X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דאו ג'ונס מאבד 1.8% נאסד"ק נחלש ב-1.2% טבע מוסיפה 0.4% צורן מאבדת 4.5% טאואר עולה ב-1.6%
▪  ▪  ▪
הוול סטריט [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים על רקע נתוני מדד המחירים לצרכן. דאו ג'ונס נחלש ב-1.8% ל-7,330 נקודות, נאסד"ק מאבד 1.2% ל-1,425 נקודות ו-S&P 500 משיל 1.8% ל-765 נקודות.
בגזרת המקרו, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה ב-0.3% בינואר לעומת דצמבר 2008. העלייה במדד תאמה לציפיות האנליסטים. לעומת חודש ינואר 2008 נותר המדד ללא שינוי. שיעור האינפלציה של 0% שנרשם בינואר הוא הנמוך בארה"ב מאז 1955. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.2% בינואר לעומת דצמבר. אנליסטים חזו עלייה של 0.1% במדד. לעומת ינואר 2008 עלה מדד הליבה ב-1.7%.
החקירות במגזר הפיננסי נמשכות, כאשר קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, זומן לחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו, אשר חוקר אם הבנק האמריקאי הטעה את המשקיעים בנוגע לרכישת בנק מריל לינץ' - כך אמר מקורב לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג. בינואר זימן קואומו לחקירה את המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', ג'ון תיין, במסגרת בחינה של החלטתו המפוקפקת של בנק ההשקעות לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה.
בענף הרכב, יצרנית המכוניות סאאב הגישה בקשה להגנה מפני נושיה - שתאפשר לה לארגן עצמה מחדש - לאחר שג'נרל מוטורס (GM) האמריקאית הודיעה כי תנתק קשריה עם החברה השוודית בעקבות שני עשורים של הפסדים. סאאב ביקשה מבית המשפט בשוודיה להפריד את עצמה מ-GM ולהפנות את כל משאביה בחזרה לשוודיה, כך אמר מנכ"ל החברה יאן אקה ג'ונסון.
במניות הישראליות, רדוור המפתחת הפתרונות לניהול עומסים באתרי אינטרנט, רוכשת חטיבה של נורטל העוסקת באותו תחום. שווי העסקה מוערך על פי גורמים בשוק בעשרות מיליוני דולרים. נורטל עצמה קנתה עסקים אלו כחלק מרכישת אלטאון וובסיסטמס בשנת 2000 תמורת 7.8 מיליארד דולר.
אלדין עושה עוד צעד גדול בדרך למכירתה לקרן וקטור האמריקאית. מחזיקי המניות של אלדין אישרו באסיפת בעלי המניות שהתקיימה היום את העסקה למכירת החברה לקרן תמורת 160 מיליון דולר. כל מחזיק במניית אלדין יקבל 11.5 דולר בתוספת סכום כסף אשר ישולם במידה וקופת המזומנים של החברה תכיל נכון למועד סגירת העסקה יותר מ-12 מיליון דולר.
חברת דירוג האשראי מידרוג הציבה אופק דירוג שלילי לדירוג האג"ח של חברת אקספון. לחברה יש אג"ח בהיקף של 87.8 מיליון שקל בעל דירוג 3A, הנסחר בתשואה של 12.3%. אופק דירוג שלילי מעיד על אפשרות להורדת דירוג. מידרוג מסבירה את המהלך בעלייה ברמת הסיכון בה פועלת אקספון, הנובעת מהתחזקות המיתון בארה"ב והאיום שהוא מציב על עסקיה בעיקר מול המגזר העסקי. מידרוג מציינת כי הפעילות בארה"ב הינה פעילות הליבה של החברה.
מאבקי שליטה עוררו את המשקיעים בריטליקס בשבוע האחרון ומניית החברה זינקה בלמעלה מ-20%. לפני חודש הציעה קרן פימי של ישי דוידי הצעת רכש ל-10% ממניות החברה (כשהיא כבר בעלת השליטה העיקרית בה ומחזיקה ב-17% ממנה). ההצעה היתה במחיר של 6 דולרים למניה - מחיר הגבוה ב-6% ממחיר הסגירה של המניה ביום הקודם להצעה בנאסד"ק, אולם לפני מספר ימים הגישה קרן אמריקאית הצעה משלה לרכוש את כל מניות החברה, לפי מחיר של 8 דולרים למניה המשקף לחברה שווי של כ-160 מיליון דולר.

תאריך:  20/02/2009   |   עודכן:  20/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ירידות שערים על רקע מדד המחירים לצרכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
בנימין נתניהו קיבל מנשיא המדינה את כתב המינוי להרכבת ממשלה    קרא ללבני ולברק להצטרף לממשלתו    "בואו ונשלב ידיים בממשלת אחדות"
מחלקה ראשונה
קיבלת זימון לקורס או הודעת פסילת רישיון בגין עבירות שבוצעו בשנת 2005? קורסי החובה בנהיגה נכונה יבוצעו במועדם
אברהם (פריצי) פריד
סוללים כלכלה    ההפקה המדהימה של ערוץ 2    השעון מתקתק לפרקליטות    שודדי הדוחות    תאונה בחלל
איציק וולף
יו"ר הליכוד הצהיר בפני הנשיא כי מייד לאחר שתוטל עליו המשימה להרכיב את הממשלה יפנה לראשי קדימה להצטרף    ב-14:15 ההודעה הרשמית של הנשיא
סוכנויות הידיעות
מנכ"ל בנק אוף אמריקה זומן לחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק בפרשת הבונוסים למריל לינץ'    התובע הכללי בוחן בימים אלה מדוע הוקדמו תשלומי הבונוסים לבכירי מריל לינץ' לימים שלפני המיזוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il