X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גדי להב צפה בפרק של הישרדות אתמול, וחושב שנקמה יש להגיש קרה, אך דמם של המתמודדים רותח: הם ממהרים לנקום באפרת, ומפספסים את כל השאר
▪  ▪  ▪
אפרת. על המוקד [צילום: גיא קרן, עכבר העיר]

תענוג היה להביט באפרת בזמן הקראת תוצאות ההצבעה. איך התדהמה השתלטה על פניה צעד צעד, בכל פעם ששמה עלה מהסלסלה. איך החווירו לחייה. איך כבו עיניה. איך נשמטה לסתה עד שכמעט נזלה על הרצפה. איך היא עוטה אט אט הבעת "וואי איך לא ראיתי את זה בא" מושלמת. ואפרת באמת לא ראתה את זה בא. היא לא הבינה שהיא עלתה על מוקש אפילו כשהוא התפוצץ באוזניה. וזה בדיוק מה שאתה רוצה לראות ב"הישרדות" - את סימני האצבעות על לחיו של מישהו מיד אחרי שהוא חוטף סטירה, במיוחד אם זה מישהו שלא אכפת לך שהוא חוטף אחת.
בשבוע שעבר אמרנו שמי שיזכה ליתרון הוא זה שיידע להשתמש בחולשותיהם של אחרים. וזה בדיוק מה שקרה בפרק הזה, ולא סתם: הגיבור של הפרק לא השתמש בחולשה של אדם אחד - אלא בזו של שני אנשים. ולחשוב שהוא רק הצטרף לתוכנית בפרק הזה מבלי באמת להופיע בו. האיש הזה הוא כמובן גבי, "הבן זוג של נטע-לי".
חישבו רגע כמה תחכום יש במהלך שלו: לשלוח לנטע-לי תמונה שלו, כזו שבכוונה הוא נראה בה לא משהו, עם כרס ולוק של "סבא של צביקה פיק", כדי ללחוץ לאפרת בול על הנקודה הנכונה, זו שבין הקנאה לרוע הלב, עד שהיא תשפריץ את כל הרשעות שלה על נטע-לי - מה שיקפיץ אצל הבלונדה מיד את יצר הנקם. ונטע-לי היא בחורה יצרית. ראינו איך היא טורפת דגים כשהיא רעבה. והרי ברור שגבי עומד מאחורי המהלך הזה, פשוט כי אין שום מועמד אחר מלבדו. אופיר, אריק, גיא, עידן - לאף אחד מהם לא הייתה יד בדבר. כל המושכים בחוטים מטעם עצמם - החוטים מושכים בהם, והם מתגלגלים עם המשחק הזה כאילו פיתח חיים משל עצמו.
ארבעת הבוחשים, אם-כן, הגיעו למצב בלי שאף אחד תיכנן אותו. השאלה היא האם הם יתכננו טוב יותר את הצעד הבא. בהישרדות, ודאי במצב הזה, לא די בניתוח אנליטי. יותר מדי משתנים לא ידועים משפיעים על המשוואה: חסינות, פסלון חסינות מוסתר, זכות וטו והפתעות של ההפקה. אבל המשתנה המורכב מכל הוא המניע של המתמודדים האחרים. והוא רחוק מלהיות רציונלי. לכן המפתח הוא לשלוט ביצר שלך - וביצרם של האחרים.
המצב כרגע נזיל לחלוטין. שתי שלישיות יש בשבט: לעידן יש בונקר עם איגור ויואב. הם ידיחו את עצמם לפני שידיחו אותו. גיא במצב דומה עם איתי, וגם עם אריק, שלא יכול להרשות לעצמו לבחוש עוד. בתווך ארבע חוליות מתנדנדות. כל אחת מופעלת בצורה אחרת. הדרך ללבה של מירית היא הקניית תחושת ביטחון. אפס חרטה. גיא כרגע מוביל אצלה, אבל עידן יכול להפוך שם את התמונה. אופיר, האסטרטג הדגול, נותר ללא ברית. מצד אחד, כולם צריכים אותו. מצד שני - במי שלא יבחר, הוא יהיה הראשון שיעוף.
אנסטסיה ונטע-לי נראות כלשון המאזניים. לכאורה, הן יכולות לנווט את המשחק לאן שירצו. אבל כמו שראינו בפרק הזה, הן מופעלות בקלות מדהימה דרך הדימוי העצמי. חנופה לא תעבוד עליהן - אבל עלבון יגרום להן להתהפך על כל אחד. גם אחת על השניה. עובדה - לא הפריע להן שההדחה של אפרת מחסלת שתי בריתות שהיו להן, ודופקת בעיקר אותן. לא הפריע להן כי הן פשוט לא ראו את זה. דבר אחד בלבד עמד לנגד עיניהן: נקמה.
"עין תחת עין - עד שכל העולם יהיה עיוור".
מהטמה גנדי

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  15/03/2009   |   עודכן:  15/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל מעוז
הבנקים טיפסו ב-6%    מנהל חדר מסחר: "השבוע שעבר היה שבוע של מפנה בשווקים"    מניית בנק לאומי זינקה ב-6.3%
איציק וולף, עידן יוסף
הכנסת מפרסמת רשימת ההוצאות של הח"כים אשתקד    חלק מכספי המיסים שימשו לעריכת סקרים לליברמן וללבני    מי הוציא 14.5 אלף על נאומים?
יפעת גדות
נשים שאכלו את כמות הפטריות הטריות הרבה ביותר - 10 גרם או יותר ביום - היו בסבירות נמוכה בשני שליש לפתח סרטן שד לעומת אלו שלא אכלו פטריות    נשים שאכלו פטריות ושתו גם תה ירוק בכל יום היו בסיכון של 11%-18% בלבד לפתח סרטן שד לעומת אלו שלא אכלו פטריות ולא שתו תה ירוק
יפעת גדות
בדיקות שערכו לחולדות הראו כי אלו שסבלו ממחסור במלח נרתעו מפעילויות מהן נהנו באופן נורמלי - סימן לדיכאון    יש לזכור כי כמות רבה מדי ועלייה בלחץ הדם קשורות לעלייה בסיכון לשבץ ולהתקפי לב
יפעת גדות
במסגרת מחקר: אנשים שהיו פגיעים להתקפי לב, היו בסבירות גבוהה פי 3.2 לסבול מהתקף לב אם היו בפקקים שעה לפני ההתקף    האשמים - צינורות הפליטה והזיהום ממכוניות אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il