מחקר חדש של חברת המחקר נילסן (Nielsen) מצא כי הרשתות החברתיות הפכו השנה לראשונה לפופולריות יותר מהאימייל. המחקר סקר תשעה שווקים בעולם ודירג את מגוון הפעילויות המקוונות ברשת לפי מידת פופולריותם. הפעילויות השונות חולקו לקטגוריות. ביניהן: רשתות חברתיות, מנועי חיפוש, אימיילים ופורטלים.
קטגוריית הרשתות החברתיות, על-פי המחקר של נילסן, עלתה לראשונה למקום הרביעי ברשימת הפעילויות הפופולריות ביותר ברשת, ועקפה את קטגוריית האימיילים. במקום הראשון, עדיין נמצאת קטגוריית מנועי החיפוש באינטרנט, כפי שנמצא גם במחקר המקביל שערכה החברה אשתקד. במקום השני נמצאת קטגוריות אתרי הפורטלים ובמקום השלישי תוכנות ה-PC.
השימוש ברשתות החברתיות גדל במהירות כל הזמן, בקצב של פי שניים מקצב מהגידול של כל הקטגוריות האחרות ופי שלוש מקצב הגידול בשימוש באינטרנט בכלל. המחקר מגלה כי 67% מכלל הגולשים משתמשים כיום ברשתות חברתיות מדי חודש. הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם, על-פי נילסן, היא פייסבוק. כ-30% מכלל הגולשים ברשת משתמשים בפייסבוק מדי חודש.
חשוב לציין כי יש למגמה הזו השפעות רבות ומשמעותיות, הן מבחינה תרבותית וחברתית והן מבחינה כלכלית. כך למשל, ניתן לראות כיום הקצאה הולכת וגוברת של יותר ויותר מתקציבי השיווק בארגונים לפרסום ברשתות חברתיות. מי שיידע לנצל כראוי את מגמה זו יוכל להרוויח.