X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כנגד כל הסיכויים והציפיות, "סטאר טרק" החדש הוא אופרת חלל קצבית, מהוקצעת ומפעימה. מי צריך את ג'ורג' לוקאס כשיש את ג'יי ג'יי אברמס?
▪  ▪  ▪
סטאר טרק. טוב שבאתם הביתה

חודש לפני עלייתו לאקרנים ברחבי הגלקסיה, יצא "סטאר טרק" - הניסיון הנועז של ג'יי ג'יי אברמס ("משימה בלתי אפשרית 3", סדרת הטלוויזיה "אבודים") לברוא מחדש את סדרת המד"ב הותיקה והנערצת - לסיבוב השקה ברחבי כדור הארץ.
הסיבוב התחיל בסידני, אוסטרליה, בראשית החודש, והסתיים בלונדון, בשבוע שעבר. בין עצירות במוסקבה, פריז וברלין, מצאו הסרט (שיעלה בארץ ב-7 למאי), וכמה מכוכביו הזוטרים, את דרכם גם לאמסטרדם, לפרימיירה הולנדית חגיגית. לשמחתי, גם אני מצאתי את דרכי לשם.
אולי זה המקום להודות שאף פעם לא הייתי פריק גדול של "סטאר טרק" - לא של הסדרות, ולא של הסרטים. כלומר ראיתי אותם, ולפעמים גם נהניתי מהם, אבל תמיד הייתי הרבה יותר בקטע של הטרילוגיה המקורית של "מלחמת הכוכבים". גם אברמס מסתבר.
בראיונות שפיזר לאחרונה סיפר אברמס שמעולם לא היה מעריץ של סדרת הטלוויזיה המקורית (שנוצרה בשנות השישים בידי ג'ין רודנברי, ושהולידה אינספור סרטים, סדרות בת, ספרים, משחקי מחשב וכיו"ב). גם הוא היה מאלה שתמיד ראו ב"סטאר טרק" סוג של "מלחמת הכוכבים" לעניים. מאלה שתמיד חשבו שהאן סולו שם את קפטן קירק בכיס הקטן, שהמילניום פאלקון אוכלת את האנטרפרייז בלי מלח, ושבובה פט הרבה יותר מגניב מריקרדו מונטבלאן ב-"Star Trek II: The Wrath of Kahn".
מי שזקוק להוכחה נוספת לכך שאברמס מעריץ (או לפחות העריץ) את האדמה שג'ורג' לוקאס הולך עליה (או לפחות הלך עליה) מוזמן להידרש לפרק האחרון של "אבודים", ששודר בארצות הברית בשבוע שעבר (הפרק נקרא "Some Like it Hoth", על שם הכוכב המושלג מ"האימפריה מכה שנית", ומכיל מונולוג נרגש ומעט משומש שמוגש בידי הרלי, ושעוסק במעלות ובמגרעות של הטרילוגיה הקדושה).
אבל העדפות אישיות (ומוצדקות) אלה ממש לא הפריעו לאברמס במשימתו לחלץ את האנטרפרייז ממגרש הגרוטאות, ולהפוך אותה לרלוונטית שוב. להפך. הן רק סייעו לו להצליח. שכן כנגד כל הסיכויים והציפיות, "סטאר טרק" החדש הוא אופרת חלל קצבית, מהוקצעת ומפעימה. הוא סרט שברגעיו הטובים יותר ממזכיר את סדרת הסרטים המופלאה ההיא. הוא כל מה ש"אימת הפנטום" כל כך רצה להיות (וכל מה שאנחנו כל כך רצינו וקיווינו שיהיה). כן, "סטאר טרק" החדש הוא, לטעמי לפחות, הסרט הטוב בסדרת "סטאר טרק". ואין ספק שמדובר בסרט החלל הטוב ביותר מזה עשור לפחות.
אם לא די בכך, לא רק שמאוכזבי "אימת הפנטום" ייצאו מ"סטאר טרק" עם חוויה מתקנת, הרי שגם ה-Trekkies הפנאטים צפויים לבוא על סיפוקם. כי אברמס והכותבים שלו (רוברטו אורקי ואלכס קורצמן) לגמרי עושים להם כבוד.

תאריך:  26/04/2009   |   עודכן:  26/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סטאר טרק החדש: הסרט הכי טוב בסדרה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
נבחר מכוח הסעיף המחייב את הצבתו של שר משפטים לשעבר או יועץ משפטי לשעבר כאחד מחברי הוועדה
עידן יוסף
אושרה בקשת ראש הממשלה כי הוועדה המייעצת תסייע לא רק למועצה הלאומית לכלכלה אלא גם לו כשר לאסטרטגיה כלכלית    הממשלה גם אישרה כי מינוי היו"ר יתבצע על ידו
מחלקה ראשונה
המוסד לבירור עתירות קבע שלא להדיח את מזכ"ל העבודה עד שייבחר מרכז חדש    מקורבי ברק: הוועידה תכריז על עצמה כמרכז המפלגה ותדיח את כבל    בלשכת המפלגה אושרה בקשת ברק לדון בהדחת כבל
מערכת אתר ספורט 5
המדורג 1 בעולם ניצח את פרר 2:6, 5:7 וממשיך לשלוט על החימר
תומר לוי ומאיה חסון
בכרמל ובבירה נטען: הוקצו יציעים באופן שרירותי. שתי הגדולות קופחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il