X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אחת הבעיות המרכזיות בניהול פרויקטים היא העובדה שפרויקטים מורכבים, אורכים הרבה יותר מהזמן המתוכנן, צורכים הרבה יותר מהמשאבים שהוקצו מלכתחילה ובסוף הפרויקט מספקים לעיתים קרובות פחות מהמענה המובטח ללקוחות
▪  ▪  ▪
חיסכון בעלויות [צילום: AP]

ב-IBM בגרמניה נערך מחקר, בזמן שהטמיעו שם תהליך ניהול הכולל שיטות תיכון המבוססות על הנדסת מערכות. מן המחקר עלה כי ככל שהפרויקט גדול יותר, תרומת הנדסת המערכות ליעילות הפיתוח הייתה גדולה יותר, מה שהביא לצמצום עלויות וקיצור לוחות זמנים של הפרויקט עד ל-40%.
ממצאים דומים נמצאו במחקר שנערך ב-NASA, בעת שנבדקו 32 תוכניות שונות על-ידי מחלקת הביקורת. התברר שתוכניות שנוהלו ללא, או בהשתתפות מועטה של הנדסת מערכות, חרגו בכ-140% בממוצע לעומת העלות המתוכננת שלהם. בתוכניות שהשקיעו כ-10% ממשאבי הפיתוח בהנדסת מערכות, החריגה הממוצעת בהם צומצמה עד כדי כ-30%.
"זו הבשורה אותה מביאים מהנדסי המערכות - מהנדסים מנוסים אשר ממונים על ביצועם של פרויקטים מורכבים מתוך ראיה מערכתית כוללת. הוכח שכאשר לא משתמשים בשיטות הנכונות, מקבלים תוצאות טובות יותר בעלויות נמוכות יותר וכן שליטה טובה יותר בלוחות הזמנים של הפרויקטים", אמר עוזי אוריון, נשיא האיגוד הישראלי להנדסת מערכות INCOSE IL. אוריון הוסיף כי "ככל שהמערכות ההנדסיות נעשות גדולות, מורכבות, דינמיות ורב תחומיות, כך הולך וגובר הצורך במהנדסים עם ניסיון מערכתי ובעלי יכולת ראיה מערכתית. מדובר במקצוע חדש יחסית שאף קיבל גושפנקא אקדמית במקומות רבים בעולם, ובארץ, בלימודי תואר שני בטכניון בחיפה".
בכינוס הנדסת המערכות שיערך בתאריכים 5-3 במרץ 2009, שסיסמתו "תיכון מערכתי ליתרון תחרותי", מתוכנן מושב מיוחד לעיסוק בעלויות התיכון המערכתי. בנוסף, יועלו בכינוס נושאים רבים בהנדסת מערכות, במטרה ללמוד מהניסיון הרב שנצבר אצל מהנדסי המערכות בחברות השונות.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
מיקרוסופט דחתה את תאריך הסיום שנקבע להורדת גרסת הביטא הראשונה ל-Windows 7 ותאפשר למשתמשים מעוניינים להוריד אותה גם בשבועיים הקרובים    מה הסיבה לכך?
אלעזר לוין
בינואר 2007 החליט הדירקטוריון לשנות לרעה את תנאי העסקתו של המנכ"ל יהלי שפי - אך לא פירסם את ההחלטה    יקבל מענק פרישה של 5 מיליון שקל
עופר וולפסון
כך על-פי הדירוג השנתי של "100 המקומות שהכי טוב לעבוד עבורם" של מגזין פורצ'ן    גוגל, שזכתה במקום הראשון בשנתיים האחרונות, הידרדרה למקום הרביעי
אלעזר לוין
תשלם 32.5 מיליון שקל - יותר מהשווי למימוש מהיר    התמורה מיועדת לפרעון אג"ח ב-31.7 מיליון שקל    מעריב ימשיך לפעול בבניין שנתיים עד ארבע שנים    העסקה תבוטל אם יימצא קונה במחיר גבוה יותר    קונה הציע 48 מיליון שקל, אך חזר בו
עופר וולפסון
טענתם: תיגרם פגיעה משמעותית ביכולת השליטה וההשפעה של בעלי המניות על-פי תזכיר החוק הנוכחי    "התקנות מובילות לכך שבמקרים מסוימים ההחלטות מתקבלות על-ידי המיעוט ולא על-ידי הרוב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il