X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסניף התל אביבי של דוריס קצבים מוכיח שהעגל לא נפל רחוק מהעדר צביקה פישר גילה שכמו אחותה הגדולה מראש פינה, גם היא מצטיינת בבשר משובח בעשייה מקצועית
▪  ▪  ▪
[צילום: דוריס קצבים]

בימים שבהם המילה ארה"ב הפכה להיות גסה ואולי אפילו קצת מפחידה, כדאי לבחון קצת את כל מה שהבאנו איתנו במשך השנים מאמריקה. הרבה דברים טובים למדנו, אבל על רובם אנחנו עוד לומדים לשלם את המחיר. בגזרת האוכל לעומת זאת, באופן לא רציונלי בעליל, התעלינו על יוצרנו.
אמנם מסעדות פאסט-פוד רבות עשו עליה ועושות כאן קופה, ונכון שקוקה קולה אפילה קיבלו צומת (פקוקה) על שמם, אבל ההארד קור של האוכל האמריקני לא ממש תפס אצלנו. אני מדבר על דונאטס למשל (יש לנו את הסופגניה שלנו ושאף אחד לא ילמד אותנו איך מטגנים בצק), או על דיינרים (חבל, דווקא תופעה מבורכת בעיני) וכמובן על refill (שבישראל זו פשוט הכרזה על פשיטת רגל).
בשנים האחרונות נפתחו מספר מסעדות שמתמחות בבשר בסגנון אמריקני, כשלרוב הדגש הוא על החיתוכים הגדולים והמיוחדים. אחת הטוענות לכתר בין מסעדות אלו היא 'דוריס קצבים'. מאז שפתחה לראשונה את דלתותיה לכ-30 סועדים בראש פינה, גדלו בה מאוד מספר הכסאות ובנוסף נפתח גם סניף בתל אביב, בו ביקרנו. כבר בכניסה פוגשים את מגוון הבשרים המגיעים כולם מהמפעל של דוריס בצמח. החלל גדול וגבוה, מרובה שולחנות, עם בר מרשים הצופה על הגריל. התאורה עמומה משהו והריח שעומד באוויר משדר שמשהו רציני, עם הרבה בשר, עומד לקרות פה.
כיאה לגודל השולחן, קיבלנו מייד כשהתישבנו צלחת עם שבעה מזטים, ביניהם חציל קלוי ממולא, סלט סלק, מלפפונים כבושים מתוקים, איולי הבית ועוד כמה סוגים שמשתנים תדירות. יחד איתם הגיע לחם שהזכיר קצת סופגניה שיצאה מפרופורציות. צלחת כזו (49 שקל) הרגיעה קצת את מיצי הקיבה המשתוללים. בשביל שלא יהיה לה יבש, לקיבה, הזמנו 1/3 טובורג (18 שקל) וכוס יין אדום מצוין של עירון (35 שקל).
תוך ויתור מודע על הטקסיות סימנתי בתפריט את מנת הצלע אנטריקוט עגל (139 שקל). עד שהגיע חצי הקילו שיעשה אותי מאושר, ניסינו כמה מהמנות המיוחדות של דוריס שרצות היום כחלק מתפריט העסקית ומיועדות להוות את הבשר, תרתי משמע, של סניפי ה-take away שייפתחו בקרוב.
מדובר במנות-עמים בשריות מוכרות, חלקן אפילו מנות רחוב, עשויות מהבשר האיכותי שמגישים בדוריס. ניסינו את הסופלקי - נתחי אנטריקוט וסינטה המוגשים במערום על לאפה שסופגת את המיצים. מעל הבשר פוזרו פיסטוקים וטחינה והורגש שם גם טעם עדין של ערק (59 שקל בעסקית). מנה דומה בקונספט (ובמחיר) היא היוונית - המוגשת על אותה לאפה עם בשר בקר וטלה טחון עם יוגורט מעל. שתיהן מנות שמזכירות מאוד את המקור, אך הבשר האיכותי לוקח אותן למקום אחר לגמרי.
אחרי שראינו בכמה וריאציות שונות אפשר להכין בשר, היינו מוכנים לדבר האמיתי. על פלטה לוהטת הגיע האנטריקוט, ריחני, שחום ובהעדר מילה מתאימה בעברית - סיזלינג. בלי פלאברות מסביב, רק בשר. עוד לפני שהספקתי להכניס את הביס הראשון לפה, כבר בזמן שחטאתי עם סכו"ם וחתכתי חתיכה נאה, הרגשתי שזה נתח האנטריקוט הכי רך שנגעתי בו מימיי. כל כך רך שנדרשו מעט מדי לעיסות ולצערי הוא נגמר מהר מדי.
אבל כמו כל הדברים הטובים שנגמרים מהר, חייבים להישאר עם טעם מתוק בפה. פינינו קצת מקום בבטן עם אספרסו קצר והסתכלנו על שני הקינוחים שהגיעו - קרם ברולה בצלחת כמעט משפחתית (30 שקל) וקינוח בשם קרמבו (43 שקל). הברולה נטעם קלות ופינה את מקומו לטובת הכוכב האמיתי - הקרמבו, שהורכב מביסקוויט, עליו מוס שוקולד, קרם וניל ומעל שוקולד חצי נוזלי. חיסלנו.
שמחנו לגלות שלא רק הבשר האיכותי של דוריס הראש פינאית הגיע לסניף התל אביבי אלה גם המקצועיות. אין ספק שהאווירה בשני המקומות שונה, אבל כשבא בשר טוב, עשוי טוב ומוגש כחלק מערב חוויתי, דוריס קצבים מספקת את הכל גם כאן.

* הכותב היה אורח המקום.
דוריס קצבים - יגאל אלון 65 (בניין טויטה) תל אביב, 1599-500021, 03-6244124
תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
ממשלת זימבבווה טוענת שהכתבים הזרים גוזלים את פרנסת הכתבים המקומיים    ארגון תקשורת בדרום אפריקה: זה ניסיון להכשיל את הסיקור
עופר וולפסון
האוטובוסים מיועדים לאשכול בית שמש ומבואות ירושלים    שווי העסקה: כ-75 מיליון ש'
רותי אברהם
שופטים חדשים ימונו רק לאחר הבחירות    ביקורת על התערבות הכנסת - בלא שהתבקשה    בהחלטה: שבחים לשר המשפטים שגילה כבוד לעמדת הנשיאה ביניש
יפעת גדות
התחרות - יוזמה של רשות הטבע והגנים, דואר ישראל ואתר וואלה!טורס    הנושא "חיות הבר"    אלי ומריאנו הצטלמו עם הזוכים    הציורים הזוכים יזכו את הציירים הצעירים בפרסים מגוונים
עופר וולפסון
תשלובת אלוני מדווחת על ירידה של 20% בביקוש לאמבטיות ביתיות מול עלייה דומה בביקוש למקלחונים מאז התחיל משבר המים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il