X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיחוד האירופי הורה למיקרוסופט להפריד את אינטרנט אקספלורר משיווקה של מערכת ההפעלה Windows כיצד תגיב מיקרוסופט להוראה החדשה?
▪  ▪  ▪
האיחוד האירופי. מגביל

האיחוד האירופי מגביל שוב את עסקיה של מיקרוסופט באירופה. הפעם הודיע האיחוד כי הוא מורה למיקרוסופט להפריד בין שיווקו של אינטרנט אקספלורר לבין שיווקה של מערכת ההפעלה Windows. לטענת האיחוד, השיטה הזו, של הטמעת אינטרנט אקספלורר ב-Windows, בה נהגה מיקרוסופט עד היום, פגעה בתחרות בשוק והאטה את החדשנות.
החלטת האיחוד האירופי מגיעה בעקבות חקירה בה פתח לפני כשנה לאחר תלונתה של חברת Opera Software, בעלת הדפדפן הנורבגי, אשר טענה כי מיקרוסופט משתמשת בשיטת שיווק מונופוליסטית, אשר פוגעת ביכולת שלה להתחרות בשוק. האיחוד קיבל את טענת החברה והחליט להגביל את מיקרוסופט. עם-זאת, ניתנת למיקרוסופט האפשרות לערער על ההחלטה בתוך כשבוע.
לטענת האיחוד האירופי, שילוב אינטרנט אקספלורר בתוך מערכת ההפעלה Windows, הוא זה שאפשר לשיעור השימוש בו להגיע בשיאו ל-90%. ג'ון וון טנצנר, מנכ"ל אופרה, הוסיף ואמר "מיקרוסופט לא הייתה מגיעה לנתח שוק כמו שיש לה היום אילולא הייתה קושרת בין אינטרנט אקספלורר ל-Windows".
זו לא הפעם הראשונה בה טוען האיחוד האירופי לשיטות שיווק של מונופול כנגד מיקרוסופט. בשנת 2004 קנס האיחוד את מיקרוסופט בכ-600 מיליון דולרים בגין שילוב תוכנת המדיה של החברה, Windows Media Player, במערכת ההפעלה שלה. ערעורה של מיקרוסופט בנושא לא התקבל אז, ולכן, ערעור נוסף לגבי ההחלטה הנוכחית נראה גם כן כבעל סיכוי נמוך להתקבל. בתגובה להחלטה אמרה מיקרוסופט כי היא תציית באופן מלא לחוקים הנהוגים בכל מדינה בה היא פועלת.
רגע של מחשבה
החלטת האיחוד מותירה כמה שאלות פתוחות ומעניינות, כמו מה תהיה ההחלטה הבאה של האיחוד? כיצד תשפיע ההחלטה על עתידו של אינטרנט אקספלורר? אילו רכיבים נוספים ממערכת ההפעלה של מיקרוסופט תאלץ החברה להוציא בעתיד? מדוע מערכות הפעלה אחרות, דוגמת לינוקס, המשלבות בתוכן רכיבים דומים ללא מפריע, אינן זוכות להחלטות דומות מהאיחוד, והאם האיחוד האירופי, הזוכה למאות מיליוני דולרים מהחלטות כאלו, אינו נגוע גם בשיקולים זרים מלבד השיקולים הענייניים של שיפור התחרות בשוק?

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  20/01/2009   |   עודכן:  20/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
אנשים רגועים ושלווים נמצאים בסיכון נמוך ב-50% לפתח דימנציה    הסיכון לדימנציה נמוך ב-50% אצל אנשים חברותיים ורגועים בהשוואה לאנשים חברותיים ונוירוטיים
איציק וולף
כשני מיליון בני אדם ישתתפו בטקס ההשבעה של ברק אובמה    "נבוא כולנו כאומה אחת למקום שבו עדיין מהדהדים הדי חלומותיו של ד"ר קינג"
יפעת גדות
אובמה מצליח כבר עכשיו להילחם במיתון כשעסקים רבים נהנים מזינוק במכירות ממכירת פוסטרים, סבונים ובגדי תינוקות עם תמונתו    ככה עושים כסף...
יפעת גדות
חוקרים גילו כי נשים מתקשות לדכא את רעבונן בהשוואה לגברים
יפעת גדות
בוועידה זו תיאם ראש ה-ר.ס.ה.א. את תוכנית השמדתם הפיסית של יהודי אירופה    היידריך היה מעוניין באווירה שתקל עליו לקבל החלטות ולפיכך בחר בבית ההארחה שבווילה ואנזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il