X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד תל אביב 25 איבד 3.8% ומדד הבנקים צנח ב-5.5% מניית עשות זינקה ב-126% מדד הנדל"ן קרס ב-5.6%
▪  ▪  ▪
נכנעים למפולת [צילום: AP]

ירידות חדות נרשמו היום בבורסה של תל אביב, בדומה למגמה באירופה ובארה"ב בסוף השבוע, כשמניות הבנקים בולטות בירידות. מדד תל אביב 25 איבד 3.8% וננעל ברמה של 662.68 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-3.95 וננעל ברמה של 602.61 נקודות. מחזורי המסחר היו נמוכים והסתכמו ב-1.2 מיליארד שקלים.
בוול סטריט, מדד דאו ג'ונס נחלש ביום שישי ב-1.3% ל-7366 נקודות, נאסד"ק איבד 0.1% ל-1,441 נקודות ו-S&P 500 השיל 1.1% ל-770 נקודות. בסיכום שבועי, איבד דאו ג'ונס 6.2%, נאסד"ק ירד ב-6.1% ו-S&P 500 נחלש ב-6.9%.
נשיא המדינה, שמעון פרס, הטיל ביום שישי את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לאחר ש-65 חברי כנסת המליצו על-כך. כעת יחל נתניהו במו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. הנושא הדחוף העומד על סדר היום הכלכלי הוא אישור תקציב המדינה שכן ללא תקציב חדש לשנת 2009, ידיה של הממשלה כבולות והיא אינה יכולה לקדם פרויקטים חדשים.
ביום שני צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להכריז על גובה הריבית במשק וההערכות הן כי הריבית - שעומדת כיום על 1% - תרד ב-0.5%-0.25%. בשבוע האחרון החל בנק ישראל לרכוש איגרות חוב ממשלתיות במטרה להוריד את תשואות האיגרות המשמשות כבסיס לקביעת הריבית לטווח ארוך. בכך מקווים בבנק ישראל להוזיל את עלויות המימון עברו החברות.
המדד המשולב של בנק ישראל לבחינת מצב המשק ירד בחודש ינואר זה החודש השישי ברציפות. בבנק ישראל אומרים כי הירידה החדה במדד החודש והירידות בו בחודשים האחרונים מעידות על גלישת המשק למיתון, שסימנים ראשונים לו ניכרו בנתוני המדד המשולב החל מהרבעון האחרון של 2008.
גם בעולם שולטת הפסימיות: הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו-יורק, אשר צפה את משבר האשראי העולמי, העריך בסוף השבוע כי משבר האשראי והבנקאות בארה"ב עדיין רחוק מאוד מסיומו והוא רק מתקרב כעת למחצית דרכו. יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר פול וולקר, מיועציו הכלכליים הבכירים של נשיא ארה"ב ברק אובמה, אמר כי המשבר הכלכלי הנוכחי עשוי להיות חמור מהשפל הגדול של שנות ה-30, והמערכת הפיננסית לעולם לא תחזור למצב בו הייתה לפני תחילתו.
חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) העריכה כי משבר האשראי בארה"ב נמצא רק בשלביו הראשוניים ועשוי להחמיר בחודשים הקרובים, דבר שיוביל להשלכות חמורות עבור הכלכלה האמריקנית.
מניות הבנקים הגדולים, סיטי ובנק אוף אמריקה - הבנק הגדול בארה"ב - נפלו ביום שישי במסחר בוול סטריט לשפל של כשני עשורים על-רקע חששות כי התרחבות הפסדי הבנקים תחייב את הלאמתם - מהלך שיגרום לבעלי מניות הבנקים להפסיד את כל כספם. עם-זאת, הבית הלבן הודיע כי הוא תומך במערכת בנקאות הנמצאת בבעלות פרטית. זאת בעקבות דברים שאמר יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקני, כריסטופר דוד, לפיהם ייתכן שיהיה צורך להלאים בנקים לפרק זמן קצר כדי לסייע למגזר הבנקאי להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור ביותר זה 75 שנים.
