X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ישראמקו מוסיפה 7% לאחר שהודיעה על כוונה לבצע 2 קידוחים המשתתפים בכנס דאבוס דנים ברעיון לקדם הקמת "בנק רע" בבעלות ממשלתית שירכוש נכסים רעילים
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: לע"מ]

הבורסת תל אביב פותחת את יום המסחר הראשון השבוע בירידות שערים: מדד ת"א 25 מאבד 1.7%; מדד תל אביב 100 מאבד שיעור דומה. מחזורי המסחר מסתכמים ב-350 מיליון שקל בפתיחה.
בנק ישראל שוקל להתחיל ולרכוש איגרות חוב ממשלתיות במטרה להוריד את הריבית ארוכת הטווח במשק. בחודשים האחרונים מוריד הבנק שוב את הריבית במשק, אולם הורדה זו אינה מתורגמת לירידה בריבית שמשלמים משקי הבית והעסקים.
נתוני התוצר המקומי הגולמי בארה"ב, שהיו גרועים פחות מהציפיות המוקדמות, לא סייעו לאווירה החיובית בוול סטריט והמסחר ביום שישי, שנפתח בעליות, ננעל במגמה שלילית: נאסד"ק נחלש ב-2.1% לרמה של 1,476 נקודות. דאו ג’ונס השיל 1.8% לרמה של 8,000 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-2.3% לרמה של 825 נקודות.
בסיכום חודש ינואר, נפל מדד דאו ג'ונס ב-8.8% ומדד S&P 500 צנח ב-8.6%. מאז 1897, ב-72.3% מהמקרים סיים מדד דאו ג'ונס את השנה באותו כיוון בו נע בינואר של אותה השנה. לעומת זאת, בישראל, הסתיים החודש הראשון של השנה עם תשואה חיובית, לראשונה מזה שבעה חודשים, כאשר מדד הפקיעה החודש היה גבוה בכ-5.3% לעומת זה שנרשם בדצמבר.
החוזים על הנפט הגולמי למסירה במארס נסגרו במחיר של 41.68 דולר לחבית, עלייה של 0.6% או 24 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. בסיכום חודשי נפל מחיר הנפט בינואר ב-14%, בהמשך לנפילה של 54% בשנת 2008.
עיני העולם ממשיכות להיות נשואות לכנס הכלכלי הנערך בדאבוס שבשווייץ. פרופ' קנט "קן" רוגוף מאוניברסיטת הרווארד הציג את חומרת משבר האשראי כשאמר כי "חוץ מהחברות הגדולות ביותר, כמעט אף אחד לא יכול לקבל אשראי - אפילו מדינות מסדר גודל מסוים ומטה לא יכולות לקבל אשראי".
אחת התוכניות המדוברות ביותר בכנס דאבוס היא יצירת "בנק רע" (Bad Banks) בבעלות ממשלתית שאליו יעבירו הבנקים את הנכסים הרעילים שצברו במאזנים. מהלך שכזה ינכה את הבנקים ויאפשר להם לפעול ללא הגיבנת שצברו בשנים האחרונות. לעומת זאת, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, מעוניינת לקדם תכנית להקמת מועצה כלכלית של האו"ם - בדומה למועצת הביטחון - אשר תהיה אחראית על שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הכלכלה.
נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר אתמול בנאום הרדיו השבועי שלו כי בקרוב תיחשף תוכנית חדשה להחייאת מערכת הפיננסים בארה"ב, שתשחרר את הסתימה בשוקי האשראי ותוריד את שיעורי המשכנתאות, והתחייב כי מנהלי החברות לא יוכלו לשאוב את הכסף המיועד לשיפור מצב הכלכלה.
מדד מניות הנדל"ן מוביל את הירידות כשהוא מאבד 3.1% בהובלת אלוני חץ וכלכלית ירושלים.
טבע קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) להשיק את הגירסה הגנרית לתרופת הריספרדל במינון של 1 מ"ג. טבע תוכל לשווק את התרופה באופן בלעדי לתקופה של 180 יום. מכירות התרופה המקורית בארה"ב במינון הזה הסתכמו ב-78 מיליון דולר במהלך 12 החודשים שהסתיימו ב-30 לספטמבר 2008.
דלק נדל"ן מעוניינת למחוק את החברה הנכדה DGRE ממסחר בבורסת AIM הלונדונית. דלק נדל"ן מציעה לרכוש את יתרת מניות DGRE שבידי הציבור במחיר של 50 פני למניה, כלומר פרמיה של 15% על מחיר המניה. מדובר בתמורה כוללת של 115 מיליון שקל. מאז הונפקה DGRE לפני פחות משנתיים, איבדה המניה כ-80%.
חברת המ-לט שבשליטת (46%) דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי ובשליטת האחים דן ושמואל טופז (16.45% ביחד) תעבור לעבוד במתכונת של ארבעה ימי עבודה בלבד "לאור המצב הכלכלי העולמי, ועל מנת להתאים את רמת ההוצאות לירידה בביקושים".
הגילוי של כמויות הגז הטבעי מול חופי חיפה בקידוח "תמר 1" מעודד את החברות השותפות בתגלית להמשיך ולחפש עוד מצבורים. היום מודיעות החברות השותפות בקידוחים, ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים, כי יבצעו שני קידוחים נוספים בשטחי הרשיונות שלהם.

תאריך:  01/02/2009   |   עודכן:  01/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
יוסי אביב מונה לתפקיד    ינהל ויוביל את עסקי הקבוצה, שעד-כה נוהלה בפועל על-ידי אבי מלכה    אביב: אתווה מדיניות ניהולית ושיווקית שתתמקד בחיזוק חוויית הקנייה
איציק וולף
ארגון אג'נדה פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית בדרישה לפסול את תשדיר הבחירות של מפלגת ישראל ביתנו בשל גזענות ושלילת הלגיטימיות של אזרחות המיעוט הערבי בישראל
עופר וולפסון
היקף ההתפלה הצפוי של המתקן - 100 מיליון קוב בשנה    יוקם בשיטת BOT    המכרז כולל אופציה להכנסת הגרם הזוכה בחברת הפרויקט ובחברת התפעול שלו בשיעור של עד 40%
ראובן לייב
המבוגרים מעדיפים את הפסטה והצעירים את הצ'יפס
עופר וולפסון
כך נכתב על אברהם ביגר, יו"ר ומנכ"ל מכשתים אגן במגזין הכימיה הבינלאומי    ביגר הוא הישראלי היחיד ברשימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il