amazon הולכת להכניס אופציה דומה, שתאפשר צפייה בסרטים באינטרנט, ושיתוף פעולה אפשרי עם סוני, יוכל להוביל לצפייה בסרטי HD מקוונים.
הערכות אומרות שבעתיד, עד 2013 מספר הפריטים הנצפים באינטרנט, או המורדים ישר למחשב, צפוי להגיע ל-130 מיליארד. מחקר של ABI, שחשף נתונים אלו, אומר כי עד אז, הצופה הממוצע יצפה כבר ב-140 פרטים שונים בטלוויזיה מקוונת.