X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טבע מתכננת לסגור מפעל בפלורידה ולפטר 300 מעובדי המפעל עד סוף 2010
▪  ▪  ▪
פסימיות בקרב המשקיעים [צילום: AP]

יום המסחר בוול סטריט ייפתח על-רקע חוסר שביעות רצונם של המשקיעים מדחיית תוכנית התמריצים שמוביל ברק אובמה. החוזים העתידיים מורים על ירידות של עד 1% עם פתיחת המסחר.
אתמול הסתיים המסחר בוול סטריט ביציבות: דאו ג’ונס ירד ב-0.1% ל-8,271 נקודות, נאסד"ק ננעל ביציבות ברמה של 1,591 נקודות ו-S&P 500 עלה ב-0.1% ל-869 נקודות. בשוק הסולידי, רשמו איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים עליות של 0.05% והתשואה עליהן ירדה ל-3.027%.
נשיא ארה"ב ברק אובמה הסביר לעם האמריקני אתמול את הצורך בתוכנית התמריצים בשווי כ-800 מיליארד דולר, כדי לעודד את הכלכלה. אובמה אמר, במסיבת העיתונאים הראשונה שהוא מנהל מהחדר המזרחי בבית הלבן, כי אם הממשל האמריקני לא יפעל "יכול הדבר להפוך את המשבר לקטסטרופה".
"תוכנית התמריצים אינה מושלמת", אמר אובמה בנאום בן 8 דקות לפני שענה לשאלות כתבים, והוסיף: "אין תוכנית מושלמת. אני לא יכול להגיד לכם בביטחון מוחלט שהכל בתוכנית הזאת יעבוד ממש כמו שאנו מצפים, אבל אני יכול להגיד בביטחון מוחלט שחוסר פעולה יעמיק את המשבר". הסנאט האמריקני התקרב אתמול לאישור תוכנית התמריצים של הנשיא ברק אובמה לעידוד הכלכלה באמצעות השקעות ממשלתיות והקלות מס. הצבעה על התוכנית - ששווייה עומד על 838 מיליארד דולר - תתבצע מאוחר יותר היום.
כלכלת ארה"ב צפויה לחזור לצמיחה במחצית השנייה של שנת 2009, אבל הצמיחה תהיה איטית ממה שכלכלנים העריכו בתחילה, בעקבות הידוק החגורה של צרכני ארה"ב. כך עולה מסקר הכלכלנים "בלו צ'יפ".
פאני מיי ופרדי מאק, ענקיות המשכנתאות אשר הולאמו על-ידי ממשלת ארה"ב, עלולות להזדקק לסיוע כספי של עוד 200 מיליארד דולר אם ימשיך שוק הדיור להידרדר. כך העריך מנהל רשות הדיור הפדרלית (FHFA) ג'יימס לוקהארט. פאני מיי ופרדי מאק הן חברות המשכנתאות הגדולות בארה"ב, ולהן תיק משכנתאות וערבונות בשווי 5.2 טריליון דולר, מתוך שוק המשכנתאות בשווי 12 טריליון דולר בארה"ב. הממשל התחייב להשקיע 100 מיליארד דולר בכל אחת מהחברות אם יהיה צורך בכך. עד כה פרדי מאק קיבלה סיוע בשווי 13.8 מיליארד דולר והודיעה כי תזדקק לעוד 35 מיליארד דולר עד לסוף החודש. פאני מיי קיבלה סיוע של 16 מיליארד דולר.
בנק UBS, הבנק הגדול בשווייץ, דיווח על הפסד של 8.1 מיליארד פרנק שווייצי (6.9 מיליארד דולר), לאחר שביצע מחיקות הקשורות להפסדים בשל מחנק האשראי. ההפסד מגיע לעומת הפסד של 13 מיליארד פרנק ברבעון המקביל ב-2007. עבור 2008 כולה רשם בנק UBS הפסד של 19.7 מיליארד פרנק שווייצי. כמו-כן, הודיע UBS כי יקצץ עוד 1,600 משרות מחטיבת בנקאות ההשקעות, בנוסף לקיצוץ שעליו הודיע לפני פרסום תוצאותיו הרבעוניות.
טבע מתכננת לסגור מפעל בפלורידה ולפטר 300 מעובדי המפעל עד סוף 2010. בתוך כך, החברה הגישה בקשה לאשר את השיווק של גירסה גנרית לתרופה Fosrenol שפותחה על-ידי חברת Shire, שנמכרה בארה"ב לפי קצב שנתי של 100 מיליון דולר.
מטאלניק, ספקית הפתרונות לתקשורת בפס רחב, נחלשה אתמול ב-25% לאחר שדיווחה כי הצליחה אומנם להכפיל את ההכנסות ברבעון הרביעי ל-3 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, אך בשורה התחתונה ממשיכה החברה להפסיד. עם סיום הרבעון רשמה מטאלינק הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, או 6 סנט למניה - נמוך משמעותית מהפסד של 8.5 מיליון דולר שרשמה ברבעון במקביל ב-2007, אך לא מעודד עבור החברה - שמשוועת למזומנים.

תאריך:  10/02/2009   |   עודכן:  10/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פסימיות - תוכנית התמריצים נדחתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בנאום לרגל יום השנה ה-30 למהפיכה האיסלאמית, הגיב נשיא אירן בחיוב לדבריו הפייסניים של אובמה, והציע שיחות תוך "כבוד הדדי ואווירה הוגנת"
נמרוד הלפרן
עם מחזורי מסחר נמוכים: החוזים בבורסת אינטרייד מורים כי לנתניהו סיכוי של 75.1%להיות רה"מ - ללבני 18%
מערכת אתר ספורט 5
ברצלונה זכתה באליפות הראשונה, סארה מוביל את דירוג מלכי השערים ועוד
עופר וולפסון
אחד מהעדים העיקריים בפרשת השחיתות כנגד אולמרט מוצא עצמו מסובך גם במקרה אחר, בו הוא חשוד כי תקף את רופא השיניים שלו, שהוא גם חברו מזה 45 שנים
משה ריינפלד
נשיא צרפת מציע לעירק סיוע כלכלי    פצצה שהוצמדה למכוניתו של של סגן נשיא עירק התפוצצה במרכז בגדד וגרמה לפציעתם של שלושה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il