X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כי"ל מוסיפה 4% בזק נחלשת ב-0.7% לאחר פרסום דוחותיה כלכלית ירושלים קופצת ב-6.2% מדד מניות הבנקים מוסיף 1.8% בהובלת פועלים ולאומי
▪  ▪  ▪
אופטימיות בת"א [צילום: לע"מ]

יום המסחר השלישי השבוע בבורסה של תל אביב נפתח על-רקע הורדת הריבית אתמול ב-0.25% לשפל חסר תקדים של 0.5%, ועל-רקע המשך פרסום הדוחות השנתיים. האופטימיות האמריקנית, בעקבות תוכנית החילוץ החדשה, נותנת את אותותיה גם במהלך המסחר בתל אביב.
בשעה זו מתנהל המסחר במגמה חיובית: תל אביב 25 מוסיף 1% ותל אביב 100 עולה ב-0.8%. מדד מניות הבנקים מתחזק ב-1.8% ומשלים זינוק של 14% בשבוע האחרון. מחזור המסחר מסתכם ב-600 מיליון שקלים בשעה זו.
המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות חדות על-רקע תוכנית החילוץ החדשה שהציג שר האוצר האמריקני, טימותי גייטנר, ובהובלת המגזר הפיננסי. דאו ג'ונס טיפס ב-6.8% ל-7776 נקודות, נאסד"ק הוסיף 6.8% ל-1556 נקודות ו-S&P 500 התחזק ב-7.1% ל-823 נקודות.
אתמול הוריד בנק ישראל את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 0.5% - הרמה הנמוכה אי פעם. זוהי הורדת הריבית השמינית ברציפות שביצע הבנק מאז חודש ספטמבר 2008, אז עמדה ריבית בנק ישראל על 4.25%.
בהודעת בנק ישראל לא נרמז על המהלכים הבאים שהבנק מתכוון לבצע, אך בעקבות הכרזותיו בעבר ניתן להסיק שרמת הריבית הנוכחית מהווה כנראה תחתית, ומכאן ואילך הבנק יבצע הרחבה מוניטרית (הגדלת כמות הכסף במשק) באמצעים אחרים. אמצעים אלו כוללים רכישות של נכסים (למשל מט"ח ואג"ח ממשלתיות), אשר הבנק מבצע כבר עכשיו, אך בניגוד לעבר הוא לא יספוג את מלוא הכסף שהוא מזרים לשוק באמצעות הנפקת מק"מ. כך אמר ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ד"ר מיכאל שראל.
הכנסות בזק (0.29%, 649.9) לרבעון הרביעי עמדו על 1.348 מיליארד שקלים, ירידה של של 7%. הרווח התפעולי הרבעוני של החברה עמד על 257 מיליון שקלים, אך בגלל סיווג חדש של ההכנסות בחברה לא ניתן להשוות את הנתון לשנה הקודמת. החברה הקווית אינה מדווחת על רווח נקי.
מניית כור (-0.31%, 6380.0) מגיבה הבוקר לזינוק של 14% במניית קרדיט סוויס אמש במהלך המסחר בוול סטריט - והחברה חוזרת להיות מורווחת על השקעתה במניית הבנק השוויצי.
מכתשים אגן (3.21%, 1641.0) הצליחה לגייס 1.1 מיליארד שקלים בהנפקת אג"ח למוסדיים. החברה צפויה להנפיק איגרות חוב בהיקף של 150 מיליון שקלים לציבור ביום רביעי או חמישי כך שההיקף הכולל של ההנפקה יגיע ל 1.2 מיליארד שקלים תמורת ההנפקה תשמש את מכתשים להחליף אשראי בנקאי דולרי לזמן קצר בריבית של 2.8% נכון לסוף 2008.
חברת האחזקות כלל תעשיות (-3.62%, 933.1), שבשליטת (60.5%) אי.די.בי פיתוח סיימה את 2008 עם ירידה של 96% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם ב-26 מיליון שקלים בלבד.כלל תעשיות מסיימת את הרבעון הרביעי של 2008 ללא רווח או הפסד וזאת לעומת רווח נקי של ארבעה מיליון שקלים שהציגה החברה ברבעון הרביעי של 2007. הרווח לבעלי המניות של החברה הסתכם ברבעון הרביעי בשלושה מיליון שקלים לעומת הפסד של שלושה מיליון שקלים לבעלי זכויות המיעוט.
סאני (0.01%, 960.8), שבשליטת אילן בן דב, רושמת זינוק ברווח לרבעון הרביעי ל-55 מיליון שקלים לעומת כ-21 מיליון שקלים ברבעון המקביל. עיקר העלייה נרשמה בעקבות רווח מפעולות שהופסקו בהיקף של כ-31 מיליון שקלים. את 2008 סיימה החברה עם רווח של 92.7 מיליון שקלים לעומת 46.6 מיליון שקלים ב-2007.
באיחור מסוים לאחר שמרבית המשקיעים כבר הדירו מזמן את רגליהם מהאג"ח המסוכנות של אפריקה ישראל (-1.48%, 3326.0) של לבייב, ממשיכות חברות הדירוג להוריד את דירוג האג"ח של אפריקה ישראל. כך מידרוג עידכנה כלפי מטה בדרגה אחת נוספת את דירוג סדרות האג"ח של אפריקה בהיקף של כ-7.1 מיליארד שקלים, מרמה של A3 ל-Baa1, עם אופק דירוג שלילי, כלומר תיתכן הורדת דירוג נוספת.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אופטימיות בבורסה: ת"א 25 מתחזק ב-1%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
כך עולה מנתוני משרד הבריאות לרגל יום השחפת העולמי שמצוין היום    משרד הבריאות: "כל הפסקה או אי-השלמת הטיפול המלא, עלולים לגרום לחידוש המחלה ולהמשך הפצת חיידקי השחפת"
אלון רוזנבלום
השחקנית פליסיטי הופמן, המוכרת בעיקר כלינט סקאבו מ"עקרות בית נואשות", מקפידה לשמר גם את הקריירה הקולנועית שלה    בימים אלו מתחילה לעבוד על סרט חדש בבימויו של מייקל וורת'
חן חדד
השבוע, בחדשות הטלוויזיה: בר רפאלי מראיינת את ג'סטין טימברלייק, יוצר "הסופרנוס" חוזר, וגם הנורא מכל: כל הספוילרים לדמויות שמתות בסוף העונה
מערכת PCאון
ע"פ IOActive, בסמרט-גרידס (smart grids), אשר אמורים לנהל את החשמל ברשתות מחשבים, נמצאה פגיעות, דרך התשתית האלחוטית, בה יכולים הפורצים להשתלט עליהם - וכך על הרשת, ולכבות את החשמל בערים שלמות
אמיתי זיו
משרדי התקשורת והאוצר ינסחו מכרז חדש עם תנאים מקלים    המכרז נכשל כי לא הוגשה אף הצעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il