X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
S&P 500 ירד ב-2.3% פוטאש איבדה 12% אלדין זינקה ב-14.3% בעקבות מכירתה לקרן וקטור סיטי איבדה 17%
▪  ▪  ▪
ירידות שערים בוול סטריט [צילום: AP]

ירידות שערים נרשמו הערב במסחר בוול סטריט בפתח עונת הדוחות לרבעון הרביעי של השנה. מי שהוביל את הירידות היה מגזר הפיננסים, שבו גובר החשש לתוצאות חלשות מתמיד בעקבות המשבר הכלכלי.
דאו ג’ונס ירד ב-1.5% ל-8,473 נקודות, נאסד"ק איבד 2.1% ל-1,536 נקודות ו-S&P500 השיל 2.3% ל-870 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.098% לרמה של 2.309%.
ברקע למסחר אמש הייתה בקשתו של הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, מממשל בוש היוצא להעביר בקשה לקונגרס לשחרור יתרת תוכנית החירום הממשלתית על סך 350 מיליארד דולר. לעומת זאת, כריס דוד, יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, אמר כי הסנאט האמריקני לא יאשר סיוע כספי נוסף לבנקים אלא אם יכלול מגבלות על שכר המנהלים, וסיוע לבעלי בתים במצוקה.
מחיר הנפט הגולמי צנח ב-7.8% היום בבורסת הסחורות של ניו-יורק, בגין חששות כי קיצוצי התפוקה של אופ"ק אינם משמעותיים מספיק על-מנת להתמודד עם הירידה הצפוייה בביקוש לנפט על-רקע המיתון. החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה בפברואר ננעלו במחיר 37.65 דולר לחבית.
אלקואה (-6.94% , 10.06), יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב, תפרסם את דוחותיה לרבעון הרביעי בתום המסחר. בשבוע שעבר הודיעה החברה על קיצוץ של למעלה מ-13 אלף משרות. בנוסף, הודיעה יצרנית האלומיניום כי היא תוריד בחצי את השקעות ההון ותמכור 4 מחטיבותיה, לאחר שנאלצה להוריד את ייצור האלומיניום בימי המשבר הכלכלי. אלקואה דיווחה כי תפריש כמעט מיליארד דולר לכיסוי על הפסדים ומחיקות שונים. אנליסטים צופים שאלקואה תרשום הפסד של סנט למניה ברבעון, לפי רויטרס.
במגזר הפיננסי העריכו אנליסטים כי מיזוג חטיבות הברוקראז' של סיטיגרופ (-17.0% , 5.6) ומורגן סטנלי (-1.42% , 18.79) עשוי להצית גל חדש של מיזוגים במגזר הבנקים החבול של ארה"ב. בנפרד, דווח כי סיטי תוכל לרשום רווח של כ-10 מיליארד דולר בעקבות העסקה.
במניות האשלג נרשמו ירידות ניכרות, ביניהן בקרב פוטאש (-11.8% , 74.09) ואגריום. יצרנית האשלג הרוסית סילבינט הודיעה כי תצמצם בייצור האשלג בכמיליון טונה ברבעון הראשון של השנה.
אלדין (14.17% , 10.96) מזנקת היום בעקבות מכירתה לקרן וקטור האמריקנית תמורת 160 מיליון דולר.
אורמת, החברה האם של אורמת טכנולוגיות (-4.26% , 29.67), דיווחה היום כי תציג בדוחותיה הכספיים המאוחדים לשנה ולרבעון שהסתיימו ב-31 בדצמבר 2008, הפסד בסך של כ-48 מיליון דולר בגין ירידת ערך בגין השקעתה של החברה במניות OPTI Canada Inc, הנסחרת בצפון אמריקה.
יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט (-0.33% , 21.06) נסחרה בירידות, למרות העלאת המלצה מבית ההשקעות האמריקני כהן אנד קו ל"תשואת יתר". לפני כשבועיים רכשה צ'ק פוינט את חטיבת האבטחה של נוקיה, המונה כ-500 עובדים, בעסקה שהוערכה בכ-140 מיליון דולר.
מג’יק (16.39% , 1.42), מקבוצת אמבלייז, עלתה על-רקע הודעת קרן פורטיסימו של יובל כהן על הגדלת אחזקתה באמבלייז לאחר שרכשה 10% נוספים ומחזיקה כעת בחברה ב-14.15%.

תאריך:  12/01/2009   |   עודכן:  12/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חששות מעונת דוחות חלשה הובילו לירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
קנדה הייתה היחידה שהצביעה נגד הצעת החלטה של "המועצה לזכויות האדם" בז'נווה    אירופה, יפן ודרום קוריאה נמנעו, רוסיה וסין - נמנו עם התומכים
רובי שטיינברג
מוטי פשכצקי
מתגבשת ההחלטה לסיום הפגרה המוארכת למרות שהמצב בדרום רחוק מלהיות רגוע
משה ריינפלד
הספינה שחיל הים מנע את כניסתה ההפגנתית לעזה, מנסה את מזלה שוב    נושאת מטען סיוע, צוות רופאים, וקבוצת צירי פרלמנט אירופים
רותי אברהם
בלחץ עתירה, הפרקליטות תמסור לאסיר שהורשע ברצח אשתו חומרי חקירה לצורך אפשרות למשפט חוזר    הסניגור: ייתכן שהמנוחה התאבדה    השופטת: "קלטות אילת" לא יועתקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il