X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיא של 35 אלף בני אדם יגיעו מחר לאסיפה השנתית של ברקשייר התאוויי לראשונה: מחצית מהשאלות לבעל השליטה בחברה, וורן באפט, יוצגו על-ידי עיתונאים כלכליים
▪  ▪  ▪
באפט. 35 אלף איש [צילום: AP]

מספר שיא של 35 אלף בני אדם צפויים להשתתף (יום שבת) באסיפה השנתית של בעלי מניות חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, שבשליטת המשקיע המיליארדר וורן באפט.
הרוחות באסיפה צפויה להיות עגומות יחסית לאווירת הקרנבל השוררת בדרך כלל באירוע שמתקיים מדי שנה בעיר אומהה שבמדינת נברסקה. בשנה שעברה הגיעו לאירוע 32 אלף בעלי מניות. האסיפה השנתית של בעלי מניות ברקשייר, הוכתרה על-ידי אתר CNN בתור פסטיבל וודסטוק הקפיטליסטי.
מתכונת שלב השאלות והתשובות באסיפה השנתית של ברקשייר - בו נדרשים באפט וסגן יו"ר ברקשייר, צ'רלי מונגר, לענות על שאלות המשקיעים - הוחלפה השנה, ומחצית מהשאלות יוצגו על-ידי שלושה עיתונאים, כאשר המחצית השנייה תבוא מהקהל. בעבר הגיעו כל השאלות מקהל בעלי המניות - מצב שהביא לכך שמספר רב של שאלות לא נגע לתחום העסקים, אלא למצב בריאותו של באפט, המאכלים האהובים עליו ואמונתו הדתית. בעקבות שינוי המתכונת, צפויים באפט ומונגר להתמודד השנה עם שאלות קשות יותר, הנוגעות לחשיפת ברקשייר לשוק הנגזרים, ולסוגיית יורשו העתידי של באפט.
לקראת האסיפה השנתית של בעלי המניות, קרא באפט למשקיעים לשלוח את שאלותיהם לשלושה העיתונאים: אנדרו רוס סורקין מ"ניו-יורק טיימס", קרול לומיס מפורצ'ן ובקי קוויק מ-CNBC.
שלשום הודיעה ברקשייר כי לא תפרסם את דוחותיה הכספיים לפני האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה - לראשונה זה ארבע שנים. דוברת החברה הוסיפה כי טרם נקבע המועד בו יפורסמו התוצאות הרבעוניות של החברה.
ברקשייר, אשר רכשה את השליטה בחברת ישקר הישראלית ממשפחת ורטהימר לפני כ-3 שנים, רשמה ירידה ברווחיה במשך חמישה רבעונים ברציפות. רווחי החברה צללו ב-62% בשנת 2008 - השנה הגרועה ביותר בתולדות ברקשייר מאז השתלט עליה באפט ב-1965.
עקב ההרעה בתוצאותיה הכספיות של ברקשייר, העריכו אנליסטים כי אסיפת בעלי המניות השנה תתקיים ברוח רצינית יותר מאווירת הקרנבל השוררת בדרך כלל באסיפות השנתיות, בהן מקדישים המשקיעים חלק ניכר מזמנם לעמידה בתור לרכישת חולצות למזכרת. בעוד שבאסיפה בשנה שעברה יכול היה באפט לעסוק בנושאים דוגמת בייסבול או פריס הילטון, הרי שהשנה צפויים המשקיעים של ברקשייר - ששווי מניותיהם נחתך ביותר משליש מאז תחילת שנה שעברה - לדרוש מבאפט ומונגר לספק תשובות על שאלות הנוגעות למדיניות ההשקעות של החברה.
"האווירה הולכת להיות הרבה יותר רצינית השנה", העריך השבוע האנליסט ביל ברגמן מחברת המחקר מורנינגסטאר, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "בעלי המניות של ברקשייר אינם מורגלים לנפילה של 40% במחיר מניית החברה, ואנחנו ברגע מכריע מבחינת האקלים הכלכלי", הוסיף.
אחת מאמרותיו המפורסמות ביותר של באפט, הידוע בכינוי "האורקל מאומהה", הייתה כי נגזרים הם נשק להשמדה המונית פיננסית. לכן, הופתעו רבים כאשר באפט חשף באחרונה כי ברקשייר רכשה לא פחות מ-251 חוזים בשוק הנגזרים, בהם הימור של עשרות מיליארדי דולרים על רמתם העתידית של כמה מדדי מניות מובילים בעולם.
אנליסטים הביעו בחודשים האחרונים חשש כי סדרת ההימורים שביצע באפט על ארבעה מדדי מניות ברחבי העולם, ובכלל זה מדד S&P 500 בוול סטריט, עלולים לעלות לברקשייר בהפסדים של עד 37 מיליארד דולר במידה שייכשלו.
ברקשייר מכרה חוזים תמורת 4.85 מיליארד דולר לקונים שזהותם לא נחשפה, ואשר מבטחים את הקונים כנגד נפילות בארבעה מדדי מניות בעולם - S&P 500, ושלושה מדדים נוספים שזהותם לא נחשפה. על-פי ההסכם, ברקשייר תידרש לשלם עד 37 מיליארד דולר במידה שבתאריכים שנקבעו מראש החל משנת 2019, מדדי המניות הללו יהיו נמוכים מרמתם בעת חתימת ההסכמים.
באפט, אשר הודח באחרונה מהתואר האיש העשיר בעולם על-ידי ביל גייטס, ביצע כמה השקעות גדולות בחודשים האחרונים על-רקע מחנק האשראי העולמי, שאילץ חברות רבות לחפש מקורות מימון חדשים. באפט, הידוע בהעדפתו לחברות מובילות שוק ובעלות הנהלה חזקה, רכש לקראת סוף 2008 מניות בכורה בגולדמן סאקס ובענקית התעשיה ג'נרל אלקטריק ב-8 מיליארד דולר.
בתחילת פברואר הודיעה ברקשייר על השקעה של 2.6 מיליארד דולר בסוויס רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, ועל רכישת אג"ח של יצרנית האופנועים הארלי דיווידסון ב-300 מיליון דולר.

תאריך:  01/05/2009   |   עודכן:  01/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
דמיאניוק מואשם בגרמניה בסיוע לרצח 29 אלף יהודים ואחרים    פסק הדין ניתן לאחר שבפני בית המשפט הוצגה קלטת וידאו המעידה כי בניגוד לדברי דמיאניוק, הוא כשיר ויכול לעמוד על רגליו
מערכת אתר ספורט 5
השוייצרי גבר 6:7, 2:6 על מישה זברב, הסרבי ניצח דל פוטרו
שירלי בר דיין ומוטי פשכצקי
הבלם סוחב 4 צהובים, ומתיאוס לא רוצה לסכן אותו מול מכבי ת"א
מאיה שני
סוכנות מטעם האו”ם דורשת מישראל לעצור את הצווים להריסת בתים במזרח ירושלים    הסיבה: המקום עתיד להיות בירת המדינה הפלשתינית שתוקם
יפעת גדות
כך קובע פרופ' דב צ'רניחובסקי, מהמחלקה לניהול מערכות בריאות באוניברסיטת בן-גוריון, השותף בימים אלה לכתיבת נייר עמדה עבור הארגון לביטוח סוציאלי של אמריקה הלטינית והקריביים, בו מוצעת רפורמה במערכת הבריאות המכסיקנית, אפרופו "שפעת החזירים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il