X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אורלי וילנאי פספסה את הסיפור האמיתי בתחקיר על "גן אורנים", ובמקום זאת הגישה לנו מנת תחקיר משומשת שעברה חימום שני שמישהו יגיד לה שזה לא בריא
▪  ▪  ▪
ג'ני ואורלי. פספסו [צילום: יח"צ]

אורלי וילנאי יצאה לחפש אתונות ומצאה מלוכה. במקום תחקיר חבוט ומוכר על מפגעים תברואתיים במזון, קיבלה עלילת הפרק של סדרת התחקירים "שתולים" על "גן אורנים" תפנית דרמטית עם מעורבות לכאורה של גורמים מהעולם התחתון: לפי החשד, בתקיפתו של מנכ"ל קשת אבי ניר היו מעורבים גורמים מהשוק האפור, להם היה חייב יוחאי פלג, בעל "גן אורנים", כסף רב. הסיפור הסתבך כאשר לפני כחודשיים נמלט פלג מהארץ, כשהוא משאיר אחריו חובות של מיליונים. אם לא די בכך, תחקירנית התוכנית שנשלחה לחשוף את המחדלים התברואתיים של גן האירועים, הוטרדה מינית על-ידי אחד ממנהלי המקום, אשר ניסה לנשק אותה במשרדו לאחר שנעל את הדלת.
לאור כל אלה נראה המושא המקורי של התחקיר חיוור ולא מעניין. עוד הפעם קוליפורמים? עוד מזון שאינו ראוי למאכל אדם? היה עדיף לווילנאי להשאיר את אותן עוולות קולינריות לרפי גינת, שעשה קריירה מחשיפתן. במקומה, הייתי חושש יותר לפלוש לתחומו מאשר מכל גובה בשוק האפור.
בניגוד לפרק הקודם, הבחירה לבנות את התחקיר כעלילת מתח בסגנון "משימה בלתי אפשרית" נראית מלאכותית. כך, גם כאשר ג'ני התחקירנית נפגשת עם וילנאי, הסצנה מצולמת במצלמה נסתרת, למרות שאין לדבר שום הצדקה. ההקלטה של וילנאי שמטילה על ג'ני את המשימה (if she choose to accept it) נשמעת אחרי שווילנאי בעצמה טרחה להסביר לנו מה מוטל על ג'ני, ואינה תורמת דבר. גם העד המומחה מיותר: האם אנו באמת זקוקים לשף מקצועי כדי שיסביר לנו שאסור להקפיא שוב בשר שהופשר?
אך תחושת ההחמצה נובעת מכך שברגע מסוים נתקלת וילנאי במה שאמור להיות המושא האמיתי של התחקיר, אך מניחה לו לחלוף מבלי להתעכב עליו. זהו הרגע שבו זאב פיש, מפקח ארצי מטעם משרד הבריאות, מספר לה כי המשרד מפעיל 70-60 פקחים שאמורים לבדוק יותר מ-20 אלף בתי עסק ברחבי הארץ. זהו הסיפור האמיתי, והוא חוזר על עצמו באכיפת תקנות איכות הסביבה במפעלים מזהמים, אכיפת תקנות העבודה בעסקים שפוגעים בזכויות עובדיהם, וכמעט בכל תחום שבו האזרח פשוט מצפה כי נציגי השלטון ימלאו את תפקידם.
תחושה זו מתחזקת כאשר מסתבר שבדיקת הפתע של המפקח התברואתי, שהייתה אמורה להיערך ללא התראה מוקדמת, הייתה ידועה למנהלי המקום יום קודם לכן והם התכוננו אליה בהתאם. המסקנה היחידה היא שמישהו במשרד הבריאות משמש מודיע לבתי עסק כדוגמת גן אורנים, בודאי תמורת סכום כסף נאה. וילנאי אומנם מתעמתת עם המפקח של משרד הבריאות, אך לא מקדישה לנושא יותר מרגע קצר.
כך מסתיימת התוכנית בקול ענות חלושה, כשווילנאי מנסה לשדל ללא הואיל את מנהל המקום לענות על שאלותיה בזמן שהיא צובאת על השערים הנעולים של הגן, סצנה שהפכה למעין מוסכמה טלוויזיונית של עולם תוכניות התחקירים. כן, נראה שכפי שהבין גם שאול מאוחר מדי - לא מספיק למצוא מלוכה, צריך גם לדעת מה לעשות איתה.

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  03/03/2009   |   עודכן:  03/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתולים: וילנאי פספסה את הסיפור האמיתי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יופי של טור! יופי של ניתוח!
אירית כפר סבא  |  3/03/09 15:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
בית המשפט גזר מאסר על תנאי והתחייבות כספית על הזמרת עדנה לב שהורשעה בתקיפת שוטרים ובהטרדת חבר לשעבר    השופט: לב הייתה במשבר נפשי    ועוד, החשיפה לתקשורת הקלה בעונשה
גלית יצחק
גורן תככב בקטלוג של המשביר לצרכן    בקטלוג ישולבו מתכונים למנות אחרונות ומתוקים כשרים לפסח    צילום: דן לב
איציק וולף
מזכירת המדינה האמריקנית בביקור ראשון בישראל במסגרת תפקידה    נפגשה עם נשיא המדינה והביעה תמיכה לא מסוייגת בישראל    "על ירי הרקטות להיפסק"
אלעזר לוין
ד"ש השקעות נבחרה כבית ההשקעות הטוב ביותר
אלעזר לוין
המומחה הפיננסי יואב להמן, מצביע על הסיכונים והבעיות בכניסת הבנקים ליעוץ פנסיוני, אך מבטיח שהם יעשו זאת "במלוא העוצמה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il