ובאשר לישראל, בבנק לאומי מעריכים כי "בטווח הקצר צפוי תיקון לעליות שראינו לאחרונה, זאת בשל נתוני מקרו ומיקרו שליליים ולאור ירידות השערים בעולם. התאוששות צפויה רק לקראת הרבעון הרביעי של 2009. בנק הפועלים סבורים כי ריבוי האינדיקטורים השליליים בחודשים האחרונים, לצד הציפיות לצמיחה נמוכה ברבעונים הקרובים, צפויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות בישראל. הכלכלן מיכה אסטרחן מעריך כי כבר בימים אלה רואים סימני התאוששות בכלכלת ארה"ב אולם "התוכנית האווילית של ברק אובמה עלולה להחריב הכל". אסטרחן סבור כי "ברור לגמרי שהבנקים הישראלים לא יוכלו להתקיים בכוחות עצמם והממשלה תצטרך להציל אותם. השאלה היא האם הממשלה תציל אותם בזמן או שהיא תחכה עד שיהיה מאוחר מדי".
מדד מניות הבנקים צנח ב-5.5% בהובלת הבנקים הגדולים לאומי (-5.84%, 725.0), הפועלים (-6.73%, 735.0) ודיסקונט (-5.89%, 281.4). מדד מניות הנדל"ן - החברות הממונפות ביותר בבורסה - צונח ב-5.6% בהובלת אלוני חץ (-11.64%, 460.0), שיכון ובינוי (-9.2%, 313.0), כלכלית ירושלים (-5.79%, 1710.0) ואפריקה ישראל (-7.15%, 3361.0).
שבוע לאחר שהודיעה על עסקה בהיקף של עד 80 מיליון דולר שהזניקה את מנייתה במאות אחוזים, מודיעה היום עשות אשקלון (122.96%, 670.0) על עסקה נוספת בהיקף גדול. החברה נמצאת בשלב מתקדם של משא-ומתן עם משרד הביטחון לעסקה לייצור ומכירה של מערכות לרק"מ (רכב קרבי משוריין) בהיקף של כ-90 מיליון שקלים בשלב הראשון, עם כוונה להגדלה במשך כשלוש שנים - עד להיקף של 260 מיליון שקלים. מניית עשות הוסיפה מתחילת השנה 880%.
ירידות נרשמו גם במגזר הכימיה בהובלת כימיקלים לישראל (-4.52%, 3151.0) למרות עליות במניות חברות האשלג בחו"ל בסוף השבוע. מניית יצרנית האשלג הגדולה בעולם, פוטאש, הוסיפה 1.84%, מניית אגריום הוסיפה 2% ומניית מוזאיק עלתה ב-1.9%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  22/02/2009   |   עודכן:  22/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בורסת תל אביב נכנעה למפולת בעולם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מדובר בכ-50 תוכניות עבודה המיועדות למגוון רחב של מגזרים במשק המיועדות כולן להרחיב את שוק העבודה    ב-3 השנים האחרונות הושקעו כ-200 מלש"ח בפרויקטים אלו
איציק וולף
סקר חדש מגלה פערים גדולים מאוד בין יהודים חילוניים ליהודים דתיים ביחס לנצרות ולנוצרים    הסיבה המשוערת להבדל - הקביעה ההלכתית כי נצרות היא עבודה זרה
מחלקה ראשונה
עד כה כיהנה אתר כמנכ"ל החברה    בעקבות מינויה, החלה טלעד באיתור מנכ"ל חדש
עופר וולפסון
יסתכם ב-35 מיליארד ד'    פעילות הייצוא של מפעל אינטל והיחלשות השקל עשויות למתן במקצת את ההשפעה השלילית על היצואנים
יפעת גדות
האם החלומות הם חלון ל'אני' הלא מודע שלנו, או רק תוצרי לוואי חסרי משמעות של הפעילות העצבית הקשורה לשינה?    רוב האנשים נוטים להאמין כי החלומות שלהם מגלים אמיתות נסתרות על עצמם ועל העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il