X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גרטנר: היקף ההכנסות העולמיות של שוק התוכנות ותשתיות היישומים גדל ב-6.9% ב-2008 ב-2009 עתיד שוק ה-AIM לחוות ירידה קלה של 0.8%
▪  ▪  ▪
שומרת על הובלה

היקף ההכנסות העולמיות של שוק תוכנות התווכה (תוכנות ביניים) ותשתיות היישומים (AIM) הסתכם ב-15.1 מיליארד דולר ב-2008, סכום המשקף גידול של 6.9% בהשוואה ל-2007, כך לדברי גרטנר, חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית לתחומי טכנולוגיית המידע והתקשורת (ICT). ב-2007 גדלו הכנסות ה-AIM בעולם ב-13.3% והסתכמו ב-14.1 מיליארד דולר.
"ההאטה הכלכלית וההשפעות של רכישת BEA Systems, חברת התווכות השנייה בגודלה בעולם, על-ידי אורקל, מלאו תפקיד מרכזי בעיצוב ביצועי השוק", אומר פבריציו ביסקוטי, מנהל מחקר בגרטנר. "עקב קיצוצים תקציביים חווה השוק ירידה הדרגתית בהוצאות על תוכנות וכתוצאה מכך צמצום, עיכוב או ביטול מוחלט של פרויקטים, וזה ללא ספק פגע ברווחי היצרניות. במקביל, רכישה בסדר גודל כזה מייצרת אי-ודאות אופיינית שמלווה תמיד פעילויות של רכישות ומיזוגים. התוצאה של גורמים אלו התבטאה בצמיחה חד ספרתית של שוק ה-AIM, אחרי שלוש שנים רצופות של צמיחה דו-ספרתית".
בתקופה שבה כלכלת העולם עוברת משברים והאטות, עתיד שוק ה-AIM לחוות ירידה קלה של 0.8% ב-2009. כאשר תתחיל ההתאוששות, צופה גרטנר שיפור משמעותי בתחום כיוון שהביקוש מתחיל כבר היום להיבנות. "ברגע שתסתיים ההטמעה של הרכישות האחרונות בהיבט תיקי המוצרים והתפעול, אנחנו צופים שהתחרות בין החברות המובילות בשוק תהיה עזה, ומי שירוויח מכך יהיו הלקוחות", אומר ביסקוטי.
מצב השוק נשאר יציב למדי ועולה בקנה אחד עם הממוצע הכולל של ענף התוכנה. חמש היצרניות המובילות מהוות כ-53% משוק ה-AIM. יבמ שמרה על הובלה עם 30.8% מכלל הכנסות התוכנה ב-2008. בין השחקניות הבולטות בשוק זה היו כמה שינויים משמעותיים: אורקל התקדמה למקום השני, ולאחריה מיקרוסופט ו-Software AG, שטיפסו בטבלה ב-2008 מול המתחרות שלהן.
אודות גרטנר:
גרטנר הנה ספקית מובילה של מחקרים וניתוחים לתעשיית טכנולוגיות המידע הגלובלית. גרטנר מספקת שירותי מחקר וייעוץ ליותר מ-10,000 לקוחות, בהם מנהלי מערכות מידע (CIOs) ובכירים אחרים בענפי ה-IT בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו-גם חברות טכנולוגיה ובתי השקעות. החברה מתמקדת באספקת ניתוחי עומק אובייקטיביים ויעוץ, ובכך מסייעת ללקוחותיה בתהליך קבלת ההחלטות והשגת צמיחה עסקית.
תחקירי pCon – פיתרון, למי שחסרים זמן פנוי וגם מאות אלפי שקלים בשנה
תאריך:  20/05/2009   |   עודכן:  20/05/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במסגרת מחקר נתגלה כי אלו שישנו פחות משש שעות בלילה היו בעלי אינדקס מסת גוף (BMI) גבוה יותר בממוצע לעומת אלו שישנו שעות ארוכות יותר
עופר וולפסון
הרוויחה כ-608 מיליון ש"ח    ההכנסות נותרו יציבות והסתכמו בכ-3.16 מיליארד ש"ח    זינוק של 30.4% ברווח התפעולי    שיפור במכירות חברות-הבת
איריס בר-טל
מאזן ההגירה מירושלים היה שלילי גם בשנת 2008    התיירות בירושלים הגיעה לשיא כל הזמנים    כך עולה מנתונים שנאספו לרגל יום ירושלים
עופר וולפסון
הלורד מרווין דיוויס, המבקר בישראל בימים אלה, אמר כי יקדם את יחסי המסחר וההשקעות בין המדינות    החמיא: "השגתם הכרה בינלאומית בטכנולוגיה ומדעי החיים"
יפעת גדות
חוקרים גילו כי קליפת השקדים יכולה לווסת תגובה חיסונית ולפעול בצורה מועילה כחומר אנטי-וירלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il