X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"המחירים פחות אטרקטיביים והמשקיעים המוסדיים פחות לחוצים למכור" כך אומר מנהל בכיר בשוק ההון "ההזדמנות הגדולה עליה דובר בחודשים האחרונים מתחילה להתממש"
▪  ▪  ▪
מחירים פחות אטרקטיביים [צילום: לע"מ]

"בשבוע האחרון רואים זרם חלש בהרבה של רכישות עצמיות, שכן מחירי איגרות החוב עלו באופן משמעותי ולכן קשה יותר לחברות לקנות את איגרות החוב שלהן עצמן: חלק מהן קיווה למחוק את החוב במחירים הנמוכים שראינו לפני כמה חודשים אבל בינתיים היה תיקון משמעותי במחירים במיוחד באיגרות החוב שמעל מדד התל בונד 20. הרבה כבר נאמר על מחירי ההזדמנות בהם נסחרו איגרות החוב שמנפיקות החברות בחודשים האחרונים ונראה שמשהו מההזדמנות הזו מתחיל להתממש" כך אמר הבוקר מנהל בכיר בשוק ההון.
ובאמת, אם בחודשים האחרונים התרגלנו לראות חברות שרוכשות את איגרות החוב שלהן עצמן במטרה למחוק חובות במחיר זול, הרי שבשבוע האחרון זרם הרכישות הפך לזרזיף דק בהרבה: בשבוע האחרון של 2008 נשלחו לבורסה 314 הודעות בדבר רכישה עצמית של איגרות חוב אולם בשבוע האחרון צומצם המספר הזה ל-93 הודעות בלבד. גם הנפח הכספי של הרכישות ירד משמעותית.
במקביל, עלו מדדי איגרות החוב: אומנם מדד התל בונד 20 עלה בכ-0.5% בלבד מתחילת השנה אולם מדד התל בונד 40 עלה ב-7% מאז ומדד התל בונד 60 עלה ב-3%. מדד איגרות החוב המיועדות להמרה עלה ב-9.5% מתחילת השנה.
כדי שהמחירים ירדו צריך פאניקה
"כשהציבור היה היסטרי ופדה כסף מקרנות הנאמנות ומקופות הגמל, נאלצנו למכור את הניירות שהרי מנהלי הכסף הרי חייבים למלא את בקשת העמיתים והם למעשה עבדים לפדיונות. המצב הזה יצר היצע גדול של איגרות חוב במחירים נמוכים ולבעלי העניין היה קל יותר לקנות את איגרות החוב של עצמם. עכשיו המצב כבר השתנה: ההיסטריה נעלמה והמוכרים הפכו לקצת יותר גרידיים כי הם כבר לא חייבים למכור. בעלי העניין, שהתרגלו למחירים הקודמים, עצרו לרגע את את מסע הרכישות", ציין המנהל.
"כדי שהמחירים הקודמים יחזרו, צריך היסטריה, זעזוע וכותרות גדולות. הנה, בימים אלה אנו מוצפים בנתוני מקרו רעים בכל העולם ובכל זאת יש עליות. אפשר לומר שאנשים מתחילים לצאת מההלם ומהתפישה שכל אג"ח קונצרני הוא רע", הדגיש הבכיר.
סיבה אפשרית נוספת, לדבריו, לעליות בשבוע האחרון היא תוכנית קרנות המנוף של משרד האוצר. "בינתיים, לא ברור כיצד זה יתרחש אבל לכל הפחות קיימת תחושה שלחלק מהחברות יהיו מקורות לביצוע מימון מחודש וזה נותן סיבה לאופטימיות".

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  07/01/2009   |   עודכן:  07/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בעל קבוצת צ'לסי ירד למקום 3 ברשימת עשירי הכדורגל האנגלי, אחרי השייח' אל-נהיאן בעל מנצ'סטר סיטי ולקשמי מיטאל בעל קווינס פארק ריינג'רס
גלית יצחק
הפעוט הוצא מהבית לאחר שנמצא במצב של הזנחה    הוא הועבר לפנימייה לפעוטות בסיכון    בבדיקה רפואית נמצא כי קיימת סבירות גבוהה להתפרצות המחלה, שהינה קשה וסופנית    עו"ס: "הוא ילד חיוני וחמוד, מפותח לגילו, רגיש וזקוק לחום ואהבה"
אינדקס מדיה
'גשם של ארועים', תערוכת החתונה הגדולה בישראל שהייתה אמורה להתקיים במוצ"ש הקרוב, נדחתה ל-31 בינואר עקב המצב הביטחוני בדרום
רובי שטיינברג
טוענת כי מינויו של משרד רו"ח ברזילי בעייתי משום שלא נעשה בדרך של מכרז    כללי רשות החברות הממשלתיות אינם מחייבים מכרז, ומאפשרים החלפת רו"ח מבקר של חברה ממשלתית לאחר 3 שנים    אומ"ץ: רו"ח מיכאל ברזילי הוא רואה החשבון הפרטי של אולמרט
נועם סטולרמן
ג'ים קארי, המככב בסרט החדש "יס מן" הוא סוג של גאון, אך לא ניתן לראות זאת בסרטו החדש    הסרט נדוש ומאכזב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il